Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: 1800obr wyczułem jakiś delikatny chwilowy ubytek mocy przy lagodnym przyśpieszaniu.

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie 1800obr wyczułem jakiś delikatny chwilowy ubytek mocy przy lagodnym przyśpieszaniu.

    Witam! (dotyczy Alfy 156 1.9 JTD-m 16v
    Przeglądałem forum i jest sporo o ubytku mocy ale u mnie sprawa wygląda z goła inaczej, nie mam żadnych ubytków w górnym zakresie nic mi nie kopci nie szarpie, sprawa wyglada tak.

    Przyśpieszam delikatnie na przykład na 2 biegu w korku, dochodzę w okolice 1800obr (to chyba wtedy dołącza sie turbina)
    Czuje w tym momencie stagnację auto jak by na moment przestało przyśpieszać jest to na prawde mało wyczuwalne ale martwi mnie bo jestem perfekcjonistą.
    Przy dynamicznym przyśpieszaniu sprawa nie istnieje wszystko jest poprawnie w każdym zakresie obrotów.
    Czytałem o EGR, i czujniku doładowania,
    EGR czyściłem rok temu, wraz z tymi wszystkimi przepustnicami, dolotami i do tego zaślepiłem tą blaszką z 4 dziurkami.
    Czujnika nie ruszałem ( jak by ktoś mi mógł powiedzieć gdzie on jest?)
    No i w końcu może to coś innego skoro w momencie załączenia turbiny (1800obr) jest ta stagnacja?

    Dzięki z góry za pomoc i za szybkie odpowiedzi to zrobię majówkę z Turbiną
    [

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Turbina się nie włącza ona pracuje non stop -generalnie to możesz mieć dwie przyczyny:
    -kończący się przepływomierz
    -zmienna geometria nie działa prawidłowo
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie

    OK czyli za czyszczenie czujnika się nawet nie brać? Przepływkę zdiagnozować FES-em, a jak to nie ona to zacząć płakać? Czy się nie przejmować? Czy jakieś czyszczenie?
    [

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Najpierw sprawdź przepływkę, możesz za pomocą FES/MES albo po prostu ją odłączając.
    Problem ze zmienną geometrią turbiny może być spowodowany niepoprawnym działaniem zaworu overboost lub nieszczelnością przewodów podciśnienia. Za pomocą FES/MES możesz zrobić test sztangi zobaczyć czy porusza się płynnie.
    W najgorszym wypadku może czekać Cię czyszczenie kierownic zmiennej geometrii w turbinie - można to zrobić przy pomocy myjki ultradźwiękowej.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie

    Dziekować to muszę wziąść się do roboty
    [

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Reggie4ever
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 16V TI
    Postów
    331

    Domyślnie

    Napisz koniecznie o efektach swoich działań w tym kierunku bo u mnie dzieje się to samo :/

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie

    ok myśle że po majówce bedę co nieco wiedział, jutro odłącze przepływke a w majówkę wezmę od dziewczyny laptopa i będe badał FES-em zobaczymy co wyjdzie
    [

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Reggie4ever Zobacz post
    Napisz koniecznie o efektach swoich działań w tym kierunku bo u mnie dzieje się to samo :/
    To spróbuj u siebie z tym samym
    Komp, przepływka - off, itd.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    ja mialem to samo i wymiana EGR'a na nowy zalatwila sprawe, czyscilem go i rozbieralem milion razy i to samo bylo...nie pamietam czy z czasem to wracalo czy ciagle byl problem juz po wyczysczeniu EGR'a, ale po wymianie jak reka odjal...

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał peenbe Zobacz post
    ja mialem to samo i wymiana EGR'a na nowy zalatwila sprawe, czyscilem go i rozbieralem milion razy i to samo bylo...nie pamietam czy z czasem to wracalo czy ciagle byl problem juz po wyczysczeniu EGR'a, ale po wymianie jak reka odjal...
    Ale przed wymianą EGR warto spróbować innych "zabiegów" choćby dlatego że EGR nie kosztuje 20PLN

Podobne wątki

  1. Delikatne szarpanie i "utrata"mocy przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-01-2016, 12:05
  2. [Giulietta] Chwilowy brak mocy
    Utworzone przez serial w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-10-2014, 20:32
  3. [159] Spadek mocy przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez YoJin w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-07-2013, 16:35
  4. Chwilowy zanik mocy przy spokojnej jeździe
    Utworzone przez kolekszy w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-07-2012, 07:32
  5. 147 1.9jtd 115KM szarpnięce przy 1800obr/min
    Utworzone przez weglus w dziale 147
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 20-12-2011, 20:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory