Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 39

Temat: problem z odpalaniem 1.9 jtd

  1. #21
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar -Marco-
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    STA
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 2001 115KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Dzięki, w takim razie czekam z niecierpliwością.

  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał -Marco- Zobacz post
    Dzięki, w takim razie czekam z niecierpliwością.
    Niestety log odpalanie po trasie 2 mi nie działa...
    Natomiast ten pierwszy wczytałęm:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Neue Bitmap.jpg
Wyświetleń:	114
Rozmiar:	105.6 KB
ID:	54478

    Jak widać w logu dwa razy kręciłeś z niespełna 3 sec przerwą gdzie dopiero w drugiej próbie silnik odpalił. W pierwszej próbie odpalania sygnał czujnika ciśnienia na listwie CR jest bardzo niski co wynika z niskiego ciśnienia na listwie CR (ok. 100Bar). Samochód nie odpalił ponieważ nie osiągnął progu ciśnienia paliwa na listwie CR. Próg w naszych jednostkach napędowych wynosi ok. 300 Bar i dopiero po ich osiągnięciu ECU pozwala otworzyć wtryskiwacze i uruchomić jednostkę. Pierwsze co bym na twoim miejscu zrobił to wyciągnął regulator ciśnienia i go wyczyścił no i może wymieniłbym na nim gumowy O-ring. Jak to zrobić masz tu:
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...aliwa_jtd.html
    Jest to najprostsza i najtańsza czynność. Po wyczyszczeniu jeżeli to nie pomoże będziesz musiał zrobić porządnie próbę przelewową żeby zobaczyć czy wtryski już nie leją. Powyższa czynność powinna pomóc a jak dalej będzie problem to pisz to będziemy dalej diagnozowali (chociaż dalszy scenariusz może być już droższy). Problem z pewnością tkwi w za niskim ciśnieniu na listwie. Do dzieła i powodzenia.

  3. #23
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar -Marco-
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    STA
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 2001 115KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    No to chyba się zabiorę za to jak mówisz wg linka jakiego podałeś (wielkie dzięki jak na razie za dotychczasową pomoc).
    Tylko mam jedno pytanie, co mnie zastanawia. Czy jeżeli byłby ten regulator walnięty, to czy nie powinien on tak samo odpalać na zimnym silniku? Zastanawia mnie dlaczego tylko na ciepłym. Jak jest zimny to pali dobrze, zresztą sam widziałeś logi. A jak jest zagrzany no to widzisz co jest grane.
    Pewnie się mylę, ale czy nie jest tak, że pod wpływem ciepła rozszerza się (jakiś tam element) który może takie coś powodować?

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał -Marco- Zobacz post
    Zastanawia mnie dlaczego tylko na ciepłym. Jak jest zimny to pali dobrze, zresztą sam widziałeś logi. A jak jest zagrzany no to widzisz co jest grane.
    Pewnie się mylę, ale czy nie jest tak, że pod wpływem ciepła rozszerza się (jakiś tam element) który może takie coś powodować?
    Właśnie dobrze przeczuwasz... bo tym co na temperaturę silnika reaguje są wtryski. Ale na chwilę obecną jestem optymistą i wolałbym żeby tymi tanimi środkami coś tobie pomóc. A może coś ci puszcza na uszczelniaczu regulatora i uda się zaradzić... To chwila roboty a kosztuje mniej jak 10zł. Działaj i daj znać jak pójdzie...

  5. #25
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar -Marco-
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    STA
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 2001 115KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Dzisiaj wyczyściłem ten regulator, sitko dobrze przedmuchałem kompresorem a wpierw umyłem go delikatnie pędzelkiem. Założyłem zapaliłem i autko chodzi, tzn na zimnym....jak będę po trasie to napisze, czy wszystko jest już ok. Ale zrobię też tą próbę przelewową, może wtedy się coś wyjaśni. A tą próbę zrobić na zimnym silniku czy po trasie? No chyba, że to nie ma różnicy?

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał -Marco- Zobacz post
    Dzisiaj wyczyściłem ten regulator, sitko dobrze przedmuchałem kompresorem a wpierw umyłem go delikatnie pędzelkiem. Założyłem zapaliłem i autko chodzi, tzn na zimnym....jak będę po trasie to napisze, czy wszystko jest już ok. Ale zrobię też tą próbę przelewową, może wtedy się coś wyjaśni. A tą próbę zrobić na zimnym silniku czy po trasie? No chyba, że to nie ma różnicy?
    Próbę robi się dla ciepłego silnika tak jak w opisie zrób to sam:
    Sprawdzanie Wtryskiwaczy CR
    Wiadomo jednak że pewien czas zajmie tobie zrobienie układu pomiarowego więc silnik trochę ostygnie. Powodzenia

  7. #27
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar -Marco-
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    STA
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 2001 115KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Witam, po dłuższej przerwie. Nie udało mi się zrobić wcześniej tej próby, ale dzisiaj wkońcu się za to wziąłem. Zdjęcia poniżej. sumka33, chciałem Ci jeszcze powiedzieć, że po wyczyszczeniu tego regulatora autko pali wg mnie dużo lepiej na gorącym silniku. Przedtem kręcił krecił i kręcił a teraz 3-4 obroty i zapala. Nie wiem czy nie powinien od razu palić jak jest gorący, no ale zaskoczyło mnie to tak w miarę pozytywnie.

    Zdjęcia z próby przelewowej: Od lewej strony to butelka od strony rozrządu.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	08052012094.jpg
Wyświetleń:	132
Rozmiar:	119.6 KB
ID:	55288

    A tutaj to samo zdjęcie, ale może będzie lepiej widać:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	08052012095.jpg
Wyświetleń:	224
Rozmiar:	97.4 KB
ID:	55289

    Z niecierpliwością czekam na komentarz Pozdrawiam

  8. #28
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał -Marco- Zobacz post
    Z niecierpliwością czekam na komentarz Pozdrawiam
    Super i widać że skrajne wtryskiwacze odstają (jeden bardziej, drugi mniej) ale gdybyś sprawdził ile tego paliwa jest (konkretną wartość)... byłoby naprawdę super. Mógłbyś jeszcze wrzucić logi z korekt dla wszystkich wtryskiwaczy i kąta wyprzedzenia wtrysku z ciśnieniem na listwie CR, bo bardzo prawdopodobne że coś z dwoma wtryskami ci się już dzieje...
    Ostatnio edytowane przez sumka33 ; 08-05-2012 o 18:31

  9. #29
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar -Marco-
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    STA
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 2001 115KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Proszę Przed chwilą zmierzyłem strzykawką i sprawa przedstawia się następująco. Myślę, że jest czytelne.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	NOWE.jpg
Wyświetleń:	131
Rozmiar:	101.2 KB
ID:	55335

  10. #30
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał -Marco- Zobacz post
    Proszę Przed chwilą zmierzyłem strzykawką i sprawa przedstawia się następująco. Myślę, że jest czytelne.
    Ok... to widać że pierwszy z lewej już powoli zaczyna kończyć swój wtryskowy żywot. Ze skrajnym prawym jest troche lepiej ale martwi też to że ogólnie wszystkie mają dużą ilość paliwa przelewowego. Mam nadzieję że po czyszczeniu regulatora samochód już lepiej pali i będzie można odwlec naprawę w czasie. Moja skromna rada jest taka żebyś narazie jak prawidłowo zaczął odpalać tego nie ruszał a jak już zacznie ci bardziej doskwierać problem to zrobić logi o jakich wyżej pisałem i (prawdopodobnie) będzie kolej na ten pierwszy wtryskiwacz.

Podobne wątki

  1. AR 147 1.6 TS 105 KM problem z odpalaniem
    Utworzone przez nwj1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-05-2015, 13:08
  2. Problem z odpalaniem v6
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-04-2014, 10:13
  3. problem z odpalaniem 1.6 ts
    Utworzone przez brozek w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-04-2014, 21:17
  4. [159] Problem z odpalaniem
    Utworzone przez ziomek887 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-11-2012, 19:57
  5. problem z odpalaniem
    Utworzone przez marianek24 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-12-2009, 22:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory