Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Alfa 156 1,8 TS zgasła i niepali

  1. #1
    wase-k
    Gość

    Domyślnie Alfa 156 1,8 TS zgasła i niepali

    Witam posiadam Alfe 156 1,8 TS podczas jazdy zapaliła sie marchewka migneła 3 razy i silnik całkowicie wyłączyło.Na chwile obecna silnik kręci ale nieodpala zachowuje sie jak by niemiał kompresji ,a rozrząd jest cały .Rozebrałem obudowe rozrządu i przekręciłem zapłonem i nie obracaja sie wałki .Co moze byc przyczyna takiego zachowania auta czujnik położenia wału czy czujnik połozenia wałków rozrządu .

  2. #2
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    skoro wałki się nie obracają to znaczy, że pasek rozrządu ich nie napędza - na pewno rozrząd jest ok ? pasek cały z zębami? Ponadto mam nadzieję, że tłok nie spotkał się z zaworem - któryś wałek ustawił się w pozycji wydechu bądź ssanie stąd efekt braku kompresji.
    Tak czy siak rozrząd do ustawienia już masz - ściągnij pasek i zobacz czy za pomocą klucza dasz radę obrócić jeden i drugi wałek rozrządu.
    BTW - a sam pasek rozrządu się obraca jak silnikiem kręcisz?? jak nie to być może na kole pasowym coś się dzieje - nie pamiętam już, ale zdaję mi się że jest tam klin który uniemożliwia obrócenie koła pasowego względem wału - może go ścieło ? Ponadto podłącz kompa i zobacz co za błedy pokazało.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Kolega cinas jest dużym optymistą, ale coś mi się wydaje, że remont silnika Cię nie minie.
    Albo ścięło zęby na pasku, albo klin na kole napedzającym pasek rozrządu i pasek stoi w miejscu.
    Jest minimalna szanasa, że zawory nie ucierpiały w takim przypadku.

  4. #4
    wase-k
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdzałem pasek to wyklada przyzwoicie niewidac spekan na zabkach a czy po zdjeciu paska 5pk bede mial dostep i widok do tego klina ? A czy jak czyjnik położenia wału padł czy niebedize takiego objawu ze rozłaczy wszystko , moze ktos wie jak zmierzyc opornosc na czujniku .

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A jak sprawdzaleś ten pasek?
    Pewnie odchyliłeś osłonę i go ledwo zobaczyłeś.
    Zęby na pasku najczęściej ścina na dole, tam gdzie jest koło napędzające ten pasek.
    Żeby się do tego dobrać to trzeba zdemontować pasek napędu urządzeń pomocniczych, zdjąć koło pasowe tego paska, odkręcić rolkę prowadzącą i dopiero można zdemontować całą pokrywę rozrzadu.
    Z czujnikiem wału daj sobie na razie spokój.
    Jeśli wałki rozrządu stoją w miejscu, a silnik lekko się obraca to na 99,99% masz kolizję i co najmniej głowicę do remontu.

Podobne wątki

  1. Alfa zgasła
    Utworzone przez konrad53 w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 10:34
  2. Zgasła nie chce odpalić... Alfa 156
    Utworzone przez Stachu2422 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-10-2014, 22:16
  3. Alfa zgasła. Po odpaleniu głośno pracuje. 2.0 TS
    Utworzone przez kremien w dziale 147
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 20:09
  4. alfa zgasła i nie chce zapalić
    Utworzone przez kubiś w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-12-2009, 16:25
  5. ALFA zgasła i niechce odpalić
    Utworzone przez mechaniker w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-04-2007, 21:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory