Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: Dylemat: Alfa 156 2.5V6 czy Alfa 166 3.0V6

  1. #1
    GPablo
    Gość

    Domyślnie Dylemat: Alfa 156 2.5V6 czy Alfa 166 3.0V6

    Witam raz jeszcze wszystkich
    Pewnie mój dylemat między Alfą 156 2.5V6 sedan a Alfą 166 3.0V6 wydaje się na pierwszy rzut oka dziwny,
    gdyż są ta dwa auta różnego segmentu ale jednak nie wiem które z nich wybrać.
    Na pewno będzie w autku LPG na jak najlepszych komponentach

    Za Alfą 166 3.0V6 przemawia to, że na nią skusiłbym się w wygodnym automacie (wygoda w takiej limuzynie poprostu nie przystoi machać drążkiem jak w Jelczu) o ile nie jest tam ten awaryjny Selespeed?
    Obawiam się jednak, tak na chłopski rozum że 166 może być
    droższa w utrzymaniu niż 156 (w końcu 166 to klasa wyższa).

    Z kolei za 156 przemawia to, że ją miałbym w manualu więc osiągi były by lepsze
    (2.5V6 w 156 ma 0-100 w okolicach 7s, a automat 3.0 w 166 ma 8.5s).
    Była by też prawdopodobnie tańsza w utrzymaniu niż 166.

    Jak dotąd jeździłem tylko japończykami i to dość szybkimi (ostatni również z V6)
    jednak teraz chciałbym coś wygodniejszego, również szybkiego i dość pakownego
    jak dla dwóch osób (ja i narzeczona). Sporadycznie wozilibyśmy kogoś z reszty rodziny.
    I tu nasuwa się myśl, że ne potrzeba większego 166...
    Nie mam zamiaru słuchać złych opinii o Alfach, od ludzi którzy nigdy ich nie mieli:
    a to, że sypią się jak cholera, a że są masakrycznie drogie w utrzymaniu, że awaria na awarii itd itp.
    Ja poprostu chcę sam spróbować licząc, że tak nie będzie

    Alfę chciałbym na wiosnę i budżet do 15-16k PLN. Tyle aby zmieścić się w zakupie auta oraz wstępnym serwisie (olej, płyny, filtry, tarcze, klocki, coś w zawieszeniu?).
    Dobrze jeśli znajdę już z LPG bo wtedy więcej zostanie na ten serwis lub też ładne felgi itd

    Wystarczy to drodzy przyjaciele? Naprawdę jest tak mega drogo z tym serwisem?
    Czytam forum ale naprawdę zdania są bardzo podzielone, dlatego pytam co w mojej sytuacji.
    Zdaję sobie sprawę z zawieszenia, przez nasze drogi....ale chyba nie jest aż tak drogo je naprawić?
    Rozrząd, zawiecha, hamulce itp..może mi wystarczy...

    Z góry dziękuję wszystkim za KAŻDĄ cenną poradę i wiadomość w celu rozwiania mojego dylematu
    Pozdrawiam serdecznie

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ishan
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Renault Scenic 1ph2
    Postów
    434

    Domyślnie

    mialem 166 z tym ze w dieslu, a obecnie mam 156 v6 właśnie wiec cos moge skrobnąć odnosnie porownania z tego co sie orientuje koszta serwisowania beda wieksze w przypadku 166, moze nie tyle jesli chodzi o sam silnik co wlasnie zawieszenie itp, koszta benz beda pewnie zblizone ale w tej kwesti niech ci pomoga ludzie bardziej obeznani w temacie
    piszesz ze potrzebujesz auta wygodnego i pakowanego dla dwoch osob czyli Ty i narzeczona ew kogos rpzewiesc itp...ja mam taka sama sytuacje i tutaj mysle ze 156 spelni sie idealnie, jest to auta rozsadne gabarytowo, nie zaden kolos ale tez nie maluch. zaliczylem 156 trase 600km w jedna strone, 4os i pelny bagaznik i powiem ci ze dalo rade, nikt nie narzekal. jesli bedziesz jezdzil raczej w miescie, czasem jakis wypad to 156 bedzie lepsze, jest zwrotniejsze, w parkowaniu bezproblemowa. W 166 jest strasznie slaby promien skretu i jezdzic tym do marketow itp nie bylo zbyt fajne gdyz upchac tego kolosa na malych parkingach bylo troche problematyczne. w samym prowadzniu oba sa relewacyjne, 156 to taki fajny agresorek, a 166 plynie jak okret po drodze ale walsnie miom zdaniem sprawdzi sie to glownie u kogos kto autem jezdzi w trasy, bo komfort jednak jest sporo wyzszy w 166. mimo ze oba sa wygodne. bagaznik w mnijeszej alfie jest oczywiscie sporo mniejszy, co nie znaczy maly, nam wystarcza spokojnie. co do skrzyni to w 166 nie ma selspeeda.
    a ta awryjnosc....156 mam juz ponad 9 mies. zawiecha mi sie konczy, no ale przy drogach w moich okolicach to nie dziwne. autko moze jest troche delikatniesjze niz VW czy opel, przynamniej takie mam wrazenie i trzeba po prostu dbac, ale to wsumie jak w kazdym innym.
    kasa jaka dysponujesz starczy na zadbana 166 przed fl i na pakiet startowy, to samo w rpzypadku 156, z tym ze tu spokojnie mozesz szukac juz wersji po fl srodka.
    ja gdybym mial wybierac tak jak Ty, biorac pod uwage moja jazde, glownie miasto, raz za czas dluzsza trasa, wzialbym 156. chociaz w 166 jestem zakochany, to rozsadek mowi jednak 156
    Było:
    Daewoo Tico 0.8
    Opel Vectra B 1.8
    Alfa Romeo 166 2.4jtd
    Alfa Romeo 156 2.5 v6
    Alfa Romeo 156 sw 2.4jtd

    Jest:
    Renault Scenic 1ph2 1.4

  3. #3
    GPablo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ishan Zobacz post
    mialem 166 z tym ze w dieslu, a obecnie mam 156 v6 właśnie wiec cos moge skrobnąć odnosnie porownania z tego co sie orientuje koszta serwisowania beda wieksze w przypadku 166, moze nie tyle jesli chodzi o sam silnik co wlasnie zawieszenie itp, koszta benz beda pewnie zblizone ale w tej kwesti niech ci pomoga ludzie bardziej obeznani w temacie
    piszesz ze potrzebujesz auta wygodnego i pakowanego dla dwoch osob czyli Ty i narzeczona ew kogos rpzewiesc itp...ja mam taka sama sytuacje i tutaj mysle ze 156 spelni sie idealnie, jest to auta rozsadne gabarytowo, nie zaden kolos ale tez nie maluch. zaliczylem 156 trase 600km w jedna strone, 4os i pelny bagaznik i powiem ci ze dalo rade, nikt nie narzekal. jesli bedziesz jezdzil raczej w miescie, czasem jakis wypad to 156 bedzie lepsze, jest zwrotniejsze, w parkowaniu bezproblemowa. W 166 jest strasznie slaby promien skretu i jezdzic tym do marketow itp nie bylo zbyt fajne gdyz upchac tego kolosa na malych parkingach bylo troche problematyczne. w samym prowadzniu oba sa relewacyjne, 156 to taki fajny agresorek, a 166 plynie jak okret po drodze ale walsnie miom zdaniem sprawdzi sie to glownie u kogos kto autem jezdzi w trasy, bo komfort jednak jest sporo wyzszy w 166. mimo ze oba sa wygodne. bagaznik w mnijeszej alfie jest oczywiscie sporo mniejszy, co nie znaczy maly, nam wystarcza spokojnie. co do skrzyni to w 166 nie ma selspeeda.
    a ta awryjnosc....156 mam juz ponad 9 mies. zawiecha mi sie konczy, no ale przy drogach w moich okolicach to nie dziwne. autko moze jest troche delikatniesjze niz VW czy opel, przynamniej takie mam wrazenie i trzeba po prostu dbac, ale to wsumie jak w kazdym innym.
    kasa jaka dysponujesz starczy na zadbana 166 przed fl i na pakiet startowy, to samo w rpzypadku 156, z tym ze tu spokojnie mozesz szukac juz wersji po fl srodka.
    ja gdybym mial wybierac tak jak Ty, biorac pod uwage moja jazde, glownie miasto, raz za czas dluzsza trasa, wzialbym 156. chociaz w 166 jestem zakochany, to rozsadek mowi jednak 156
    Dzięki za cenną odpowiedź widzę, że coraz bliżej mi do 156 2.5V6 wystarczające dla 2 osób,
    w dodatku ma pazur w osiągach i tańsza w utrzymaniu. Hmmm a jak z tym zawieszeniem?
    Jakie koszty remontu? Żebym wiedział jak duże koszty mnie czekają przez polskie dziury
    Ale w sumie przy moich przebiegach 800, max 1000km miesięcznie chyba nie będę tego robił co pół roku?
    Przekonuje mnie bardzo ta Alfa Marzy mi się czarny sedan z wnętrzem z aluminiowymi wstawkami na konsoli
    Wszystko jedno cy czarna czy bananowa skóra, obie piękne hehe

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    Zawiecha w 156 tylko z przodu jest nie najlepsza ,tył daje rade,jak zrobisz przód na trw to raczej problemu nie bd miał ,co do kosztow wymiany nwm jakie są ,bo sam wymieniam ale podam Ci ceny zawieszenia
    Gumy stabilizatora 16zl
    Drazek stabilizatora TRW 55zl
    Wahacz góra 220zl
    Wahacz dół 370-80zl
    Są to przykładowe ceny ,na koło przypadają 2 wahacze ,dolny i górny

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Witaj Pablo,

    Zacznę od tego, żebyś przejrzał sobie ten dział a szczególnie starsze tematy. Tam wiele osób stało przed podobnym wyborem jak ty - ja w sumie też. Jeżeli ma to być samochód dla dwojga to 166 jest trochę na wyrost, jeżeli będziesz jeździł dużo po mieście to 156 też się lepiej sprawdzi. 166 jest genialna na trasie gdzie nie musisz się martwić o miejsce do zaparkowania bądz o to czy uda Ci się tędy czy tamtędy przecisnąć. Piszesz, że ma być wygodnie i pakownie więc tu również bryluje 166 ale mam nadzieję, że wiesz o tym, że 156 i 166 nie mają składanej kanapy. Droższa eksploatacja 166 wiąże się przedewszystkim z droższym zawieszeniem. Ishan to wszystko fajnie wypisał. Pakiet startowy do fałki to trochę ponad 2000 PLN a ewentualne (rzadkie) wizyty u mechaników do najtańszych nie należą no i musisz znaleźć jakiegoś czarodzieja znającego się na "Busso Motore" bo "spece" od VAGów żywota temu autku raczej nie przedłużą. Z drugiej strony czego byśmy tu nie napisali i tak to nic nie da dopóki sam nie usiądziesz w jednej bądz drugiej i nie zdecydujesz, która bardziej Ci odpowiada.
    Dodam od siebie jeszcze tylko jedno za co koledzy z automatami wyleją pewnie na mnie wiadro popłuczyn no ale... Jeżel zdecydujesz się na 166 v6 nie bierz żadnego automatu no chyba, że masz niedowład prawej ręki. Automaty w 166 są o kilka lat za tym modelem. Busso a zwłaszcza 3,0 jest na tyle elastycznym silnikiem, że nie ma przy nim potrzeby machania ręką tak jak 16latek przed komputerem. W dizlu automat to może jeszcze mają sens, żeby nie machać co chwile ręką jeźdząc po mieście ale nie w widlasym, sześciocylindrowym, benzynowym silniku o wyścigowym rodowodzie i boskim głosie. To ustroństwo wykastruje Ci fałeczke i pozbawi ją temperamentu przejedz się fałką z i bez automatu a zrozumiesz.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Mogę porównać 156 i 166.
    Jezeli mieszkasz w Polsce i raczej nie masz zamiaru jeżździć zarobkowo gdzieś do innych krajów to zostań przy 156.
    Na swoim przykładzie powiem ci, że lepszego auta to przemieszczania się po Polsce nie ma. Mam swoją 156 od czterech lat i codziennie robię srednio 60km na dojazdach do pracy. Auto w mieście jest bardzo zwinne chociaż to nie V6 (o którym zawsze marzę)
    W 156 weź pod uwagę SW bo sedany nie mają składanych siedzeń i największa bolączka to RDZA, RDZA i jeszcze raz RDZA. Większość 156 przed FL nie mają już podłóg i progów. W 166 tego nie ma. Chyba, że jakies powypadkowe.
    Brat ma z kolei 166 po FL i pracuje w Niemczech. Srednio ma 1300km do pokonania w jedną stronę i mówi, ze lepszego auta nie chce na takie trasy a wcześniej jeździł ze znajomymi A6 i nie ma co porównywać do 166. U brata jest 2,4jTDM w automacie AISIN i uwierz mi, że jeździ się super.
    Praktycznie mój sąsiad i za razem dobry kumpel ma 166 3.0 V6 w automacie i mówił mi, ze nie zamieniłby się na manuala w życiu. Generalnie w automacie 166 się pływa.
    Co dom awaryjności to wszystko zależy jak trafisz ale generalnie do 166 trzeba miec troszeczkę grubszy portfel ale bez przesady.
    156 nie jest drogie w utrzymaniu czy też naprawach. Mówię tutaj o podst. rzeczach takich jak hamulce, oleje i rozrządy. zależy też jakie roczne przebiegi będziesz robić.
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Fajne porady. Jestem na etapie szukania 166 jtd. Dużo pomagają opinie kogoś kto jeździł obydwoma modelami.Zdecydowałem już dawno że kupuję 166, zawsze o niej marzyłem, a do marketu będę jeździł Fiatem Albea, żony

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Czesany, w dizelku automat może i ma racje bytu ale przy Busso stosowane przez Alfę automaty to lipa przez duże "CH". Jaki jest sens kupowania takiego samochodu z takim silnikiem a póżniej dołożenia do takiej mieszanki skrzyni, która napędzać powinna co najwyżej rower. A tak pół żartem, pół serio piszesz, że Twój kumpel nie zamieniłby automata na manual. Ja znam kogoś kto jeżdzi Kią Rio z 1,3 pod maską i nie zamieniłby jej na żaden inny samochód.
    Masz racje co do niedrogiego utrzymania ale to się tyczy bardziej części do czterocylindrowych motorów.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    166 2.4jtd spider 3,2v6
    Postów
    217

    Domyślnie

    Miałem kilka 166 2,4 140 koni 2,4 175koni manual, 175 koni automat,2.4 207koni automat,3,0 automat .Dwie jazdy 3,0 na manualu,mam 156gta ,miałem kilka 156 1,9 i 2,4 podsumowując 166 plus automat to najlepszy samochód jakim jeżdziłem.Kiedyś maksymalnie wyposażony egzemplaż kosztował w niemieckim salonie ponad 50tyś euro .156 kosztowała połowę tej kwoty myślę że nie bez powodu,jakość wykonania 166 jest o wiele lepsza.Koszty zawieszenia odrobinę wyższe ,obsługa silnika zdecydowanie łatwiejsza ze względu na lepszy dostęp do osprzętu .Parkowanie mi osobiście lepiej wychodzi 166 ,spalanie będzie niższe w 156.
    pawel164

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Wszystko zależy od punktu widzenia
    Jak dla mnie to utrzymanie 156 nawet gdyby miało to być V6 to i tak jest niedrogie.
    Jezeli chodzi o 166 V6 w automacie to wszystko jest rzeczą gustu. Dla osobiście ten samochód nie jest stworzony po to aby upalać kapcie na torach i być mistrzem prostej od świateł do świateł. Na takie rzeczy to auto jest zbyt wielkie i cięzkie. Ono jest idealne do wożenia się.
    Oczywiście jest to moje zdanie i zdanie moich znajomych co mają 166 w automacie.
    Wiadomo, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

Podobne wątki

  1. Opony letnie - mały dylemat ALFA 166
    Utworzone przez -TOM- w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 19:27
  2. Dylemat Alfa 159
    Utworzone przez loeb666 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-11-2012, 23:32
  3. Alfa 156 2.0 TS - dylemat miedzy 2001-2004
    Utworzone przez rdk w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 30-10-2010, 13:38
  4. [166] Alfa Romeo 166 GB - dylemat...... PILNE!!
    Utworzone przez b-ski w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 11-10-2008, 11:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory