Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Łożysko Mcphersona?

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Danek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk/Debrzno
    Auto
    Alfa Romeo 156 FL 1,9jtdm Była Alfa Romeo 156 2.0TS 2000r.
    Postów
    363

    Domyślnie Łożysko Mcphersona?

    Witam. Coś mi strzela przy skręcaniu tzn. słychać jakby coś się naciągało i strzela. Nie robi tego zawsze. Zauważyłem że zaczęło strzelać po zmianie kół na letnie. Podejrzewam łożysko- co wy na to?

    - - - Updated - - -

    Sorki Właśnie wyczytałem że w alfie niema łożyska. więc co to może być?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar kolekszy
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Namysłów
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTDm-jet 140km powered by
    Postów
    978

    Domyślnie

    Może przeguby zewnętrzne?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    W alfie 156 nie ma łożysk Mcphersona bo jest górny wahacz i to on może stukać, przynajmniej u mnie było słychać myślałem, że to przegub, ale pstrykał górny wahacz.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Danek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk/Debrzno
    Auto
    Alfa Romeo 156 FL 1,9jtdm Była Alfa Romeo 156 2.0TS 2000r.
    Postów
    363

    Domyślnie

    Górne wahacze są w miarę nowe(10000 km), a przeguby strzelają rytmicznie i praktycznie przy każdym skręcie,a u mnie strzeli raz i to od czasu do czasu

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Crosswagon
    Postów
    98

    Domyślnie

    Objaw "strzelania" przy skręcie pasuje również do uszkodzonej sprężyny zawieszenia.

    Pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar alfaNl
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Nederland
    Auto
    selespeed
    Postów
    62

    Domyślnie

    wahacz albo sprężyna a co do przegubu tez może być ponieważ może wylatywać z koszyka i nie zawsze jest w pozycji końcowej.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Danek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk/Debrzno
    Auto
    Alfa Romeo 156 FL 1,9jtdm Była Alfa Romeo 156 2.0TS 2000r.
    Postów
    363

    Domyślnie

    Dzisiaj doszło jeszcze trzeszczenie więc pewnie wahacz-tylko który? Górny jest w miarę świeży, więc pewnie dolny,tylko nie wiem czy on by tak strzelał? Spróbuje go nasmarować-może pomoże

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar sumyrp
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    AR 156 1.9 16V 2004r Distinctive - Była || Bravolot 1.9 8V 2007r
    Postów
    104

    Domyślnie

    Trzeszczeć może też guma stabilizatora, nie doradzimy tu nic lepszego jak podjechać na jakieś trzepaki i wszystko wyjdzie. Przy takim strzelaniu można obstawiać sprężynę.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał Danek Zobacz post
    Dzisiaj doszło jeszcze trzeszczenie więc pewnie wahacz-tylko który? Górny jest w miarę świeży, więc pewnie dolny,tylko nie wiem czy on by tak strzelał? Spróbuje go nasmarować-może pomoże
    To że ma 10 tysięcy przelotu nie znaczy że się nie wytłukł, są Firmy i firmy, ze strzelaniem to raczej górę bym obstawiał, albo stabilizator, co do przegubów to, w domu możesz to tak sprawdzić
    • Postawić samochód na twardym podłożu.
    • Zaciągnąć hamulec postojowy.
    • Podłożyć kliny pod tylne koło, po stronie
    przeciwnej niż badana półoś.
    • Unieść przednie koło ponad podłoże.
    • Uruchomić silnik i ustawić przednie koła na
    wprost.
    • Włączyć pierwszy bieg - uniesione koło zacznie
    się obracać.
    • Dodać lekko gazu i naciskając pedał hamulca lewą
    nogą obciążyć napęd.
    • Jeżeli pojawią się stuki w rytm obracanego koła,
    oznacza to z dużym prawdopodobieństwem, że
    uszkodzony jest przegub wewnętrzny półosi.
    • Postępując tak jak w punkcie 7, skręcić
    maksymalnie koła w jedną, a następnie w drugą
    stronę. Pojawiające się przy skręconych kołach
    rytmiczne stuki i zgrzyty świadczą o uszkodzeniu
    przegubu zewnętrznego.
    • Wyłączyć bieg, następnie wyłączyć silnik i opuści

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Danek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk/Debrzno
    Auto
    Alfa Romeo 156 FL 1,9jtdm Była Alfa Romeo 156 2.0TS 2000r.
    Postów
    363

    Domyślnie

    Sprężyna jest cała,dziś nasmarowałem wahacze -zobaczę czy będzie poprawa. Przeguby można też sprawdzić mocno przyspieszając na skręconych kołach - u mnie nic nie stuka. Jak nie przejdzie po smarowaniu to jadę na szarpaki. Chociaż od 2 dni niema strzelania-jest tylko trzeszczenie

Podobne wątki

  1. [GTV] Wymiana poduszki McPhersona
    Utworzone przez Slepecci w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-06-2016, 14:16
  2. [MiTo] górne łożyska McPhersona
    Utworzone przez Lutraki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-05-2013, 21:28
  3. Łożysko koła przedniego a łożysko podpory półosi
    Utworzone przez NightDay w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 19:15
  4. [155] maglownica czy łozyska mcphersona?
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 23:36
  5. [33] Problem z kolumnami McPhersona
    Utworzone przez Karaś w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-02-2009, 14:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory