Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Wymiana koncówek drążka kierowniczego

  1. #1
    żółty87
    Gość

    Domyślnie Wymiana koncówek drążka kierowniczego

    Witam czy przy wymianie końcówek jest końieczne odkręcanie jakiś dodatkowych śrub itp czy wystarczy tylko śrube z drązka i zejdzie planuje sam wymienić i niechce jakiejś niespodzianki z góry dziekuje za podpowiedzi pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar skarzyk83
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 T.spark (323.01)
    Postów
    31

    Domyślnie

    Nie polecam samemu wymieniać bo poźniej nie ustawisz zbieżności i autko będzie prowadzało. Za zbieżność i tak będzie trzeba zapłacić a tak powinni niedrogo końcówki wymienić i zbieżność zrobić

    P.S. liczenie obrotów końcówki mało daje

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    nakrętka na drążku to raz,a dwa to nakrętka samej końcówki,jeśli puszczą to zrobisz to sam,ale jeśli będą oporne albo nie będziesz mógł wybić końcówki to i tak czeka Cię palnik,jeśli jednak ogarniesz temat bez palnika to wystarczy ustawić zbierzność za dwie dychy i możesz śmigać.

  4. #4
    PtasiorSKI
    Gość

    Domyślnie

    na drazku siedzi koncowka wkrecana z konta dodadkowa nakretka faktem jest ze nowa koncowka sama w sobie moze byc dluzsza itp wiec zbierznosc do bani ale rob sam bedziesz wiedzial . kolego jaki palnik ehhh dobry sciagacz do sworzni i nie ma sily ze nie wyskoczy . aha nie bij mlotkiem bo nic nie da .... albo jak masz sciagacz to zrobisz a jak nie to oddaj do kogos kto zrobi i ustawi zbierznosc . ps alfa strasznie zapieka sworznie ;D

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Dobry młotek na wszystko pomaga. Jak końcówka to wywalenia to spokojnie możesz opukać łoże końcówki młotkiem i potem przez nakrętkę raz czy dwa mocniej uderzysz i wyskoczy. Szkoda zakładać nawet ściągacza, za dużo roboty.

    Co do zbieżności po wymianie to nie takie hop - ustawić trzeba geometrię względem tyłu, przeważnie wystarczy tylko przód ustawić ale i z tym bywa różnie. Istota sprawy jest taka, że lepiej wymieniać więcej elementów zawiechy niż tylko końcówki, bo kasa za ustawienie geometrii i tak jest identyczna

  6. #6
    PtasiorSKI
    Gość

    Domyślnie

    dokladnie kasowac luzy kolego na raz ps czy tak duzo roboty zalozyc sciagacz ?? wbijasz krecisz srubą sciagacza i cyk masz wywalony a mlotem walic , po drugie nie skuteczna operacja gdyz cala zwrotnica itp nie jest stabilna wiec nasza sila uderzenia idzie w piec .... :p

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    Cytat Napisał PtasiorSKI Zobacz post
    na drazku siedzi koncowka wkrecana z konta dodadkowa nakretka faktem jest ze nowa koncowka sama w sobie moze byc dluzsza itp wiec zbierznosc do bani ale rob sam bedziesz wiedzial . kolego jaki palnik ehhh dobry sciagacz do sworzni i nie ma sily ze nie wyskoczy . aha nie bij mlotkiem bo nic nie da .... albo jak masz sciagacz to zrobisz a jak nie to oddaj do kogos kto zrobi i ustawi zbierznosc . ps alfa strasznie zapieka sworznie ;D
    jeśli chodzi o wytarganie końcówki ze zwrotnicy to ok,dobry ściągacz i wyjdzie,ale jeśli się nakrętka(kontra) ,na drążku zapiecze(jak np.u mnie) to ściągacz sprawy nie załatwi bo takiego nie ma

    pozdro

  8. #8
    PtasiorSKI
    Gość

    Domyślnie

    aaa dokladnie z drazka zdjac to tragedia czasami . fakt palnik i pot na czole ......

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Fakt palnik nie raz bardzo pomaga ale trzeba to robić umiejętnie i fachowo bo można sobie uszkodzić inne elementy zawieszenia.

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    156 jtd - kartofel ;)
    Postów
    288

    Domyślnie

    a czy powiedzmy po wyamianie końcówki jeżeli powiedzmy koło przy prostj kierownicy przodem bedzie schowane bardziej do srodka to możliwe by przy pełnym sskręcie coś o siebie ocierało jakies metalowe elemnty. pytam bo wymianiałem wczorja i dzisiaj całe zawieszenie wra z końcówkami i przy pełnym skręcie w prawao coś stuka, chrobocze tak jakby było niedokręcone, metel o metal.wszystko sprawdziłem i jest dokecone,wykluczam przegub gdyz przed robotą nic kompletnie nie było słychać...

Podobne wątki

  1. [159] wymiana drążka kierowniczego
    Utworzone przez zwoli w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-02-2014, 08:38
  2. Wymiana drążka kierowniczego
    Utworzone przez Ozzzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-12-2013, 19:11
  3. Końcówka drążka kierowniczego
    Utworzone przez misza w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 15:11
  4. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-06-2011, 10:17
  5. Końcówka drążka kierowniczego
    Utworzone przez siwy144 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-09-2006, 02:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory