Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: błąd silnika, organiczenie mocy i brak turbo 1.9 jtd 16v

  1. #1
    filipekrdm
    Gość

    Domyślnie błąd silnika, organiczenie mocy i brak turbo 1.9 jtd 16v

    witam

    Niedawno stałem się posiadaczem AR 147 1.9 JTD 16v 2003 r. Maszyna jak marzenie. Jeździ się dobrze i miło. Ale nie o tym.
    Do 140 km na godzinę jest dobrze. Problem następuje a 6 biegu. Mianowicie przy większej prędkości (około 140 km na godzinę na naszych pięknych autostradach) przy mocniejszym i gwałtowniejszym wcisnięciu pedału gazu (a przy tej mocy aż korci) wyskakuje błąd silnika. Ogranicza moc, utrzymanie prędkości 130 km jest trudne. Zmniejszona elastyczność silnika, ograniczona moc, brak odczucia turbo itp, itd. Jazda na 5 i 6 biegu z pedałem w podłodze na za zegarze max 130. Po wyłączeniu samochodu i włączeniu błędu nie ma do momentu ponownego gwaltownego przyciśnięcia i wyskoczeniu tego błędu. Po wizycie u mechanika i przeczyszczeniu jednego czujnika turbo i wymianie drugiego delikatna poprawa jednak błąd w dalszym ciągu występuje przy mocniejszym wciśnięciu. Co może być problemem? Zaproponowano mi czyszczenie całego układu dolotowego kolektory itp. czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Nie wiem czy mam zaślepione ERG i czy może to mieć wpływ na prace silnika i turbo?

    Będę wdzięczny za każde sugestie.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Hehe, nie jesteś sam w tym problemie

    Co Ci wymianił mechanik i który czujnik przeczyścił?

    Czytając różne fora, różnych aut, głosy tysięcy użytkowników.... to po wydaniu ok. 1000 zł na wymianę tego i owego (wliczając wizyty u mechaników) zostaje tylko czyszczenie turbiny (nie regeneracja, chyba, że padnięta) - w większości przypadków tak się to kończy (i kończy się tryb awaryjny oraz wywalanie błędów).


    Proponuje kupno kabla oraz podłaczenie kompa do auta, wyjdzie jakie masz błędy (mi dziś pokazało 0101, 0238, 1236).

  3. #3
    filipekrdm
    Gość

    Domyślnie

    No wymienił czujnik cisnienia turbiny (niby są dwa, jeden zostal przeczyszczony a drugi wymieniony). odczułem poprawe aczkolwiek problem nie zniknal. mechanik powiedzial ze jak problem nie ustapi trzeba bylo by zajac sie czyszczeniem calego ukladu dolotowego i wlasnie turbiny. sprawdzali czy nie ma jakis nieszczelnosci turbo i innych dziwnych problemow ale nic nie stwierdzili.

  4. #4
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał filipekrdm Zobacz post
    witam

    Niedawno stałem się posiadaczem AR 147 1.9 JTD 16v 2003 r. Maszyna jak marzenie. Jeździ się dobrze i miło. Ale nie o tym.
    Do 140 km na godzinę jest dobrze. Problem następuje a 6 biegu. Mianowicie przy większej prędkości (około 140 km na godzinę na naszych pięknych autostradach) przy mocniejszym i gwałtowniejszym wcisnięciu pedału gazu (a przy tej mocy aż korci) wyskakuje błąd silnika. Ogranicza moc, utrzymanie prędkości 130 km jest trudne. Zmniejszona elastyczność silnika, ograniczona moc, brak odczucia turbo itp, itd. Jazda na 5 i 6 biegu z pedałem w podłodze na za zegarze max 130. Po wyłączeniu samochodu i włączeniu błędu nie ma do momentu ponownego gwaltownego przyciśnięcia i wyskoczeniu tego błędu. Po wizycie u mechanika i przeczyszczeniu jednego czujnika turbo i wymianie drugiego delikatna poprawa jednak błąd w dalszym ciągu występuje przy mocniejszym wciśnięciu. Co może być problemem? Zaproponowano mi czyszczenie całego układu dolotowego kolektory itp. czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Nie wiem czy mam zaślepione ERG i czy może to mieć wpływ na prace silnika i turbo?

    Będę wdzięczny za każde sugestie.
    Kolego problem z wyskakującym błędem może być spowodowany przez wiele czynników, dlatego najważniejsze to podjechać do kogoś kompetentnego kto odczyta błędy w belli i od razu będzie wiedział o co chodzi, no chyba że masz mnóstwo pieniążków na byle jakich mechaników co potrafią w ciemno wymienić pół auta a błąd i tak pozostanie.
    Jest wiele tematów o MCSF, wielu ludzi już je przerabiało. Po opisie sądzę że prawdopodobnie masz przycinający się overboost lub coś z turbiną (ale to drugie obstawiałbym na samym końcu), może to być przeładowanie turbo lub inny błąd. Najważniejsze to podpiąć pod komputer i odczytać błędy a nie bawić się we wróżkę i przede wszystkim z daleka od wszystko wymieniających mechaników.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Najpierw kabelek http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/in...tyku-obd2.html , potem odczyt błędu i dalsze działanie
    Przyjrzeć się zaworkowi VGT i przewodom gumowym, które od niego odchodzą-w przypadku problemów z przeładowaniem turbo

    Dodatkowo tutaj jest lektura http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ym_zrobic.html

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał filipekrdm Zobacz post
    ....Będę wdzięczny za każde sugestie.
    Przeczytaj pierwszą stronę podwieszonego tematu o MCSFie i będziesz wszystko wiedział
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    filipekrdm
    Gość

    Domyślnie

    No i po przeczytaniu (czesciowo) tematu na temat bledu MCFS stwierdzilem ze sprobuje rozwiazywac problem od najmniejkosztownej strony. Po wymianie czujnika cisnienia turbo (czy jak to sie tam nazywa) i przeczyszczeniu drugiego, przeczytaniu kilku opinii itp itd spróbowalem jazdy jak nieemerytowany kierowca. Po rozgrzaniu silnika zafundowalem wskazówce obrotomierza kilka wycieczek na czerwone pole na 2, 3 i 4 biegu. Po kilku takich próbach obniżałem obroty do 1700-2000 na 5 i 6 biegu gwałtownie wciskając pedał gazu. I o dziwo błąd nie powraca (przy okazji dowiedziałem się jak niewiele potrzeba aby alfa ze 120 do 190 przyspieszala). Wydaje mi się że mogłem miec po prostu zapieczoną tą turbine czy tą kierownice turbo (nie bardzo orientuje się w nazewnictwie). Mam nadzieję że problem nie bedzie powracal. Narazie się z tego bardzo ciesze. Jezeli problem powróci to zaczną przyglądac się kolejnym elementom jak te wężyki czy overboost.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał filipekrdm Zobacz post
    No i po przeczytaniu (czesciowo) tematu na temat bledu MCFS stwierdzilem ze sprobuje rozwiazywac problem od najmniejkosztownej strony. Po wymianie czujnika cisnienia turbo (czy jak to sie tam nazywa) i przeczyszczeniu drugiego, przeczytaniu kilku opinii itp itd spróbowalem jazdy jak nieemerytowany kierowca. Po rozgrzaniu silnika zafundowalem wskazówce obrotomierza kilka wycieczek na czerwone pole na 2, 3 i 4 biegu. Po kilku takich próbach obniżałem obroty do 1700-2000 na 5 i 6 biegu gwałtownie wciskając pedał gazu. I o dziwo błąd nie powraca (przy okazji dowiedziałem się jak niewiele potrzeba aby alfa ze 120 do 190 przyspieszala). Wydaje mi się że mogłem miec po prostu zapieczoną tą turbine czy tą kierownice turbo (nie bardzo orientuje się w nazewnictwie). Mam nadzieję że problem nie bedzie powracal. Narazie się z tego bardzo ciesze. Jezeli problem powróci to zaczną przyglądac się kolejnym elementom jak te wężyki czy overboost.
    Bo JTD-ka trzeba przegonić od czasu do czasu ja to robie przynajmniej raz w tygodniu
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jony88 Zobacz post
    Bo JTD-ka trzeba przegonić od czasu do czasu ja to robie przynajmniej raz w tygodniu
    A teraz nie masz przypadkiem JTS-a?... Wydaje mi się, że wyraziłeś się w złym czasie Powinno być przeganiałem

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał filipekrdm Zobacz post
    Wydaje mi się że mogłem miec po prostu zapieczoną tą turbine czy tą kierownice turbo (nie bardzo orientuje się w nazewnictwie).
    Źle ci się wydaje. Miałeś uszkodzony czujnik.
    Gdyby to były kierownice, to problem występowałby nadal. A taka metoda jak ty zastosowałeś w przypadku zapieczonych łopatek czasami, dla silnika kończy się tragedią. Gdy ktoś na siłę próbuje rozruszać łopatki metodą "długa prosta i w palnik", to czasami przy takich próbach potrafią ustawić się w takiej pozycji i na tyle długo, że turbawka dmuchnie na tak dużo, że np. głowica lub uszczelka pod głowicą pójdzie do krainy wiecznych łowów.
    Jeśli nie wierzysz, to jak dobrze pamiętam dysponuję gdzieś zdjęciami pękniętej głowicy właśnie po takich manewrach.
    Jeśli ktoś podejrzewa zapieczone łopatki, to proponuję najpierw upewnić się czy to na pewno to i brać się za czyszczenie łopatek. To zdecydowanie i taniej i mniej roboty.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [159] Kontrolka silnika, kontrolka poduszek, spadek mocy i brak reakcji wskaźnika turbo
    Utworzone przez ck82 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-10-2015, 16:30
  2. [159] Brak mocy i błąd p0016
    Utworzone przez daffi0808 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 15-01-2015, 12:21
  3. BRAK MOCY Błąd P0236
    Utworzone przez gigi w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-06-2014, 21:26
  4. Brak turbo, błąd P1238, dymek - 1,9 JTD 16V
    Utworzone przez Huber w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 01-02-2013, 21:34
  5. błąd 306 i 1905, brak mocy, kontrolka silnika
    Utworzone przez animal20 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-09-2009, 23:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory