Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: test przepływomierza firmy YYY ( kraj ? ) typ 0 280 218 019.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie test przepływomierza firmy YYY ( kraj ? ) typ 0 280 218 019.

    - była propozycja, podczas tematu i testów przepływomierz firmy WRC III aby zrobic testy sondy lambda tej samej firmy.
    - temat jest tutaj
    -- http://www.forum.alfaholicy.org/156/...218_019_a.html
    - jednak w między czasie do rąk wpadł nowy przepływomierz 280 218 019 firmy , nazwijmy ją w celach testów jako YYY.
    - pierwsze co go rózni to śruby, TORX security 25 ale 5-katny.
    - oryginał na TORX security 6-kątny, może to i dobrze po co patrzeć na numer wkładki przepływomierza.
    - jednak w celach edukacyjnych odkręcamy dwie śruby i patrzymy na wkładkę.
    - nie ma numeru identyfikacyjnego.
    - termistor nie jest w obudowie szklanej, tylko perełka.
    - są jakieś dwa czujniki białe, jeden w torze nad blaszką która podgrzewa grzejnik.
    - drugi biały w zwęzce Bernouliego ( tak się to chyba pisze).
    - czyli na mój gust mechanika samochodowego, jeden odpowiedzialny za statyczny pomiar przepływu, drugi za pomiar dynamiczny.
    - nie bardzo mi sie podoba ta metoda pomiaru , poniewaz zawsze prowadzi do błędów dynamicznych.
    - skręcamy i testy.
    --

    --

    --

    --

    --
    - pamiętamy z poprzedniego tematu, że wykładnikiem jakości MAF-a jest pomiar napiecia komparacji, bez uruchomienia silnika, norma tego napiecia to 1.00 +/- 0.02 V.
    - tutaj mamy 1.038 ale wiadomo że alfadiag trochę zawyża.
    - Program Alfadiag, włączamy logowanie.
    - testy na uruchomionym silniku :

    --

    --

    --

    --

    --

    --
    - na biegu jałowym parametry poprawne, jedyne co to zwiększony czas wtrysku ale WRC III tez to miał.
    - obroty średnie 2.500 obr/min też wartość przepływności poprawna.
    - no i to co mówi o pełnej jakości wkładki zamontowanej w tym przepływomierzu, test do odciecia.
    - pierwsza sprawa dziwna, silnik idzie tylko do 7.040 obr , wyje i ani kroku dalej.
    - injTime też się nie zmniejsza, nie odcina podczas tego testu, ostro tylko leci benzyna.
    -w tym ECU M1.5.5 odcięcie jest na poziomie 7200 obr/min.
    - no to bieg jałowy , wyłączamy logowanie w Alfadiagu i analiza.
    - przepływ pomierzony to 280 kg/h, przepływ wyliczony z katalogu to coś około 380 kg/h.
    - no i wiemy co jest, producent podbił napiecie odczytywane dynamicznie ale ten ECU bierze wartość przepływności 273 kg/h a nie napięcie z MAF-a i dlatego nie zwiększył czasu wtrysku.
    - odczytywane napięcie służy ECu tylko do ewentualnego zgłoszenia błędu w skrajnych przypadkach.
    - nie jest ten pomiar tak do końca poprawny, należy założyć oryginał i zrobić ponownie test, może silnik sie tak zamulił od tego WRC III że nie idzie wiecej niż 7.000
    - pozostał jeszcze pomiar dynamiczny oscyloskopem, czyli napięcie startu przepływomierza oraz tzw. harmonijka podczas testu odciecia.
    - no to trzymam kciuki za przepływomierz firmy YYY.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 01-07-2010 o 18:02
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Bubu fajnie że takie testy robisz. Kiedyś także miałem taką możliwość (kolega prowadził hurtownię moto) do testów dostarczał mi kilkanaście przepływek (noname producenci, chińszczyzna znaczy się, po kilka sztuk od każdego) ciekawe jest to że każdy przepływomierz osiągał inne parametry, chińskie bosche także. Z oryginałów do alfy nie polecam MM, na 4-6 sprawdzonych tylko jedna w miarę radę dawała. Tylko pytanie na jak długo....

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 166 3.2
    Postów
    489

    Domyślnie

    Witam
    Bubu czy przepływki firmy YYY są także do diesli ?? tak się składa ze czeka mnie wymiana i szukam czegoś co by się sprawdzało i nie kosztowało tyle co bosch . z góry dzięki za pomoc

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Nie wiem co bubu odpisze ale z tego co mi wiadomo "stabilnego" zamiennika jeszcze nie znaleziono. Wszystkie tanie z allegro to 2 krotnie kasa wydana. Lepiej wydać raz i cieszyć się pełną mocą.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 166 3.2
    Postów
    489

    Domyślnie

    Dzieki za odpowiedź dance tak tez myslałem ze nie ominie mnie kupno tego zafajdanego Boscha ;/;/ no cóż trzeba przełknąc tą cene

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - w tym temacie zrobiłem testy firmy WRC III, i ich przepływomierz się sprawdził.
    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...218_019_a.html
    - niestety cena nie powala z nóg, zaledwie 80 zł taniej niz oryginał.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - w tym temacie zrobiłem testy firmy WRC III, i ich przepływomierz się sprawdził.
    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...218_019_a.html
    - niestety cena nie powala z nóg, zaledwie 80 zł taniej niz oryginał.
    Sprawdaza sie znakomicie.Prawie 3 m-ce radochy...Czy komus sie to podoba czy nie i tak kupi boscha.Ja radzę odrazu to zrobić.Bo po co kupować dwa razy to samo.Podpowiedz z doświadczenia nie z opowiesci.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - w tym temacie zrobiłem testy firmy WRC III, i ich przepływomierz się sprawdził.
    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...218_019_a.html
    - niestety cena nie powala z nóg, zaledwie 80 zł taniej niz oryginał.
    Oczywiście temat śledziłem, do testów potrzeba kilka sztuk, z tego co ja zauważyłem co sztuka to inne parametry (w przepływkach które ja testowałem)
    Może ten wrc to czarny koń, nawet jak nie wiele tańszy to już konkurencja dla Boscha, czyli z czasem + dla użytkowników.

  9. #9
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    witam

    bubu321 w Twoim poscie wkradł sie mały bład ; ), jest "zwęzce Bernouliego" a powinno byc Venturiego,
    pan Bernouli zajmował sie pokrewnym tematem http://www.google.pl/url?sa=t&source...rtF3eVAUHA-ADg

    pozdrawiam serdecznie
    Ostatnio edytowane przez george11 ; 03-07-2010 o 06:52

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    ok, po wpadce ze zwęzkami zajmiemy się parametrami dynamicznymi przepływomierza firmy YYY oraz Bosch.
    - YYY podczas włączenia uzyskuje czas narostu taki sam jak firmy Bosch, punkt -- 1 +
    - napięcie po włączeniu 0.909 V, poza normą punkt -- 1 -
    - dodatkowo na wykresie jest jeszcze pik do napięcia zasilania , całe szczeście że ECU jest tolerancyjny i zignorował ten pik.-- bez punktu.

    - YYY praca na biegu jałowym oraz odcięcie.
    - czułość pomiaru pulsacji w torze dolotowym jest poprawna, co widać po sinusoidalnym przebiegu przed wykresem odcięcia, punkt -- 1 +
    - test odcięcia pokazuje tylko jedno dojście do wysokich obrotów bez odcięcia.
    - mimo podawanego dość wysokiego napięcia z przepływomierza około 4.43 V , ECU który robi pomiary porównawcze w czasie zwiękaszania wielkości powietrza w torze dolotowym , nie daje się oszukać i nie zwiększa obrotów do odcięcia, punkt -- 1 -
    - nie ma także "harmonijki" na wykresie co świadczy wtónie o dość słabej czulości dymanicznej.

    - Bosch praca na biegu jałowym oraz odcięcie.
    - po właczeniu napięcie kalibracji na wyjsciu to klasa dla samego siebie, 1.006 V.
    - wykres odcięcia , widać kolejne, 4 krotne dojcie obrotami do odcięcia, odcięcie i szybkie zwiekszenie obrotów.
    - tutaj MAF nie oszukuje.
    WNIOSKI.
    - przepływomierz firmy YYY w zakresie do 5.000 obrotów nie odbiegał od MAF-a firmy Bosch.
    - w poblizu zakresu 6.000 obr/min odstępstwo parametrów YYY przepływomierza od "oryginału" to prawie już 30 procent, trochę za dużo.
    - w dolnym zakresie obrotów te dwa przepływomierze nie różnia sie w takim zakresie aby ECU widział róznicę.
    - co te przepływomierze rózni to raczej cena.
    - jeśli ktoś jeżdzi po mieście, okresowo tylko w trasie to może śmiało wybierać przepływomierz firmy YYY, tutaj mam nadzieję że trochę zaoszczedzi gotowki.
    - kierowcy dynamiczni i lubiący zostawiać innych na światłach, to raczej tylko oryginał.

    --

    --

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 11-07-2010 o 16:59
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 06-02-2013, 08:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory