Hi. Bez urazy. Nie ma czym ja mowię o faktach. Jeśli ktoś chce jasne może wywalić klapy. Może i lepiej. :-). Pozdrawiam
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Hi. Bez urazy. Nie ma czym ja mowię o faktach. Jeśli ktoś chce jasne może wywalić klapy. Może i lepiej. :-). Pozdrawiam
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
mnie niczym nie uraziles.Tez kiedys mialem takie podejscie do sprawy i chcialem za wszelka cene miec te klapy.A powiedz mi jedno-jestes zwolennikiem chipowania??Bo to tez niezgodne z zasadami producenta
Czarna 159 SW Czarnego http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
Jeśli chodzi o chipowanie. Powerbox nie. program do kompa tak. ale zdroworoządkowo. maks bezpieczny jaki słyszałem do 1,9 jtd 16v to około 190km. planuje to zrobić, ale troszkę kasy trzeba.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Oryginalny alu-kolektor po 150 kkm wygląda jak kupa – luz na osiach to około 1 mm. Mam taki kolektor w piwnicy. Generalnie porażka. Te kolektory już po 60 czy 80 kkm potrafią przepuszczać ciśnienie i widać olej w okolicach osi klap.
Wracając do cen – regeneracja kosztuje 350-400 zł jeśli zwrócisz stary kolektor. Więc 2x taniej, a nie 150 zł. Niestety po 30-40 kkm jest do wyrzucenia.
Generalnie mocno teoretyzujesz tutaj w temacie klap wirowych, a po prostu nie miałeś do czynienia z tym wybitnym wynalazkiem, który powoduje więcej problemów niż pożytku. Jego uszkodzenie bardzo szybko wykańcza silnik. Szybciej niż myślisz. Stąd zresztą tyle 159 z poważnymi uszkodzeniami silnika sprowadzonych z zachodu. Ja byłem głupi i popełniłem dwa błędy. Kupiłem auto z uszkodzonym kolektorem, a potem zamiast wyrzucić klapy kupiłem regenerowany kolektor. Oba błędy kosztowały mnie dobre kilka tysięcy złotych.
Ostatnio edytowane przez jahu ; 15-06-2014 o 14:26
i widzisz chcesz zrobic cos czego nie powinienes robic,a negujesz wyrzucenie klap wirowych ktorych brak wplywa tylko na plus,a chip nie oszukujmy sie ale nie jest najzdrowszy dla silnika,sprzegla i dwumasy ale wszyscy ktorzy chipuja jak to mowia zdroworosadkowo twierdza, ze jest inaczej.Mysle, ze dyskusja z Toba w temacie kolektora jest bez sensu bo nie masz o tym pojecia, a piszesz swoje i upierasz sie, ze masz racje.
Czarna 159 SW Czarnego http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
plastikowy kolektor tobie padł? czy alu. alu nie było przypadku żeby klapy wpadły do środka w plastiku tak. wi.ec jedyne co masz zły przepływ powietrza w kolektorze ssącym i jasne samochód nie będzie miał mocy a cisnąc w niego przy braku mocy to chyba też jest szkodliwe. 400 chyba samo czyszczenie bo z regeneracją zapłacisz około 600 zł. kup jeszcze uszczelki i zobaczysz jaki wyjdzie koszt. przy nowym z reguły są uszczelki, ale nie koniecznie.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
jezu czarny. od początku nie neguje wyrzucania klap.!!!!!!!!!!! mówię o regeneracji klap wirowych a to różnica.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
a dwumas kiedy pada?? w momencie kiedy z 1,5 tys obrotów dajesz w palnik. to jest zarzunanie dwumasu.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Kilka konkretów
Ja płaciłem rok temu za regenerację 300 albo 350 zł + kaucja do czasu zwrotu kolektora. Kaucja jest pomniejszana o kilkadziesiąt złotych gdy oddasz brudny kolektor. Dziś padła cena za regenerację 400 zł (+ domyślam się 200 zł kaucji). Ale odpuśćmy już temat tej regeneracji. Zgadzamy się co do tego, że jest to nienajlepsze rozwiązanie. Nie róbmy pyskówki, tylko konkretną dyskusję. W końcu jesteśmy w temacie technicznym.
Alu-kolektor – jego uszkodzenie objawia się duuuużymi nieszczelnościami na osiach klap wirowych. W skrajnych wypadkach klapy pokryte dużą ilością sadzy zacierają się i listwa sterująca spada. Ale nie zajmujmy się spadającą listwą, bo to nie jest groźne (tzn. spadnięta listwa sterująca powoduje, że samochód gaśnie i nie da się jechać, ale nie uszkodzi to silnika). Za to dziurawy/nieszczelny kolektor ssący powoduje duże spadki ciśnienia doładowania, zbyt duże ilości paliwa i w konsekwencji zbyt bogatą mieszankę, zbyt wysoką temperaturę spalin oraz dużo sadzy. Sadza zabija DPF co powoduje jego zbyt częste wypalanie, co znów nie wpływa pozytywnie na termikę silnika (częsta praca w dużej temperaturze podczas wypalania sadzy z DPF). Efekt tego jest taki, że w 159 1.9 i 2.4 mamy do czynienia z dużo większą ilością awarii głowicy niż to miało miejsce w 156/GT/147. Ja obwiniam o te awarie właśnie zbyt długi czas pracy silnika ze zbyt małą ilością powietrza (czyli z dziurawym/nieszczelnym kolektorem, kiedy to silnik pracuje w dużo wyższej temperaturze EGT niż zalecane). To taka moja prywatna teoria.
PS. miałem alu-kolektor, najpierw wymieniałem go na regenerowany, zaraz potem wymieniałem szpilki w kolektorze wydechowym (znów termika...), usuwałem zapchany DPF, a na koniec wymieniałem popękaną głowicę (ciekawe czemu popękała, czyżby zbyt długo pracowała na zbyt bogatej i gorącej mieszance, ze zbyt dużym EGT?).
Ostatnio edytowane przez jahu ; 15-06-2014 o 14:55
czesc zeby nie powiedziec, ze wiekszosc uzytkownikow ktorzy szanuja swoje auta i podniesli moc w tych granicach rozsadku niestety ale wymieniali juz sprzeglo i dwumas.Nie zarzynali dwumasow i nie palili sprzegiel.Zaraz pewnie beda glosy, ze chip tuning jest super,a ja nie mam racji ale to nie ejst temato o tym wiec skup sie na kolektorze.Moim zdaniem gadasz glupoty i tyle. Cos tam poczytales ale nic nie przerabiales na sobie. Ja przerobilem regeneracje i wywalenie klap i powiem Ci jedno wszyscy chcieli na poczatku miec te wspaniale klapki ale teraz juz wszyscy ich nie chca miec bo duzo ludzi ich nie ma, to i reszta wie, ze jest to bezpieczne.Malo kto ma w planach zakup nowego kolektora i monitorowania co 10-20 tys. czy wszystko z nim w porzadku bo chyba lepiej wywalic klapy i miec spokojna glowe przybnajmniej w jednym temacie.
Dodano po 2 minutes:
jahu napisal wszystko w temacie.Nie ma co wiecej sie rozwodzic
Ostatnio edytowane przez Czarny_28 ; 15-06-2014 o 14:46 Powód: Dodano
Czarna 159 SW Czarnego http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
Ja tak zrobiłem, tyle że w odwrotnej kolejności
Pozwolę sobie wtrącić swoje 3 grosze, bo uważam, że nie masz racji.
Wg VIN moje auto miało wymieniane kpl sprzęgło przy 30 000. Ja wymieniłem przy 135 000, ponieważ dwumas zaczął stukać (nie było bardziej drastycznych objawów zużycia). Były też przypadki, gdzie oryginalny dwumas wytrzymywał ponad 200 000.
Przed zrobieniem programu miałem wiele wątpliwości, ale nie żałuję tej decyzji.
Po remapie zrobiłem dopiero 16 000, przy czym nie mogę jednoznacznie stwierdzić negatywnego wpływu mocnego programu na zużycie samochodu. Do tej pory nikt też się nie chwalił po jakim przebiegu (i czy w ogóle) wymieniał po raz kolejny, po remapie, kpl sprzęgło. Dlatego jest to teoretyzowanie, chociaż nie twierdzę, że bezpodstawne. Bardzo dużo zależy od umiejętności kierownika, czy raczej nieumiejętności, i sposobu użytkowania auta.
Pomijam sytuacje, gdzie wymiana dwumasu w aucie po remapie powodowała wibracje podczas przyspieszania itp, bo to inny problem.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Sam już nie wiem,czy kupić nowy kolektor czy wywalić klapy. Muszę coś z tym zrobić bo mam już 135kkm i orginalny plastykowy kolektor. Pewnie ładnie w nim syfu.