Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Rosnąca temperatura podczas większych predkości

  1. #1
    DymuCUR
    Gość

    Domyślnie Rosnąca temperatura podczas większych predkości

    Witam,
    poszukałem trochę na forum, ale podobnego przypadku nie znalazłem.

    Ostatnio wystąpił niepokojący problem.
    Podczas szybszej jazdy(110km/h ok 3,5-4k obrotów) tydzień temu auto zaczęło się grzać, temperatura dochodziła do kreski poniżej 120st, więc lekko zwolniłem i temperatura spadła trochę również. Kiedy przyspieszałem rosła za każdym razem. 2 Dni temu wymieniłem olej, niby sytuacja się lekko poprawiła, olej z mineralnego na półsyntetyk - temp rośnie powyżej 120km/h i znacznie szybciej opada. Normalnie trzyma sie ok 80st.
    Wydaje mi się, że przy takiej prędkości nie powinno mieć to miejsca. Co może być przyczyną? Jakieś pomysły/sugestie? Co mogę sprawdzić..

    Aha mam 2 wiatraki, powinny działać oba? Są 2 biegi prędkości chłodzenia?
    Wiatraki chodzą od 30 stopni temp, chyba opornik się rozpadł - tym bardziej nie powinien się grzać...
    Alfa 146 1.6 Boxer

    Z góry dzięki za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Jerry1
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    KRA
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    1,145

    Domyślnie

    Masz jeszcze blaszki między żebrami chłodnicy wody?.
    Masz klimę?Wiatraki będą działać jeśli klima jest włączona niezależnie od temp. silnika.

  3. #3
    DymuCUR
    Gość

    Domyślnie

    Hymm blaszki... chłodnice wyciągałem rok temu przy zmianie rozrządu to na samy dole było trochę ukruszonych ale temp trzymał przy 80 choćby i było 170 na liczniku... ale sprawdzę to jeszcze dokładnie.
    Fabrycznie klima jest, ale nie ma ani paska do sprężarki, ani części przewodu od klimy(ponoć od 6ciu lat) - po przekręceniu kluczyka ten czujnik przy chłodnicy sam się nagrzewa (przynajmniej tak mi się wydawało jak go dotykałem) i dlatego się włączają - na bardzo zimnym są wyłączone, a później coś cyka/przeskakuje i się włączają, ale obczaję jeszcze przycisk od klimy.

    Pozdrawiam i dzięki za odp, może ktoś jeszcze się wypowie.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Tak jak pisze Jerry1 sprawdź chłodnicę - ale dotknij palcem tych blaszek - czasem niby są ale jak je dotkniesz to się wykruszą (przerabiane w 156 2.0 JTS).

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    Jeśli nie ma blaszek to będzie się grzał. Nawet jeśli jest ich połowa to już może być lipa. Po za tym może być układ zasyfiały i płyn będzie krążył mniej wydajnie. I jeszcze temat czy przy wymianie rozrządu zmieniałeś też pompę wody? No i jeszcze temat termostatu....jak się nie otwiera do końca to silnik też może się grzać od tego. I jeszcze kwestia płynu chłodniczego, czy nie jest jakiś stary. Czyli kolego zrób kompletny przegląd układu chłodzenia.

Podobne wątki

  1. Za wysoka temperatura podczas jazdy w v6
    Utworzone przez Litrowy w dziale 156
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 10:13
  2. Termostat. podczas jazdy temperatura spada
    Utworzone przez Lenix w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-11-2013, 13:09
  3. Temperatura spada podczas jazdy. V6
    Utworzone przez Maateusz w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-04-2012, 11:15
  4. Drgania podczas przyśpieszania i temperatura
    Utworzone przez mariuszmanek w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-10-2010, 19:08
  5. wysoka temperatura podczas jazdy
    Utworzone przez pologrzes71 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-08-2009, 17:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory