Po dłuższych przygotowaniach i przeglądaniu włoskiego forum udało mi się zainstalować i uruchomić tempomat w mojej Mito. Działa wspaniale- rewelacja. Podaję garść informacji potrzebnych do samodzielnego montażu.
1. kupić na Allegro lub innym portalu przełączniki pod kierownicę z tempomatem koszt ok.150 zł.
2. Kupić w serwisie Alfy zaślepkę z dwoma otworami do obudowy kolumny kierownicy koszt ok. 40zł.
To całe koszta
Montaż:
1. Odpinamy klemę akumulatora by nam poduszka nie odpaliła.
1 Zdejmujemy poduszkę Airbag z kierownicy-tu niespodzianka aby to zrobić trzeba przebić gumową obudowę kierownicy w dwóch miejscach poniżej koła w miejscach oznaczonych przez producenta. ( Jest to fabryczna procedura więc bez obaw) Płaski śrubokręt wcisnąć w oznaczone miejsce przebijając gumę (KIERUNEK UŁOŻENIA ŚRUBOKRĘTA TAK JAK NA MARKERACH). Po włożeniu go na głębokość 6-7cm należy go obrócić o ok.90 stopni i poducha odskoczy.Miejsca przebicia przez śrubokręt oprócz markerów na gumie można wyczuć palcami. Bez obaw po wyjęciu śrubokręta nie będzie śladu.
2. Po odsunięciu poduchy odpinamy białą wtyczkę od klaksonu oraz dwie wtyczki z poduszki.
3. Rozpinamy wtyczkę czarno-czerwoną od sterowania przycisków w kierownicy,
jeżeli występują.
4. Zdejmujemy gumowy kapturek ze śruby mocującej kierownicę i kluczem 24 odkręcamy kierownicę,
5. Zdejmujemy kierownicę przeciągając delikatnie wszystkie przewody od taśmy,
6. Odkręcamy małym imbusem 7 wkrętów mocujących dolną obudowę kolumny kierownicy--jest ich 7 jak o jakimś zapomnisz to ciągnąc dolną obudowę na stówę ją połamiesz. Zdejmujemy dolną obudowę delikatnie wyhaczając ją z zatrzasków.
7.Odkręcamy małym imbusem dwa wkręty mocujące górną obudowę którą zdejmujemy wyhaczając ją pod zagarem z dwóch zatrzasków trzymających tę ochydną podróbkę skóry,
8. Odkręcamy trzy wkręty mocujące taśmę i wypinamy ją z gniazda w dolnej części kolumny. Trzeba pilnować by nie obrócić obudową taśmy gdyż można ją łatwo zerwać.
9. Na górze zespołu przełączników wypinamy czarną wtyczkę. TUTAJ INFORMACJA. Od tej wtyczki zależy czy montaż będzie prosty czy się trochę skomplikuje. Na wypiętej wtyczce są małe cyferki pokazujące jak są liczone piny. Na górnym rzędzie jest 1-6 na dolnym 7-12. Należy sprawdzić czy piny 6 i 10 są pełne. Jeżeli są, to sprawa jest prosta ale jeżeli są puste trzeba pociągnąć dwa kabelki do body komputera. Większość instalacji ma pełne piny.
10. Rozpinamy dwie obejmy wiązek wokół przełącznika o po odkręceniu imbusowej śruby ściskającej obejmę przełącznika i lekkim podważeniu przełącznika na godzinie 12, od strony metalowej obejmy, zsuwamy przełącznik.
11. Następnie mocujemy wszystko w odwrotnej kolejności wykorzystując nowy przełącznik i kupioną zaślepkę.
12. Po zmontowaniu wszystkiego do kupy tempomat nie działa.
13. Wpinamy się do wtyczki diagnostycznej i programem multiecucsan w wersji 1,7 wchodzimy w menu i znajdujemy dwie opcje 1.włączenie lampki cruiser 2. uruchomienie przełącznika cruiser.
14. Po włączeniu tych opcji robimy osiowanie PROXY.
15. Cieszymy się działającym tempomatem.![]()