Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: DPF w 1.9 JTD M-Jet

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie DPF w 1.9 JTD M-Jet

    Witam Szanowne Grono!

    Jestem nowy na Forum. Witam wszystkich i pozdrawiam.

    Pierwszy problem jaki napotkałem w mojej młodej Belli, to DPF. Planuje modyfikacje wydechu (nierdzewka na 3 tlumikach sportowych + downpipe) oraz programu, by zbliżyć sie do 200 KM.

    I problem - DPF. Jak wyciąć to ustrojstwo, zeby nie bylo bledow i trybu awaryjnego? Czy ktos to robil? Czy orientujecie sie ile sond jest w wydechu 1.9 JTD z DPF i jakie dokladnie parametry one mierzą?

    Paweł

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak modyfikujesz program to praktycznie nie ma to znaczenia. Na oryginalnym sprzęgle to więcej niż 180KM nie warto robić , więc zastanów się też nad innym sprzęgłem. Co do samego wydechu to w 1,9 M-jet jest on wystarczająco przepustowy i nie ma potrzeby go wycinać - oczywiście można sobie zrobic modyfikację (są bardzo ładne dedykowane układy np. Sebringa) ale nadmierne odetkanie będzie skutkowało rozbieganiem turbiny.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie Re: DPF w 1.9 JTD M-Jet

    Czytałem gdzieś na necie, że koleś chciał wywalić DPFa z 1.6multijet w NBravo i wyszło, że by musiał inny sterownik EDC włożyć, który nie kontroluje tych parametrów. Ale szczerze mówię nie wiem jak to dalej potoczyło, i czy trzeba na pewno tak drastyczne kroki podejmować.
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    Jak modyfikujesz program to praktycznie nie ma to znaczenia. Na oryginalnym sprzęgle to więcej niż 180KM nie warto robić , więc zastanów się też nad innym sprzęgłem. Co do samego wydechu to w 1,9 M-jet jest on wystarczająco przepustowy i nie ma potrzeby go wycinać - oczywiście można sobie zrobic modyfikację (są bardzo ładne dedykowane układy np. Sebringa) ale nadmierne odetkanie będzie skutkowało rozbieganiem turbiny.
    Temat sprzegla to temat na osobny watek. Na razie chcialem przebic sie przez temat wydechu. Wiem, nie trzeba tego robic, ale, po pierwsze, chce wydobyc jakies ciekawe dzwieki z tego silnika, dwa, chce podwojny wydech, w zderzaku GT jest na to miejsce. Wiec jak robic, to porzadnie od poczatku do konca.

    Dlaczego piszesz, ze przy modyfikacji programu nie ma to znaczenia? Wiecej mocy to wiecej sadzy, wiecej sadzy to czestsze regeneracje DPF'a. Czeste regeneracje DPF'a to upierdliwa sprawa...

    Wydaje mi sie, ze najprostsza sprawa, to sprawdzic jakie sondy sa w wydechu JTD'ka i dobrac do nich emulator i po problemie. Tylko skad wziac informacje nt tych sond? Jakas serwisówka? Macie pomysl?

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Tak jak mówię DPFy to nowy temat. Poszukaj jakiegoś tunera co robi EDC17 - może skontaktuj się z Godulą - on robi tuning mechaniczny i elektroniczny ,może coś wykombinowali.

    http://www.godula.cc.pl/
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedicivalv0le
    Tak jak mówię DPFy to nowy temat. Poszukaj jakiegoś tunera co robi EDC17 - może skontaktuj się z Godulą - on robi tuning mechaniczny i elektroniczny ,może coś wykombinowali.

    http://www.godula.cc.pl/
    Ta firma to naciagacze, zdecydowanie odradzam.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Rozumiem że miałeś z nimi złe doświadczenia?.Może się pochwalisz?



    Żeby wywalić DPFa musisz , albo wymienić sterownik , albo wgrać soft ze sterownika bez filtra, który nie mierzy parametrów pracy dpf-a. Polega to na tym że przed i za filtrem są czujniki ciśnienia - które mierzą ciśnienie przepływu spalin - na podstawie różnic, sterownik 'widzi' w jakim stopniu jest zapchany filtr cząstek. Więc jeśli będziesz miał sterownik lub soft bez DPF, możesz odłączyć czujniki. Pozostaje jeszcze problem , w jaki sposób jest zamontowany ten wynalazek, czy np nie jest połączony z katalizatorem- tego nie wiem , sam sprawdź.

    pozdrawiam
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Firma Godula w Krakowie, gdzie hamowalem auto, po pierwszym pomiarze mocy i jej niedostatku (136 KM, 163 powinno być w serii) zaproponowała, uwaga REGENERACJE turbiny. Musialem wygladac na totalnego idiote, skoro tlumaczyli mi, cytuje, ze "turbina sie ZACINA" Bez diagnostyki, ale stwierdzili autorytatywnie. 3 tysiaki to mialo kosztowac

    Po wymianie IC i przeplywki Maha pokazala niecale 170 KM i 30 Nm wiecej niz w serii (na serii).

    Sory za OT.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    PWydech 1,9 niczym nie różni się od wydechu 2,4 (a z tego można wycisnąć 200KM bfabrycznie)ma taką samą przepustowość. Jak chcesz mieć dwie końcówki to załuż Sebringa - mam taki tłumik. Niewidzę sensu w wywalaniu DPFa jak możesz efekt uzyskać samą zmianą programu. Polecam V-tech
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    PWydech 1,9 niczym nie różni się od wydechu 2,4 (a z tego można wycisnąć 200KM bfabrycznie)ma taką samą przepustowość. Jak chcesz mieć dwie końcówki to załuż Sebringa - mam taki tłumik. Niewidzę sensu w wywalaniu DPFa jak możesz efekt uzyskać samą zmianą programu. Polecam V-tech
    No i jak Ci brzmi na tym Sebringu? Jest duza zmiana w stosunku do serii?

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory