Page 1 avec 2 12 DernièreDernière
Afficher les résultats de 1 À 10 avec 17
  1. #1
    L’utilisateur Débutant
    Il a rejoint le
    07 2020
    Vit à
    Dabrowa Gornicza
    Auto
    Alfetta GTV, 2.0 1981r
    Messages
    52

    Question GTV (116) SWAP silnika lub możliwe modyfikacje

    Salut

    Analizuję możliwe scenariusze dla GTV, aktualnie posiadam moteur 2.0 na dwóch gaźnikach dellorto DHLA40N (nie znalazłem takiego oznaczenia w manualach GTV),
    Od przyszłego roku rozpoczyna się restoracja budy, więc mam sporo czasu na przemyślenie możliwości mechanicznych (napędu)
    Rozważam kilka opcji dla tego auta, w każdej z nich pozostaje chęć pozostawienia skrzyni (jako rzecz rzadko Spotykaną), jakie opcje mogą się wiązać gdy;

    -oryginał 2.0 (możliwe modyfikacje), może coś jak Turbodelta?
    -poszukiwanie le moteur 2.5 V6 (jakie zmiany są konieczne)
    -poszukiwanie silnika silnika 3 lub 3.2 (czy to nie wykroczy po za zakres opisany w temacie)

    Z góry dziękuję za pomoc, jeżeli forum skrzywdziłem, to post do kosza
    Dodam, że to projekt który ma mieć włoskie serce, nie chodzi o wyścigówkę tylko o oryginalność z pełną radością en voiture (nie oryginał 100% )


    › Więcej...: GTV (116) SWAP silnika lub możliwe modyfikacje
    Dernière édition par GTV-6 ; 14-09-2020 sur 09:27

  2. #2
    L’utilisateur Débutant
    Il a rejoint le
    10 2013
    Vit à
    KRK
    Auto
    GTV 2000 '83, GTV6 2.5 '83, Giulia Nuova 1600, Giulietta 1.4 '2010
    Messages
    86

    Domyślnie

    Citation A écrit GTV-6 Zobacz post
    Salut

    Analizuję możliwe scenariusze dla GTV, aktualnie posiadam moteur 2.0 na dwóch gaźnikach dellorto DHLA40N (nie znalazłem takiego oznaczenia w manualach GTV),
    Od przyszłego roku rozpoczyna się restoracja budy, więc mam sporo czasu na przemyślenie możliwości mechanicznych (napędu)
    Rozważam kilka opcji dla tego auta, w każdej z nich pozostaje chęć pozostawienia skrzyni (jako rzecz rzadko Spotykaną), jakie opcje mogą się wiązać gdy;

    -oryginał 2.0 (możliwe modyfikacje), może coś jak Turbodelta?
    -poszukiwanie le moteur 2.5 V6 (jakie zmiany są konieczne)
    -poszukiwanie silnika silnika 3 lub 3.2 (czy to nie wykroczy po za zakres opisany w temacie)

    Z góry dziękuję za pomoc, jeżeli forum skrzywdziłem, to post do kosza
    Dodam, że to projekt który ma mieć włoskie serce, nie chodzi o wyścigówkę tylko o oryginalność z pełną radością en voiture (nie oryginał 100% )

    zmiana na 2.5 to już nawet nie jest takie proste hop siup ,od zawieszenia, poprzez hamulce, sprzęgło, naturalnie cały układ wydechowy - musiałbyś uzbierać trochę une partie de la. skrzynię, wydech, zaciski i kilka rzeczy mam.

    Już łatwiej zmienić na 2.0 lub 1.8 TS z 75-tki. Ale tylko w celu lepszej dynamiki.
    3.0 to samo + więcej zabawy jeżeli ma to być 24V.

    3.2? Jest w Europie kilku magików którzy to potrafią zrobić, ale le coût de lay ,modyfikacji przerastają wartość całości.
    Jeżeli chodzi ci o oryginalność to raczej zostawiłbym silnik jaki jest

  3. #3
    L’utilisateur Débutant
    Il a rejoint le
    07 2020
    Vit à
    Dabrowa Gornicza
    Auto
    Alfetta GTV, 2.0 1981r
    Messages
    52

    Domyślnie

    [QUOTE=Skorka;2251826]zmiana na 2.5 to już nawet nie jest takie proste hop siup ,od zawieszenia, poprzez hamulce, sprzęgło, naturalnie cały układ wydechowy - musiałbyś uzbierać trochę une partie de la. skrzynię, wydech, zaciski i kilka rzeczy mam.

    czyli wymiana skrzyni również? wał, półosie, ukł. hamulcowy, czy oś (sanki) utrzymujące skrzynię również?
    Jeśli tak to zostają tylko zderzaki , których nie chcę

  4. #4
    L’utilisateur Débutant Avatar Kot Filemon
    Il a rejoint le
    03 2019
    Vit à
    Kraków / Dębica
    Auto
    166 3.2 V6, Giulietta QV 1.75 TBi
    Messages
    24

    Domyślnie

    Citation A écrit Skorka Zobacz post
    Już łatwiej zmienić na 2.0 lub 1.8 TS z 75-tki. Ale tylko w celu lepszej dynamiki.
    3.0 to samo + więcej zabawy jeżeli ma to być 24V.

    3.2? Jest w Europie kilku magików którzy to potrafią zrobić, ale le coût de lay ,modyfikacji przerastają wartość całości.
    Jeżeli chodzi ci o oryginalność to raczej zostawiłbym moteur jaki jest
    Intryguje mnie jaka jest niby różnica technicznie między 3.0 24V a 3.2 24V w kwestii tego swapu, skoro 3.0 to jeszcze spoko tylko "więcej zabawy" a 3.2 to już tylko kilku magików zrobi?

  5. #5
    L’utilisateur Débutant
    Il a rejoint le
    10 2013
    Vit à
    KRK
    Auto
    GTV 2000 '83, GTV6 2.5 '83, Giulia Nuova 1600, Giulietta 1.4 '2010
    Messages
    86

    Domyślnie

    Citation A écrit Kot Filemon Zobacz post
    Intryguje mnie jaka jest niby różnica technicznie między 3.0 24V a 3.2 24V w kwestii tego swapu, skoro 3.0 to jeszcze spoko tylko "więcej zabawy" a 3.2 to już tylko kilku magików zrobi?
    profesjonalna modyfikacja ECU w 3.2 . spoko jest w 12V, 24V wiecej zabawy

  6. #6
    L’utilisateur Débutant
    Il a rejoint le
    07 2020
    Vit à
    Dabrowa Gornicza
    Auto
    Alfetta GTV, 2.0 1981r
    Messages
    52

    Domyślnie

    Ponawiam swoją prośbę o podpowiedź
    "czyli wymiana skrzyni również? wał, półosie, ukł. hamulcowy, czy oś (sanki) utrzymujące skrzynię również?

  7. #7
    L’utilisateur Resoraków maniaque Avatar MikeCZ
    Il a rejoint le
    01 2017
    Vit à
    Jaworzno
    Auto
    Giuelitta 2.0JTDm 2011, Rover Mini 1275 1991
    Messages
    519

    Domyślnie

    A może tak poszaleć i zrobić coś w stylu https://www.youtube.com/watch?v=sstq...o_Ac6B6LceyHia ? Co prawda Tipo105/115, ale tu pewnie też by się zmieściło to serducho z Ferrari
    Ostatnio śledzę tego builda i fajna szacun za fajną robotę i dedykację gościa
    Toyota Corolla TS 1.8 2023
    Ex: Rover Mini 1991 1275, Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic VIII 1.8, Seat Leon ST FR 1.4TSI 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

  8. #8
    L’utilisateur Resoraków maniaque Avatar Stefan116
    Il a rejoint le
    03 2006
    Vit à
    Puławy - Pysznica
    Auto
    GT 1300 Junior 1974r.
    Messages
    832

    Domyślnie

    Citation A écrit GTV-6 Zobacz post
    Ponawiam swoją prośbę o podpowiedź
    "czyli wymiana skrzyni również? wał, półosie, ukł. hamulcowy, czy oś (sanki) utrzymujące skrzynię również?
    Nie, możesz wsadzić moteur V6, do tego idzie przednia część wału od V6, która po środku łączy się z wałem od Twojego le moteur i na końcu masz dalej swoją skrzynię.
    Pytanie tylko po co Ci koniecznie oryginalna skrzynia? Tu gdzie proponują swap V6 to razem z całym układem boîte-pont, czyli tez ze skrzynią V6 przy tylnim moście, ale z mocniejszym sprzęgłem i mocniejszymi półosiami itd itd.
    Teoretycznie najlepiej wsadzić tam V6, plus skrzynia z 75 TS z szperą, jest krótsza od tej z V6 co daje jeszcze odrobinkę osiągów. Takie połączenie napędu jeździ w wielu autach po europie, znajdziesz dużo na te temat w necie.
    Prawda jest jednak taka, że le coût de la takiej operacji będzie porównywalny z kupnem całkiem znośnej oryginalnej GTV6. Bo rzeczy do przełożenia będzie ogrom, więc najlepiej to byś kupił kompletną w złym stanie Alfę GTV6 lub 75 V6. Ile takie kosztują, sam chyba wiesz dobrze .
    Jeśli chcesz coś zrobić z swojego R4 aby jeszcze lepiej jeździło to szukaj porad odnośnie modyfikacji tego silnika. Wiadomo, w normalnych pieniądzach, nie uzyskasz tu nie wiadomo ile mocy, ale ostre wałki, lżejszy zamach i kilka koni przybędzie.
    Partie de la jest dużo na rynku i to nie problem sobie policzyć jakie to są koszta, choćby tu : https://www.okp.de/xtc2/Racing/10-En...009_11895.html
    A odnośnie pytania ile można wykrzesać z Twojego silnika, to spokojnie granica 200 koni jest realna, ale tu koszta zwalą Cię z nóg. Na powyższej stronie możesz choćby acheter gotowy taki motor, w cenie około 50tyś euro.
    Budowę tego typu silnika opisywał ostatnio w swoich filmikach Dawide Cironi na youtube w swojej 75: https://www.youtube.com/watch?v=AanxFJ7meTk
    Jeśli koniecznie chcesz podnosić moc i osiągi swojego auta to ja bym szedł w kierunku silnika 2,0 TS z 75. Osiągniesz lepsze osiągi ale dużo mniejszym kosztem. W tym przypadku również proponuję kupno kompletnej uszkodzonej 75 ts, aby nie było problemu, że czegoś Ci brakuje.
    Ogólnie swap z R4 na 3.0 V6 12V, wykonał znajomy z moich okolic. Prawda jest jednak taka, że problemów miał ogrom i najnormalniej rzeźbił na ostro.
    Miał kompletny układ napędowy w jezdzącej budzie 75 3.0 a i tak problemów miał ogrom. Choćby zegary które nie działały, bak paliwa z wlewem z drugiej strony, brak garba na masce aby silnik się zmieścił itd itd.
    Ogarnij auto na tip top. Masz 2,0 131km. To dobrze wyregulowane naprawdę daje dużo frajdy z en voiture, bo jakiekolwiek modyfikacje tego auta aby podnieśc jego moc, to naprawdę nie są małe koszta, ani części ani robocizny.

  9. #9
    L’utilisateur Débutant
    Il a rejoint le
    07 2020
    Vit à
    Dabrowa Gornicza
    Auto
    Alfetta GTV, 2.0 1981r
    Messages
    52

    Domyślnie

    Stefan116 pięknie dziękuję, właśnie podesłałeś mi super materiał do rozmyślania,
    Czuję, że pozostawienie R4 w tej formie i ulepszanie może przynieść więcej radości niż dłubanie i modyfikacje.
    Un grand merci!

  10. #10
    L’utilisateur Débutant
    Il a rejoint le
    10 2013
    Vit à
    KRK
    Auto
    GTV 2000 '83, GTV6 2.5 '83, Giulia Nuova 1600, Giulietta 1.4 '2010
    Messages
    86

    Domyślnie

    Citation A écrit GTV-6 Zobacz post
    Stefan116 pięknie dziękuję, właśnie podesłałeś mi super materiał do rozmyślania,
    Czuję, że pozostawienie R4 w tej formie i ulepszanie może przynieść więcej radości niż dłubanie i modyfikacje.
    Un grand merci!
    tak jak pisał Stefan (w moim poście też to sugerowałem) jezeli chcesz rzeźbić z innych moteuriem dla lepszych osiągow za normalne pieniadze to tylko z 75 TS..
    jak chcesz rzeźbic przy wizualnym set up to mnie osobiście podobają się odchudzone serie 1 zrobione na sportowo, inspiracja taka:Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1977_alfa_romeo_gtv_15500831585a23891c3e20181204_123643.jpg
Wyświetleń:	180
Rozmiar:	197.1 KB
ID:	272666

Sujets similaires

  1. SWAP 8V ou 16V sur les modifications du 8V gratach de 16V?
    Créé par Luxor dans la section Tuning mécanique
    Réponse : 3
    Dernier post/Auteur : 20-03-2017, 22:33
  2. Réponse : 7
    Dernier post/Auteur : 26-10-2015, 10:52
  3. Réponse : 29
    Dernier post/Auteur : 26-06-2014, 10:55
  4. 147 1.6 Modifications de l'accélération du moteur
    Créé par azbxcc88 dans la section Tuning mécanique
    Réponse : 6
    Dernier post/Auteur : 13-05-2010, 19:20
  5. Réponse : 32
    Dernier post/Auteur : 14-08-2009, 16:55

Tags pour cette rubrique

Autorisations

  • Vous ne pouvez pas assumer un nouveau sujet
  • Vous ne pouvez pas écrire des messages
  • Vous ne pouvez pas Ajouter des pièces jointes
  • Vous ne pouvez pas éditer vos messages
  •  
Amortisseurs de chocs