Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: [156] Avaria impianto ABS/Avaria impianto VDC

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar marulek
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Lubin/Wrocław
    Auto
    156 SW 1.9JTD 115KM '02
    Postów
    8

    Domyślnie [156] Avaria impianto ABS/Avaria impianto VDC

    Nowy forumowicz wita wszystkich użytkowników!
    Od zakupu swojego auta męczę się z wymienionym w temacie problemem. Przeczytałem wszystko co było na ten temat na forum (opisane tam przypadki były inne i winę ponosił zły stan akumulatora) i nadal nie udało mi się usunąć problemu i doprowadza mnie to już do białej gorzączki. Usterka występuje praktycznie podczas każdej jazdy bez względu na pogodę. Zapalają się kontrolki ABS i VDC; kontrolka ręcznego hamulca nie zapala się.
    - diagnostyka wykazała awarię czujnika w kole lewym-przód, czujnik wymieniony, bez zmian i nadal ten sam błąd
    - wszystkie przewody i złączki czujników i złącze przy sterowniku ABS przeczyszczone kontaktem-s
    - bezpiecznik ABS przy akumulatorze sprawdzony
    - akumulator sprawny
    - zbieżność ustawiona, kierownica idealnie prosto
    - 4 takie same opony

    Na koniec ciekawostka: błąd występuje ZAWSZE podczas jazdy na wprost ze stałą prędkością ok. 70-80km/h albo podczas hamowania silnikiem przy tej prędkości.

    Mam trzy pomysły (poniżej). Napiszcie proszę co o nich sądzicie albo podrzućcie jakieś własne żebym wiedział gdzie dalej szukać.
    - zajrzeć do łożyska w kole lewym-przód i sprawdzić stan bieżni magnetycznej, czy da radę zrobić do samemu bez używania specjalistycznych narzędzi?
    - ponoć przecierająca się wiązka sterownika ABS pod akumulatorem to typowy powód tej awarii we fiacie stilo (ten sam sterownik) - czy w alfach też się to zdarza, bo nie chce mi się demontować akumulatora i półki na próżno?
    - jakieś zimne luty w sterowniku ABS? nie chcę wymieniać elementów w ciemno bo to każdy umie a nie zawsze to pomaga

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar sqbnc
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm 2004 (150KM)
    Postów
    141

    Domyślnie

    ja bym stawiał na sterownik abs.
    Miałem z nim rożne dolegliwości, od błędów na czujnikach przy kolach (oczywiście wymieniane na nowe.... objawy nie ustępowały) po błędy na centralce itp...
    w ASO dobrali sie do centralki to sie zawaliło licznik przestał działac i juz bylem pewny ze sterownik powiedział PAPA

    najlepiej jak miałbyś możliwość podmiany szkoda pieniędzy na sprawdzanie a możliwości jest wiele .

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar marulek
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Lubin/Wrocław
    Auto
    156 SW 1.9JTD 115KM '02
    Postów
    8

    Domyślnie

    też mi się tak wydawało, dzięki za odpowiedź

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory