Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Dziwne zachowania instalacji elektrycznej.

  1. #1
    Mari_o
    Gość

    Domyślnie Dziwne zachowania instalacji elektrycznej.

    Witam,
    Moja 155ka zaczyna nabierać wyglądu, choć zima sprawiła że prace spowolniły. Czeka sobie autko na nowy lakier na wiosnę ale...
    No właśnie, w ubiegły piątek wycieraczki odmówiły posłuszeństwa. Nie mogłem ich wyłączyć, przełącznik nie reagował na ruch.

    Dojechałem do domu, autko zostawiłem. Sobota rano idę sprawdzić jak sytuacja. Wkładam kluczyk, nawet kontrolki się nie zapaliły. Akumulator Trup.
    Sprawdzam miernikiem wyssało go. Podłączyłem pod prostownik...

    Parę godzin później podłączam akumulator, od razu świecą się postojówki, wsiadam do auta, (zanim włożyłem kluczyk do stacyjki) świecą się kontrolki, włączony zapłon, świeci się deska itd,,.
    Przekręcam kluczyk auto zapala, mogę jechać, wycieraczki się właczyły, przejechałem kółko po podwórku koło domu wjechałem do garażu, i teraz najdziwniejsza rzecz, wyciągam kluczyk silnik nadal pracuje. ?? 15 sekund i sam zgasł. odpaliłem ponownie, wyjąłem kluczyk zgasł.

    Odpiąłem akumulator, zgasły dopiero światła.

    Miał ktoś taką przygodę ?
    proszę o porady?


    Stawiałem na przełącznik zespolony, ale ni jak mi to nie pasuje do nie gasnącego silnika ?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Miał ktoś taką przygodę ?
    Więc tak
    Gdy auto było na światłach i wbity był wsteczny auta nie dało się zgasić kluczem. Gdy auto było na światłach wycieraczki zazwyczaj ciągle pracowały. Do tego wszystkiego nie działające światła na klapie bagażnika.

    Winowajcy:
    * złamany kabel w harmonijce między klapą bagażnika a budą - naprawa banalna,
    * podobno zwarcie na płytce z bezpiecznikami. Elektryk tak mi naprawił, że teraz przy spriskiwaniu szyby wycieraczki nie włączają się automatycznie
    Ostatnio edytowane przez Lukasz A. ; 05-02-2013 o 18:59

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Musisz mieć jakieś zwarcie,dobry elektryk może rozwiąże Twój problem.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    podobno zwarcie na płytce z bezpiecznikami.
    Ja mam podobny problem. Czasem z tej tablicy dochodzą trzaski (typowe dla zwarcia), czasem po zapaleniu silnika któryś z przekaźników cyka jak oszalały i - co najgorsze - często nie włącza się wentylator chłodnicy... Myślę, że podmiana tej tablicy na sprawną rozwiązałaby problem, tylko czy będzie pasować ta z mojej poprzedniej 155 (1,8 TS 16V bez klimy)?

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Elektryk tak mi naprawił, że teraz przy spryskiwaniu szyby wycieraczki nie włączają się automatycznie
    No właśnie... Komu to oddać do zrobienia? Bo kogoś kto nie jest "elektrykiem" tylko z nazwy i ma schematy do 155 pewnie będzie trudno znaleźć
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Mari_o, proponuję porządnie wysuszyć skrzynkę bezpieczników.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  6. #6
    Mari_o
    Gość

    Domyślnie Dzięki za podpowiedz

    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    Mari_o, proponuję porządnie wysuszyć skrzynkę bezpieczników.
    Dzięki za podpowiedzi, pierwsze co zrobiłem to suszenie skrzynki z bezpiecznikami suszarką, może za krotko to robiłem.
    Spróbuję jeszcze raz. A potem zabiorę się za przełącznik zespolony, coś mi podpowiada że to główny winowajca.

    Z elektrykiem problem, jeden jak usłyszał AR 155 to powiedział że nigdy takiego auta nie widział

    poświęcę sobotę i przejrzę co się da.
    Na szczęście mam czym jeździć

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Spróbuj pożyczyć od kogoś manetkę. Ja kupiłem drugą i skucha...

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    było 145 1.6bx /33 1.5bx /jest 156 2.0 TS
    Postów
    25

    Domyślnie

    światła masz po zapłonie c'nie ?
    obadaj stacyjke czy tam zwary niemasz
    zyła kabli z manetki i stacyjki idą razem wiec moze tam przetarło sie
    ja tak miałem to przy kreceniu rozrusznikiem długie sie włączały

  9. #9
    Mari_o
    Gość

    Domyślnie Po problemie,

    W sobotę poszedłem do garażu aby spędzić dzień na grzebaniu się z tym. auto stało tydzień nie ruszane.
    Podłączyłem akumulator i tyle.

    Wszystkie usterki zniknęły, pomęczyłem trochę włączniki wyłączniki, wszystko jest tak jakby nigdy nic się nie stało.
    (to że niebawem znów może zacząć szaleć to muszę mieć na uwadze, póki co jak szukać usterki której nie widać)
    Może gdzieś się wilgoć dostała, na płytkę z bezpiecznikami np.
    Wyschło i po problemie.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał bikermarek Zobacz post
    czasem po zapaleniu silnika któryś z przekaźników cyka jak oszalały i - co najgorsze - często nie włącza się wentylator chłodnicy..
    Sory, za taki mały offtop, ale podepnę się pod temat. Mam ten sam problem w swojej AR 164. Po zapaleniu w ogóle nie chodzi mi wentylator od chłodnicy i słychać takie jakby cykanie. Myślałem, że to wina właśnie wentylatora, ale czytając ten post, wychodzi na to, że jest możliwość też, że to wina elektryki?

Podobne wątki

  1. [155] schemat instalacji elektrycznej
    Utworzone przez madzik3026 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-09-2013, 17:56
  2. schemat instalacji elektrycznej
    Utworzone przez Piotriix w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-07-2010, 11:38
  3. schemat instalacji elektrycznej abs
    Utworzone przez Pyciu87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-05-2010, 20:03
  4. Prad w instalacji elektrycznej
    Utworzone przez Siekier w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 19-10-2007, 16:47
  5. Schemat instalacji elektrycznej 156 ....
    Utworzone przez Efkwadrat w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-09-2007, 10:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory