Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: JTD nie odpala

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 156 2,4 JTD 136 KM 1998 r.
    Postów
    45

    Domyślnie JTD nie odpala

    Mam taki problem: po przejechaniu ok. 1000 km po autostradach Alfa zaczęła jęczeć, odglos trudny do namierzenia bo sie niesie po calym silniku i jeszcze nie sprawdzilem bez paska klinowego ale dochodzi z lewej strony (patrzac od przodu). dodam ze wszystkie rolki, pompa wody, napinacz, PK, rozrzad sa nowe, maja ok. 2000 km. nie zostaly wymienione tylko lozyska wspomagania, klimy i alternatora.
    Nie wiem czy to zbieg okolicznosci, ale razem z tym jeczeniem, ktore nasililo sie z praktycznie ledwo slyszalnego do ostrego halasu na odcinku 200 km, po dojechaniu na miejsce Alfa za nic nie chciala odpalic. Zostawilem ja i dopiero po paru godzinach, kiedy silnik byl zimny auto odpalilo ale dosc ciezko (wczesniej palila tak samo na cieplo i zimno) i silnik chodzil poprawnie poza tym ww. jekiem.
    Jakis miesiac wczesniej po diagnostyce ws. ciezkiego palenia wyszlo, ze pompa wtryskowa ma za niskie cisnienie dlatego nie pali od strzala. Sprawdzilem teraz cisnienie na pompie przy odpalaniu w FES i zonk... nie przekracza 70 bar. Po odpaleniu bylo ok. 300 bar.
    Moje pytanie - pompa do wymiany czy cos jeszcze moge zrobic? Widzicie jakis zwiazek miedzy jeczeniem a niskim cisnienie na pompie wtryskowej?
    FES poza bledem EGR (zaslepiony) nie pokazuje innych bledów.
    Jeżeli pompa wtryskowa okaze sie do wymiany, to jakie rozwiazanie polecacie? Regenerowac, kupic uzywke? Nowa odpada po sprawdzeniu cen.
    Ostatnio edytowane przez wojtaak ; 04-06-2013 o 08:15

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Oczywiście pompa mogła wyzionąć ducha i hałas był tym właśnie spowodowany.
    Ale równie dobrze może hałasować każdy inny element napędzany paskiem klinowym (rozrządu wykluczam skoro nowy).

    Do sprawdzenia regulator na pompie no i czy paliwo dochodzi. Jeśli te dwie rzeczy będą ok to pompa do wymiany.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 156 2,4 JTD 136 KM 1998 r.
    Postów
    45

    Domyślnie

    Wczoraj, po calonocnym odpoczynku, Alfa na zimno i po nagrzaniu odpalala normalnie... Cisnienie przy odpalaniu wahalo sie w granicach 100-200 bar. Z objawów pozostało to jeczenie.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Ciśnienie i tak niskie, na granicy otwarcia wtryskiwaczy.

    Zrzuć pasek klinowy i wtedy odpal na chwile auto i już będziesz wiedział gdzie szukać.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 156 2,4 JTD 136 KM 1998 r.
    Postów
    45

    Domyślnie

    Cytat Napisał PRE2ES Zobacz post
    Ciśnienie i tak niskie, na granicy otwarcia wtryskiwaczy.

    Zrzuć pasek klinowy i wtedy odpal na chwile auto i już będziesz wiedział gdzie szukać.
    Po zrzuceniu paska jęczenia brak. Po osłuchaniu padło na alternator. Wciaz pozstaje kwestia nie odpalenia po przegonieniu na autostradzie i niskiego cisnienia na pompie wtryskowej. Teraz auto odpala jak wczesniej, tj. ciezko ale i na cieplo i na zimno tak samo.

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    A kolega sprawdzał to o czym pisałem w pierwszym poście? Kiedy filtr paliwa wymieniany?

    Od tego trzeba zacząć.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 156 2,4 JTD 136 KM 1998 r.
    Postów
    45

    Domyślnie

    Filtr paliwa wymieniany miesiąc temu. Regulator i pompa do sprawdzenia, jak to najlepiej zrobic?

Podobne wątki

  1. Nie odpala / odpala na 3 cylindry?
    Utworzone przez jashooligans w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-01-2016, 13:24
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-03-2014, 10:53
  3. 1,9 JTD nie odpala lub odpala pod dłuższym kręceniu
    Utworzone przez palchon w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-11-2013, 17:50
  4. Zimna odpala ciepla nie odpala nie slychac nawet rozrusznika
    Utworzone przez Chrzanek1994 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 21:55
  5. 156 JTD Nie odpala!!
    Utworzone przez raven80 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-04-2011, 19:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory