Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Grubosc lakieru 147 ? Zdarta wierzchnia warstwa na myjni.

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Poznan/Wrzesnia
    Auto
    Była AR 159 2.0 JTDm, Byla AR 147 FL 1.6 TS 105KM Distinctive
    Postów
    312

    Domyślnie Grubosc lakieru 147 ? Zdarta wierzchnia warstwa na myjni.

    Witam,

    nie wiem jak i czy to mozliwe, bo nie raz mylem swoja 147 na myjni bezdotykowej, ale akurat na tej konkretnej (Orlen, Poznan ul. Zamenhoffa) podczas mycia zauwazylem ze cisnienie wody w lancy jest chyba wyzsze i w efekcie na masce w dwoch miejscach zostala zdarta wierzchnia warstwa lakieru na masce
    Jak wspomnialem nie raz mylem auto na tego typu myjniach (tuz obok jest salon Citroena i kilka stanowisk myjni, na ktorej tez mylem), ale tym razem mialem pecha :/

    Jak tylko zauwazylem, ze cos jest nie tak, od razu przerwalem 1-sze splukiwanie (z szamponem) i zglosilem problem obsludze stacji. Pani kasjerka obejrzala auto i skontaktowala sie z kierownikiem stacji (nie bylo go na miejscu) - umowilem sie z nim na drugi dzien rano (sobota) na zrobienie zdjec i spisanie protokolu ze szkody. Zaraz po tym zadzwonilem na infolinie Warty i zglosilem szkode.
    Dodam, ze z punktu widzenia roszczenia korzystny moze byc dla mnie brak informacji na myjni o cisnieniu wody, odleglosciach w jaki powinno sie trzymac lance, nie ma tego w 'instrukcji'.

    Dzisiaj auto obejrzal przyslany rzeczoznawca, zrobil zdjecia i zmierzyl lakier.
    Wg jego miernika grubosc lakieru wyszla ok przeszlo 200 mikronow (wahala sie pomiedzy 200 a 250) i pan rzeczoznawca stwierdzil ze maska byla malowana. Przy okazji zmierzyl cale auto i grubosc wychodzila roznie: drzwi kierowcy ok 180, dach 180-200, lewy przedni blotnik 200-250, prawy tylny blotnik 200-250, prawe drzwi pasazera ok 120.
    Dodam, ze auto sprzedane jako bezwypadkowe, sprawdzone w ASO przed zakupem, zadnych powazniejszych usterek nie ma - kupiona w lipcu 2012.

    Pytanie, czy mozliwe jest aby wychodzily takie roznice w pomiarze na roznych elementach karoserii ? Lakier czarny metalik.
    Wg informacji jakie znalazlem, grubosc 180-200 jest dopuszczalna jako kolejne fabryczne malowanie - ile w tym prawdy ?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar semri
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Bydgoszczy
    Auto
    166 3.2 V6 Ti
    Postów
    948

    Domyślnie

    Odnośnie myjni. Źle nałożony klar potrafi szybko zacząć się łuszczyć, głównie przy pierwszym programie (proszek z ciepłą wodą) i trzymaniem lancy w jednym miejscu celem np usunięcia krwistych insektów.
    Na 99% na myjni jest info o braku odpowiedzialności myjni przy uszkodzeniach pojazdów ponownie lakierowanych. To wystarczy by się wypiąć.
    Sam tak nabroilem ze swoim zderzakiem, 3/4 klaru juz nie ma.
    Alfa Romeo 166 V6 3.2 Ti
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDm 20V 228KM 460Nm - wspomnienie

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Poznan/Wrzesnia
    Auto
    Była AR 159 2.0 JTDm, Byla AR 147 FL 1.6 TS 105KM Distinctive
    Postów
    312

    Domyślnie

    Cytat Napisał semri Zobacz post
    ...
    Na 99% na myjni jest info o braku odpowiedzialności myjni przy uszkodzeniach pojazdów ponownie lakierowanych. To wystarczy by się wypiąć.
    Sam tak nabroilem ze swoim zderzakiem, 3/4 klaru juz nie ma.
    Nie ma informacji o braku odpowiedzialnosci przy uszkodzeniach pojazdow ponownie lakierowanych.
    Natomiast jest: "nie odpowiadamy za jakiekolwiek zniszczenia mienia, uszkodzenia ciala lub straty powstale na skutek niewlasciwego uzykowania urzadzenia".

    Owszem, to rowniez moze wystarczyc aby uzbezpieczyciel sie wypial, aczkolwiek zamierzam powalczyc.
    Czy kazdemu jest wiadome co to znaczy 'niewlasciwe uzytkowanie' i jak sie poslugiwac lanca ? Jak wspomnialem nie ma informacji o cisnieniu wody w lancy ani odleglosci w jakiej nalezy/powinno sie trzymac lance od karoserii. Dla jednego to moze byc oczywiste, dla innego nie. Poza tym ponowne lakierowanie moze sie odbyc w ASO np. z powodu zarysowan w przeszlosci. Wowczas ubezpieczyciel podwaza profesjonalizm ASO

    Znalazlem informacje w sieci, gdzie ubezpieczyciel z powodu ponownego lakierowania (przez ASO kilka lat przed uszkodzeniem lakieru) odrzucil roszczenie (rowniez uszkodzony lakier na myjni), natomiast poszkodowany nie dal za wygrana i zwrocil sie do Rzecznika Ubezpieczonych i po wyslaniu pisma przez RU do ubezpeiczyciela ten zmienil zdanie i wyplacil nalezne odszkodowanie (zwrot kosztow).
    W moim przypadku, jesli maska byla ponownie lakierowana, nie jestem w stanie dojsc kto i kiedy ja lakierowal.

    W Pol-Carze w Poznaniu uslyszalem ze grubosc lakieru moze byc do 200 mikronow, w dodatku rozna na poszczegolnych elementach karoserii.
    Ostatnio edytowane przez longmanpl ; 06-08-2013 o 16:18 Powód: literowka

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Fabrycznie lakier typu metalik/perła ma około 120 um. Mierzone wiele razy na wielu alfach pro miernikiem.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubajg
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    276

    Domyślnie

    Oryginalny lakier (na przykładzie Rosso Alfa) powinien mieć ok. 90-100 na dachu, na innych elementach od 120 do 140.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Dżeju
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS
    Postów
    218

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubajg Zobacz post
    Oryginalny lakier (na przykładzie Rosso Alfa) powinien mieć ok. 90-100 na dachu, na innych elementach od 120 do 140.
    Dokładnie tak. A tak na marginesie, to jedyny słuszny kolor dla Alfy
    Alfy się nie psują tylko grymaszą. AR 147 - 300 tys. przebiegu w mych rękach i nadal śmiga.

Podobne wątki

  1. [GTV] Jaka grubosc lakieru powinien pokazac miernik w gtv??
    Utworzone przez konus w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 25-06-2012, 20:44
  2. Grubosc lakieru 156
    Utworzone przez Kayrol w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 18:08
  3. luz na łożysku i zdarta opona - możliwe?
    Utworzone przez marek230482 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-09-2011, 19:27
  4. [75] Odklejająca się materiałowa warstwa podsufitki
    Utworzone przez amigas w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 31-05-2011, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory