Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: czasem gaśnie przy ruszaniu 1,9 16v

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Seweryn80
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Brzękowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 16v JTD 140 KM 159 1,9 Giulietta x2 2,0 190 KM, Stelvio Q4 280KM
    Postów
    457

    Domyślnie czasem gaśnie przy ruszaniu 1,9 16v

    Powód jest mi znany bo spada ciśnienie oleju i sterownik to wyłapuje i wyłącza silnik jak to usunąć aby tak nie robił? Przy odpalaniu, gdy spada napięcie w układzie to elektronika głupieje i wywala mi silnik gorący i też nagle gasi jeszcze nie do końca uruchomiony silnik. Przez szarpnięcia jeszcze upie... przeskoczy pasek.

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,427

    Domyślnie

    Jest odwrotnie. Silnik gaśnie zduszony i sterownik wyłapuje obniżone ciśnienie oleju, dlatego wyświetla błędy. Przyczyną gaśnięcia na luzie jest najczęściej wadliwy zawór EGR.

    Przy odpalaniu jest też inaczej – jest jakiś błąd, który powoduje odczyt błędnej temperatury. Mieszanka jest dobrana do błędnej temperatury i silnik ma problemy z odpaleniem. Tutaj wina jest po stronie prądu/akumulatora/rozrusznika.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Seweryn80
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Brzękowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 16v JTD 140 KM 159 1,9 Giulietta x2 2,0 190 KM, Stelvio Q4 280KM
    Postów
    457

    Domyślnie

    Jesteś w błędzie. Zaciągam ręczny 1 bieg i ruszam bez gazu obroty spadają do około 500 i buch gaśnie bo wywaliło błąd ciśnienia. Przy odpalaniu silnik jest zimny kręci normalnie aku naładowany ale co wskazówka temperatury pokazuje full i wywala błąd i gasi silnik który właśnie prawie odpalił https://plus.google.com/103636176761...76761406724996 tu jest przykład

    EGR zaślepiony i wyłączony programowo
    film jest koleżanki która ma nowy rozrusznik i nowy alternator i akumulator
    Ostatnio edytowane przez Seweryn80 ; 19-08-2014 o 00:58

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,504

    Domyślnie

    U Mai właśnie ciężko odpala.

    A twojego posta to nie rozumiem. Odpala i jak chcesz ruszyć z hamulcem to gaśnie? Jak tak to jahu ma rację. Chyba że masz tak jak u koleżanki to nie rozumiem sekwencji ruszania z ręcznego.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,772

    Domyślnie

    Cytat Napisał Seweryn80 Zobacz post
    Jesteś w błędzie. Zaciągam ręczny 1 bieg i ruszam bez gazu obroty spadają do około 500 i buch gaśnie bo wywaliło błąd ciśnienia.
    A po co tak robisz? Komunikat o zbyt niskim ciśnieniu występuje, gdy smarowanie silnika nie jest dostateczne (poprzez pomiar ciśnienia). Pompa oleju napędzana jest mechanicznie przez silnik - jeśli go zadusisz i wał przestanie się obracać to jednocześnie pompa nie będzie wytwarzać ciśnienia, ale ECU zdąży odczytać ten sygnał jako nieprawidłowy.
    Przy każdym zduszeniu silnika występuje ten komunikat. Jako kolejny bolesny przykład, strzel ze sprzęgła na 1. biegu i też silnik zgaśnie.

    Jeśli dobrze pamiętam, komuś ten komunikat pojawiał się w trakcie jazdy i chyba objawiało się to też wyłączeniem silnika. Ale w takim wypadku ewidentnie winny jest czujnik ciśnienia bądź kable.

    Dodano po 3 minutes:

    Cytat Napisał Seweryn80 Zobacz post
    ale co wskazówka temperatury pokazuje full i wywala błąd i gasi silnik który właśnie prawie odpalił
    Jak pisał jahu, tutaj problem może być czysto elektryczny. Zauważ, że u Twojej koleżanki silnik nie zgasł - to jeszcze inna historia (wymieniała czujnik temp?).
    Ja ponad miesiąc temu wymieniłem sprzęgło alternatora oraz bendiks i szczotki w rozruszniku, wyczyściłem klemy oraz połączenia masowe i od tamtej pory ten komunikat się nie pojawił. A bywało tak, że silnik nie odpalał i pojawiał się komunikat o przekroczonej dopuszczalnej temp wody.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 19-08-2014 o 08:02 Powód: Dodano
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Seweryn80
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Brzękowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 16v JTD 140 KM 159 1,9 Giulietta x2 2,0 190 KM, Stelvio Q4 280KM
    Postów
    457

    Domyślnie

    Normalnie jeżdżę w ruchu ulicznym 1 bieg ruszam (bez ręcznego) delikatnie bez gazu albo z niewielkim gazem to zdarza się że zgaśnie. Jeździłem wcześniej mniej zaawansowanym technologicznie benzynowym v6 i mam inne przyzwyczajenia ale nie było mowy o automatycznym wyłączaniu silnika bo mu ciśnienie spadło, podobno jest więcej takich alarmów wyłączających silnik, to jest nie bezpieczne w niektórych sytuacjach. Co do odpalania przecież widać na filmie że już prawie odpalił ale ona trzyma nadal przycisk wiec odpalił ponownie, bo alarm znikł tak szybko jak się pojawił. Jak by został to pewnie się nie odpali.

    magil robiłem tak po to aby sprawdziź czy tak jest z tym ręcznym po prostu zobrazowałem sobie sytuacje spadku obrotów. Wiem co to jest wał i co robi ciśnienie oleju ale jeśli chodzi o chore systemy elektroniki to nie rozumiem po co takie zabezpieczenia to mój silnik najwyżej ja będę go remontował lub wymieniał. Pytanie czy ktoś jest wstanie ingerować w soft tak daleko aby te ograniczniki wyłączyć.
    Ostatnio edytowane przez Seweryn80 ; 19-08-2014 o 09:50

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Seweryn80 Zobacz post
    magil robiłem tak po to aby sprawdziź czy tak jest z tym ręcznym po prostu zobrazowałem sobie sytuacje spadku obrotów. Wiem co to jest wał i co robi ciśnienie oleju ale jeśli chodzi o chore systemy elektroniki to nie rozumiem po co takie zabezpieczenia to mój silnik najwyżej ja będę go remontował lub wymieniał. Pytanie czy ktoś jest wstanie ingerować w soft tak daleko aby te ograniczniki wyłączyć.
    Ja pozostanę przy swoim zdaniu. To nie błąd ciśnienia i temperatury gaszą silnik. Błąd ciśnienia oleju wynika dokładnie z tego co napisał magil, sekwencja -> silnik ma niskie obroty -> gaśnie, a przy niskich obrotach po prostu wywala błąd ciśnienia oleju. Przyczyna gaśnięcia jest inna. To samo przy odpalaniu. Masz chwilowy odczyt temperatury >130 stopni i nie odpalisz zimnego auta z czasami wtrysku odpalenia samochodu z wysoką temperaturą. Odczyt temperatury po ułamku sekund wraca do normy, ECU zmienia czasy wtrysków i samochód zapala. Możesz się z tym nie zgadzać, ale moim zdaniem będziesz błądził w złym kierunku. Nie ty pierwszy masz oba typy błędów i wnioski co do przyczyn są takie jak piszę tu ja i magil.

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Przekroczenie dolnej granicznej wartości ciśnienia oleju gasi silnik.
    Mapa dawki paliwa względem temperatury cieczy po przekroczeniu pewnej granicznej wartości też powoduje awaryjne wyłączenie.
    Jeśli nie można znaleźć przyczyny, to można zaingerować w powyższe parametry.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,326

    Domyślnie

    @sdero ... a nie przypadkiem czujnik położenia wału wyłącza silnik?
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    @sdero ... a nie przypadkiem czujnik położenia wału wyłącza silnik?
    Nie wygląda na to.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - czasem po wrzuceniu na luz silnik gaśnie. Po odpaleniu nie trzyma obrotów
    Utworzone przez Revol84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 08-07-2016, 20:25
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-02-2015, 11:22
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-10-2014, 15:18
  4. 2.4 JTD Gaśnie przy ruszaniu
    Utworzone przez cinek2006 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-08-2012, 05:51
  5. [GTV] Szarpie, czasem gaśnie
    Utworzone przez wojtekcem w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-10-2011, 12:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory