Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: WYTRYSK oleju z dolotu...

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rybeńka
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Ozorków (Łódź)
    Auto
    '02 156 SW 2.4 JTD 150 KM NERO
    Postów
    65

    Domyślnie WYTRYSK oleju z dolotu...

    Witam Was Alfaholicy, mam problem... otóż niedawno postanowiłem troszkę przyspieszyć Alfą, bo taka ładna ta niemiecka autostrada no i nie wiem kiedy się zrobiło 190... Potem po dojechaniu do domu otworzyłem sobie maskę a tak hmm... Olej wytrysnął wręcz z rury dolotowej, a właściwie to przez tą uszczelkę przy łączeniu rury z kolektorem. I teraz mam 2 pytania. Po pierwsze dlaczego olej wytrysnął stamtąd, a po drugie i w zasadzie chyba ważniejsze: skąd tam w ogóle się olej wziął??

    Liczę na pomoc, pozdrawiam

    Ahaaa, zapomniałem: 2.4 JTD 150 KM 2002 rok

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Olej w dolocie mógł się wziąć z odmy bądź przez turbo.
    Ja obstawiam jednak to drugie. Pogoniłeś porządnie auto i przez turbo olej dostał się do dolotu. Sprawdź na bagnecie ile oleju ubyło i uważaj, bo jeśli zassie więcej oleju przez uszkodzone uszczelniacze turbo to silnik Ci się rozbiega i wtedy kaplica.
    A olej wytrysnął w tym miejscu bo pewnie opaska najsłabsza. Sprawdź filtr powietrza, czy nie jest ubrudzony w oleju.
    Możesz najpierw sprawdzić odmę, na pewno będzie taniej Tak czy siak trzeba to szybko naprawić.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rybeńka
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Ozorków (Łódź)
    Auto
    '02 156 SW 2.4 JTD 150 KM NERO
    Postów
    65

    Domyślnie

    Ok, tak na teraz mogłem sprawdzić tylko olej, na bagnecie max, na kompie też. Turbo jak mniemam kwalifikuje się do regeneracji?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10v 150km 2003r
    Postów
    395

    Domyślnie

    Jeździ te auto teraz czy jednak nie ?

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Jeśli to przez turbo to tak, wymiana bądź regeneracja. Skoro na bagnecie masz max i olej Ci wyciekł to miałeś ponad max?
    To jest wyciek czy zapocenie? Ja bym na Twoim miejscu na spokojnie rozebrałbym cały dolot, zajrzał do filtra, jeśli nie będzie śladów oleju (nie mylić nagaru z olejem) to bym wyczyścił odmę, cały dolot i pozakładał nowe opaski, a potem obserwował co się dzieje.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rybeńka
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Ozorków (Łódź)
    Auto
    '02 156 SW 2.4 JTD 150 KM NERO
    Postów
    65

    Domyślnie

    Jeździ, bez zmian w przyspieszeniu, po prostu olej w tym miejscu puściła.
    Nie miałem ponad max. Tego oleju wyciekło naprawdę niewiele więc na bagnecie nie będzie chyba tego widać To jest wyciek, nakapało spod tej uszczelki, a trochę wytrysnęło pod ciśnieniem. Widać było na zbiorniczku od wspomagania jak jest oblany troszkę. Postaram się zaraz zdjęcie zrobić skąd dokładnie leci, ale głównie to mi chodzi o zdiagnozowanie, dlaczego tam w ogóle jest olej. Bo sam wyciek to już pierdoła, nową uszczelkę się założy i będzie ok.

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Myślę że zdjęcie będzie dobrym pomysłem.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rybeńka
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Ozorków (Łódź)
    Auto
    '02 156 SW 2.4 JTD 150 KM NERO
    Postów
    65

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20130604088.jpg
Wyświetleń:	310
Rozmiar:	89.3 KB
ID:	97857Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20130604087.jpg
Wyświetleń:	1245
Rozmiar:	97.4 KB
ID:	97856

    Najpierw duże, a potem detale

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10v 150km 2003r
    Postów
    395

    Domyślnie

    Zrób tak jak kolega pisał, odlot i filtr do sprawdzenia. Jak jeździ nornalnie ti tragedii raczej nie ma

    Na tych zdjęciach dużo nie widać, sprawdź rurę i pomyślimy na forum co dalej

    Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
    Ostatnio edytowane przez Arek166 ; 04-06-2013 o 13:59

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    A zdejmowałeś kolego osłonę silnika?

    Jak dla mnie to wyciek nie ma z pod uszczelki tylko właśnie z pod opaski na wężu. Pęd powietrza w komorze silnika robi swoje.
    Tak czy siak, dolot out, sprawdzić filtr, jeśli nie jest upieprzony w oleju, wszystko złożyć z nowymi opaskami.
    Profilaktycznie wyczyścić odmę i przewód, złożyć do kupy i obserwować.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

Podobne wątki

  1. [156] Rura dolotu 156 JTD
    Utworzone przez tomek.rynkar w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-04-2013, 17:41
  2. Wspomaganie - wytrysk za 2 zł
    Utworzone przez Sir Dariusz w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-02-2013, 12:40
  3. [GTV Spider] 2.0 TS - wersje dolotu
    Utworzone przez xsnailx w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 02-08-2012, 16:50
  4. rura dolotu od IC . 166 2.4 JTD
    Utworzone przez pampik w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-04-2012, 09:42
  5. Wytrysk, sączy się coś. JTD
    Utworzone przez dipisi w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 31-03-2011, 13:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory