Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: [156] Olej w zbiorniku po kapitalce, dotarcie, gaz a dym

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    W planie
    Postów
    15

    Domyślnie [156] Olej w zbiorniku po kapitalce, dotarcie, gaz a dym

    Witam,
    Posiadam alfę 156 1.8 TS z 2003 roku. Auto miało generalny remont około 2,4 tys km temu. Był wymieniany cały dół silnika, ze starego została praktycznie tylko głowica. Była ona regenerowana, szlifowane zawory, wymienione prowadnice, uszczelniacze, wymieniony wał korbowy, tulejowany blok, wymienione pierścienie, panewki główne, korbowodowe, sprzęgło, świece, termostat i jakieś tam drobne rzeczy. Kapitalka, bardzo droga. Przyczyną remontu było to, że alfa wypalała olbrzymie ilości oleju. Natomiast jakieś 1500km po remoncie zauważyłem, że jest bardzo mało oleju w silniku. Minimalnie moczyło bagnet na jakieś około 0,5 cm, uzupełniłem do pełna (prawie 2l), ale olej nadal znika, monitorowałem stan oleju- jest na połowie skali, czysty na bagnecie. Dziś jak otworzyłem maskę moją uwagę zwrócił zbiornik z płynem chłodzącym, był czarny i większy stan jak normalnie. Odkręciłem korek i moim oczom na korku i ściankach ukazał się „majonez” a zamiast wody był olej silnikowy. Jestem przekonany, że oleju w zbiorniczku do około 1,8-2 tys km nie było zbiorniczku, ale olej znikał.

    Zastanawia mnie natomiast czemu teraz dopiero olej jest w zbiorniczku. Dodam, że po remoncie po przejechaniu 1500km alfa kopciła na biało, nie za dużo, ale jednak. Nie było to takie mocne jak przed remontem. Czy to wina uszczelki ? Mechanik mógł popełnić jakieś błędy? Jeśli tak to jakie? A może uszczelka?

    Oprócz tego około 2000 został założony też gaz, sekwencja. Właśnie tam zwrócono uwagę na to, że alfa bierze olej. Po rozmowie z mechanikiem zatankowałem do pełna benzyny i wyjeździłem cały bak. Teraz w większości też jeżdzę na benzynie, chociaż na gazie też mi się zdarza.
    Czy samochód powinien być już dotarty? Czy instalacja gazowa może w jakikolwiek wpływać na całą sytuację? Autem jeździ się do 3000 obrotów, nie jest gazowana, jazda spokojna. Olej miał być zmieniany niedługo, na razie dolewany.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    A może to wina chłodniczki oleju? Miałem przypadki, że przez nią parę razy znajdował się olej w zbiorniczku wyrównawczym.
    Ostatnio edytowane przez Tytanowy ; 09-03-2013 o 22:44

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Jak dla mnie to masz uszkodzona uszczelkę pod głowicą i olej przedostaje sie do układu chłodzenia. Może mechanik źle ją założył, może użył stare szpilki głowicy, może głowica nie miała zrobionej płaszczyzny. Dużo tego "może" w takim przypadku. Taki ubytek oleju nie jest normalny nawet podczas docierania. Jedź do mechanika i niech poprawi fuszerkę
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Loco
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 3,2 V6 06r
    Postów
    268

    Domyślnie

    W 1.8 Ts o ile się nie mylę nie ma chłodniczki oleju

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Dramat kolego. Silnik do ponownego remontu - głowica do rewizji i nowa uszczelka.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał Loco Zobacz post
    W 1.8 Ts o ile się nie mylę nie ma chłodniczki oleju
    Właśnie sam nie jestem co do tego pewien. W 2.0 wiem, że na 99% jest, co do 1.8 nie wiem. Po prostu podałem to co przyszło mi do głowy, lepiej napisać to co się wie, a może akurat trafi się w sedno problemu.

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    W planie
    Postów
    15

    Domyślnie

    Mam nadzieję, że bez remontu takiego wielkiego się obędzie i to tylko uszczelka.
    Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę oprócz rewizji głowicy?
    I dlaczego dopiero teraz pojawił się majonez i olej w układzie chłodniczym? Nie powinno tak się dziać od razu?
    Raczej instalacja LPG nie ma wpływu na całą sytuację? Może pytanie laickie, ale na pewno mechanik będzie na nią narzekać.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    teraz to mechanik winien na swój koszt robić... spier****ł robotę i tyle. Może nierównomiernie przykręcił głowicę a przy dzisiejszych uszczelkach cienkich jak żyletki to nie trudno

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Jeśli po tak małym przebiegu od zdjęcia głowicy się to stało to obstawiałbym, że albo szpilki głowicy zostały dokręcone ze złym momentem ale zostały użyte stare szpilki i się rozciągnęły.
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Morbob
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie/Wrocław
    Auto
    GT 3.2 V6 2004
    Postów
    552

    Domyślnie

    Jeśli głowica po 'przeglądzie' to uszczelka i nie róbcie znowu tragedii z uszczelki pod głowicą. Koszty nie są tak wysokie... Andy jesli szlif głowicy nazywasz remontem to tak silnik do remontu

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-04-2014, 19:32
  2. [146] jaki olej na dotarcie??
    Utworzone przez wnt146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-03-2009, 20:14
  3. [164] Area 51-czyli olej w zbiorniku wyrównawczym.
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-01-2009, 19:54
  4. [164] Jaki olej po kapitalce ?
    Utworzone przez Irasfox w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-11-2007, 07:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory