Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: drazek stabilizacyjny 156 wymiana

  1. #1
    miirage
    Gość

    Domyślnie drazek stabilizacyjny 156 wymiana

    Witam.
    Od jakiegoś czasu w mojej alfce 156 coś mi stuka z przodu jak jadę po dziurach.
    Wymieniłem końcówki drazków kierowniczych i dalej to samo.
    Powiedzieli mi, że to może być drążek stabilizacyjny.
    Zamówiłem końcówki drążka i gumy(tuleje) drążka, no i teraz mam pytanie:

    Czy ciężko jest samemu je wymienić, bo jak zaglądam z kanału to wszystko schowane,
    i nie wiem czy brać się za to samemu czy odstawić do warsztatu i zabulić??
    Macie jakieś doświadczenia i porady??
    Z góry dzięki.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    witam!!! u siebie miałem to samo!wymieniłem gumy na drążku stabilizatora i teraz jest wreszcie cichutko. (reszta zawieszenia była w porządku)

    tydzień temu się z tym "bawiłem" ,nawet porobiłem zdjęcia żeby wstawić opis do działu
    "zrób to sam"...

    samemu będziesz miał ciężko to zrobić. ;//

    generalnie robota jest prze.....na :!:

    jest bardzo mało miejsca i słaby dostęp ;//

    więc lepjej zleć to komuś konkretnemu!

    pozdrawiam!!!


    moja druga ulubienica...

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli dysponujesz kanałem i masz trochę wprawy to zrobisz bez problemu - niestety, trzeba odkręcić wydech od kolektora wydechowego i go podwiązać, żeby nie uszkodzić łącznika elastycznego, a potem odkręcić śruby trzymające przekładnię kierowniczą i opuścić całą belkę - dopiero wtedy będziesz miał dostęp do stabilizatora i będziesz mógł go wyjąć. Potem na warsztacie musisz roznitować obejmy, dać nowe gumy i zanitować z powrotem.

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Rzeszów/Irl.
    Auto
    159 1.9 jtdm 16v 2007
    Postów
    122

    Domyślnie

    Ja wydechu nie odkręcałem a obejmy roznitujesz przecinakiem bez wyciągania drążka. potem wystarczy mocno skręcić. Ale potwierdzam to prze...bana robota. powodzenia

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    andro34, dawaj manuala, z ciekawości poczytam
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  6. #6
    miirage
    Gość

    Domyślnie

    A wiec tak:
    Drazka nie wyjmowalem i nic nie rozkrecałem, zdjąlem koło i przez szpare udalo mi sie rozbic obejme ale nie moge wyjac górnej części :/.
    Nie wiem, które śruby odkręcic aby opuscic belke. Wykrecilem 4 i nic, pomożcie bo jestem w połowie prawej strony

  7. #7
    miirage
    Gość

    Domyślnie

    Wymiana zakonczona pomyslnie
    Laczny czas 2 dni.

    Ponizej krotki opisik gdyby ktos jeszcze chcial sie pobawic

    1. Auto na podnosnik lub kanał. Odkrecamy oba kola i obie koncowki drazka. (20 min strona)
    2. Luzujemy sanki (odkręcic 3 śróby od spodu oraz jedna główna za tarczą chamulcową.)
    Wystarczy opuścić całość o jakis 1-2cm. Obie strony robilem rownoczesnie. (20min strona) Nie ruszać wachaczy tlumika ani nic innego
    3. Odkrecamy od spodu pierwszą śrubę trzymajacą poduszke i teraz najgorsze, za pomocą przecinakow staramy sie rozbic zanitowaną obejme. Odkrecamy druga srube i rozbijamy druga cześć obejmy. Tu potrzeba jakies 2h na strone i duzo cierpliwości
    4. Dolna czesc obejmy wychodzi bez problemu, gurną podnosimy i przeciagamy wzdluż drazka. (10min strona)
    5. Wyjecie gumy to juz pestka. (2min)
    6. Prostujemy i spasowujemy czesci obejmy spiłowując tulejki. (15min)
    7. Wkladamy nowe gumy, gorną czesc obejmy, dolna czesc obejmy. (10min strona)
    8. Skrecamy obejme kontrolując czy spiłowane tuleje wskakują w otwory, nie spieszyć się bo można zerwać gwint (30min strona) Jedna osoba dokręca druga kontroluje.
    9. Przykrecamy poluzowane sanki najpierw główna śruba za tarczą chamulcową potem resztę (3szt) od spodu (30min s 8) trona)
    10. Zalozyc nowe koncowki drazka (15min strona)
    11. Przykrecic kola i zdjac z podnosnika (15min)

    POWODZENIA
    Łączny czas bez przerw 9H

  8. #8
    ViP Romeo Avatar peteja_43
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    AR 166 2.4JTD 2001r.
    Postów
    583

    Domyślnie

    Dzieki za naukę na pewno się przyda będę juz na twoim przykładzie wiedział od czego zacząć Pozdrawiam <hello>

    Alfa i jej ochroniarz

  9. #9
    piter34
    Gość

    Domyślnie

    Czy po takiej operacji jest konieczne ustawienie zbieżności/geometrii?

  10. #10
    miirage
    Gość

    Domyślnie

    Ja nic nie ustawiałem, i wydaje mi się ze wszystko jest ok.
    Zbierzność chyba trzeba robić jak wymieniasz końcowki układu kierowniczego, choć jak dobrze się policzy ilość obrotów to można to pominąć.

Podobne wątki

  1. Drążek stabilizacyjny silnika Alfa 1.9 JTD
    Utworzone przez smooder w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-08-2011, 12:47
  2. gumy + drążek stabilizacyjny
    Utworzone przez sobi112 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-07-2011, 10:49
  3. [166] drazek stabilizatora
    Utworzone przez peep20 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-04-2008, 10:53
  4. Drazek zmiany biegow
    Utworzone przez gumis_kiler w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-07-2007, 21:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory