Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Rozszczelnienie układu klimatyzacji

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    alfa 156 1.9jtd
    Postów
    16

    Domyślnie Rozszczelnienie układu klimatyzacji

    Witam, mam rozszczelnioną instalacje klimatyzacji w alfie 156 ,nieszczelnoś jest w miejscu gdzie przewody instalacji wchodzą z komory silnikowej do kabiny.oglądałem to na jakimś schemacie tego układu i jest tam łączenie i jakieś oringi,ale nie jestem pewien!A dostęp jest tam straszny!!Jeśli ktoś tam zaglądał to wie...Może ktoś mi podpowie czy jest tam jakiś łatwiejszy dostęp niż od strony silnika,albo wogóle zna temat???Dzięki z góry

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Przerabiałem to i nie tylko to, ale w 1.6l Benzyna i dostęp miałem może nie najlepszy ale dało się oringi wymienić bez problemów.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    alfa 156 1.9jtd
    Postów
    16

    Domyślnie

    dzięki za nadzieje,,ale jesli możesz podpowiedziec od której strony sie tam dobrałeś??bo nie wiem dokładnie czy te oringi są już w kabinie czy jeszcze w komorze silnikowej??najlepiej jak bys dał namiar i bym zadzwonił ,,bo robi sie coraz cieplej a już pół ostatniego lata przejezdziłem bez klimy!!

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Nie wiem jak jest w Diesel-u, ale w Benzynie dostęp jest po przez odłączenie wężyka par paliwa i wsunięcie ręki pomiędzy tył silnika a grodź kabiny i odkręcenie rurek. U mnie była to śruba na klucz 10. Ciasno, ale dało radę. Oringi są na kocówkach rurek które wykręcisz (nie w kabinie). Wymiary znajdziesz pewnie w Eper. Jeśli znajdę stare oringi zrobię foto a wiem, że gdzieś w garażu leżą. Dodam jeszcze, że u mnie w SOP nie mieli oringów od Alfy, ale pasowały od VW Golfa wymiarami bo dopasowywaliśmy je na miejscu.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Zafira b 1.9 120
    Postów
    195

    Domyślnie

    Oringi daj na jakiś dobry silikon żeby było pewne na 100%.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że musiałbyś zdemontować pare rzeczy np filtr paliwa, zbiorniczek płynu wspomagania i hamulcowego
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kazek Zobacz post
    Wydaje mi się, że musiałbyś zdemontować pare rzeczy np filtr paliwa, zbiorniczek płynu wspomagania i hamulcowego
    Wszystko możliwe, ja podałem na swoim przykładzie, gdzie prawie nie ma z tym problemu. Wszystko jest zależne od zabudowania komory silnika.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie

    Cytat Napisał norbert007 Zobacz post
    Oringi daj na jakiś dobry silikon żeby było pewne na 100%.
    hehe, lepiej niech założy po prostu dobre "zielone" oringii.
    Niektóre silikony po kontakcie z R134a zmieniają się w gumę orbit ^^ ale są i takie co nie... ale za cholere nie idzie ich rozróżnić bo jeszcze nie spotkałem sylikonu pod klimę.

    a co do tematu, po demontuj jak najwięcej żebyś pewnie i dokładnie założył oringi, bo to takie dziadostwo że mały błąd i możesz od nowa zaczynać
    [

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    156 jtd - kartofel ;)
    Postów
    288

    Domyślnie

    demontowalem te przewody u siebie w tym roku w 1.9 jtd.aby je wyjac musisz wyjac akumulator i jego podstawe orqaz odkrecic rure pomiedzy ic a kolektorem doltowwym.latwo nie wyjdzie ale da rade. wsadzanie w tej samej kolejnosci.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał norbert007 Zobacz post
    Oringi daj na jakiś dobry silikon żeby było pewne na 100%.

    Jeśli chcesz się cieszyć klimatyzacją to broń Boże żadnego silikonu na nowe oringi nie nakładaj.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-08-2015, 18:18
  2. Wlot świeżego powietrza do układu klimatyzacji
    Utworzone przez flatbeet w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 11:44
  3. Schemat układu klimatyzacji
    Utworzone przez Szef w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-09-2013, 06:30
  4. Pojemność układu klimatyzacji V6
    Utworzone przez dawideksl w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-09-2013, 22:49
  5. Rozszczelnienie turbiny JTD
    Utworzone przez Sysio166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-07-2007, 13:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory