Witam.
Nie dawno zakupiłem AR 156 1.8 TS i dla pewności szykuje się na zmianę oleju. co myslicie e o oleju SELENIA 20k 10W40 półsyntetyk zalecany przez AR. czy może lepiej zapłacić więcej i wlać syntetyk?? ale jaki??
Witam.
Nie dawno zakupiłem AR 156 1.8 TS i dla pewności szykuje się na zmianę oleju. co myslicie e o oleju SELENIA 20k 10W40 półsyntetyk zalecany przez AR. czy może lepiej zapłacić więcej i wlać syntetyk?? ale jaki??
Myślę że na syntetyk już nie pora ,półsyntetyk w zupełności wystarczy.A ile masz przejechane?
PORSCHE CAYENNE S 4.8 385KMMITO 1.4 LPG 78KM NERO ETNA
ALFA TO WIĘCEJ NIŻ AUTO.....TO PASJA
HISTORIA 159 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...adalberto.html
HISTORIA MITO http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...nero_mito.html
Myślę, że nie bez powodu producent zaleca 10W40. Ja stosuje Valvoline Max Life 10W40.
Dziwne co znaczy mocniej?Miałem Selenie w swoim 2,4jtd jest po wirusie teraz mam lotosa za flaszke też 10w40 i nie widzę różnicy.
Generalnie śmigam teraz tylko po Niemczech.1,8TS nie wydaje mi się żeby było tam naprawde czym poszaleć![]()
Ale czy AR dla TSa zaleca 10W-60 na zimę nie sądzę
Zimą zdecydowanie lepiej spiszę się 10W-40, w zestawieniu z 10W-60.
Dlaczego tak a nie inaczej znajdziesz info w innym wątku:
http://www.forum.alfaholicy.org/33_164/61509-jaki_olej_jaka_temperatura.html#post703192
Co do tematu, jeżeli silnik w dobrym stanie to nie widzę przeciwwskazań dla 5W-40. Selenie bym sobie odpuścił nie ze względu na jakość tego oleju, jednak z uwagi na cenę, która lekko mówiąc jest mocno zawyżona. Szukałbym czegoś z Motula, Valvoline, Millersa, Liqui Moly. Omijaj wielkim łukiem przede wszystkim Castrola i Mobila, GMa.
Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 11-11-2011 o 20:22
A w przypadku jeżeli jeżdżę JTS'em to co mam na zimę zalać? Naprawdę powinienem zmienić 10W60 na coś innego?
W przypadku JTSa zostań przy 10W-60, tam producent zaleca wyłącznie 10W-60 i takiej lepkości się trzymaj, jaki olej masz zalany, chodzi mi o markę?
Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 11-11-2011 o 22:05
10W60 ma lepsza zdolnosc do utrzymywania filmu olejowego w wyzszej temperaturze czyli przy wysokich obrotach i ich czestym odwiedzaniu najlepiej chroni silnik.Zima nie powinien zachowywac sie gorzej ani lepiej w niskiej temperaturze poniewaz parametr 10W odnosi sie wlasnie do gestosci oleju w niskich temperaturach a druga czesc czyli 40 albo 60 to cechy oleju w wysokiej temperaturze.Selenia racing i jej pochodne produkty markowe sa pelnymi syntetykami gestosc nie jest wyznacznikiem technologii produkcji