Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Turbodziura

  1. #1
    Kamilo90
    Gość

    Domyślnie Turbodziura

    Witam. Od początku tego tydgodnia użytkuję A-R 147 1,9 16V z 2005 ( po lifcie). Mam problem z duża turbodziurą ( poniżej 2tys. obr/min samochód praktycznie nie przyspeisza, a od tej wartości nagle dostaje kopa i 'idzie' wysmienicie. Ktoś ma pomysł co może być tego przyczyną?

  2. #2
    sir_ice
    Gość

    Domyślnie

    zalezy co kto rozumie przez "praktycznie nie przyspiesza" i "idzie wysmienicie"

    ogolnie te silnik maja taka charakterystyke pracy, nie ma co sie tu doszukiwac usterki

  3. #3
    Kamilo90
    Gość

    Domyślnie

    Wydaje mi sie ze cos jest na zeczy. Kiedys uzytkowalem ten sam model z tym samym silnikiem tylko z przed fl i bylo duzo lepiej niz w mojej obecnej AR. Rowniez AR159 z tym motorem jest duzo zwawzsza od mojej . W tym tygodniu jade do mechanika, bo musze cos z tym zrobic.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    EGR do czyszczenia

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    EGR do czyszczenia
    Zgodzę się z tym. Przy tym pewnie jeszcze przydymia.
    EGR daje ten właśnie efekt.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #6
    Kamilo90
    Gość

    Domyślnie

    Wlasnie wyczyscilem EGR, jutro zobaczę czy to cos pomogło.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kamilo90 Zobacz post
    Wlasnie wyczyscilem EGR, jutro zobaczę czy to cos pomogło.
    EGR,kolektor ssący i zaślepienie to podstawa tylko przed czyszczeniem kolektora wykręć czujnik doładowania.
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Huber
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 SW FL 1,9JTD 16V
    Postów
    414

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kamilo90 Zobacz post
    Rowniez AR159 z tym motorem jest duzo zwawzsza od mojej .
    W 159 jest inny silnik, więc nie dziwota że jeździ inaczej...

    Zresztą ten silnik tak ma, nic Ci nikt nie zrobi z tym, chyba że sobie wgrasz chipa, to zacznie szybciej łapać turbo. Fakt, że przeczyszczenie i zaślepienie EGRa, wyczyszczenie overboosta, odkopanie dolotu z nagaru poniekąd pomaga - u mnie przed tymi zabiegami zbierał się faktycznie od równo 2000rpm, po nich czuć turbo od ok. 1800-1900rpm.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qrvich Zobacz post
    W 159 jest inny silnik, więc nie dziwota że jeździ inaczej...
    Ma 150KM i dodatkowo klapy wirowe. I to by było na tyle... (pomijając inny pasek rozrządu, DPF-a i inne nie ważne tu rzeczy...)
    Więc wielkich różnic nie ma.

    Cytat Napisał Qrvich Zobacz post
    Zresztą ten silnik tak ma,
    Nie prawda ten silnik tak nie ma. 1.9 16V ładnie jeździ od samego dołu i to bez chipa. Z resztą 8V też tak powinien. Turbina działa w całym zakresie, bo to nie układ wastergate ale VGT, co eliminuje maksymalnie turbo dziury. Jeśli samochód z tym silnikiem ledwo się zbiera do 2000k, a potem nagle dostaje kopa, to po prostu coś jest zje...

    Kamilo90 - zrób logi z podstawowych parametrów i prawdopodobnie powiem ci jak wróżka z kuli co mu dolega Chyba, że będziesz w Krakowie, to podjedź i zobaczymy.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Zajrzyj tutaj:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ym_zrobic.html
    warto to wszystko wykonać zanim zaczniesz szukać usterek
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Spora turbodziura do 2 tyś. 147 FL 1.9 JTD 16V
    Utworzone przez Maciekopc w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-02-2016, 11:12
  2. [147] Olbrzymia turbodziura po wymianie turbo
    Utworzone przez Sperow w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-09-2014, 15:30
  3. [Giulietta] turbodziura
    Utworzone przez dobryalf w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-04-2014, 07:24
  4. Dziwna TURBODZIURA :| 2,4 JTD
    Utworzone przez NightDay w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-09-2011, 10:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory