Strona 46 z 152 PierwszyPierwszy ... 36373839404142434445464748495051525354555696146 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 451 do 460 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #451
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    Hi. Bez urazy. Nie ma czym ja mowię o faktach. Jeśli ktoś chce jasne może wywalić klapy. Może i lepiej. :-). Pozdrawiam


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  2. #452
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,838

    Domyślnie

    mnie niczym nie uraziles.Tez kiedys mialem takie podejscie do sprawy i chcialem za wszelka cene miec te klapy.A powiedz mi jedno-jestes zwolennikiem chipowania??Bo to tez niezgodne z zasadami producenta

  3. #453
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o chipowanie. Powerbox nie. program do kompa tak. ale zdroworoządkowo. maks bezpieczny jaki słyszałem do 1,9 jtd 16v to około 190km. planuje to zrobić, ale troszkę kasy trzeba.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  4. #454
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaszchwesiuk Zobacz post
    Ile przejeżdzają samochody na nowych kolektorach a ile na regenerowanych? Powyżej masz przykład. Po półtorej roku co znowu regeneracja. A na nowych ile 10 lat? 150 tys km, sam wybierz doplacajac 150 zł do nowego, wole przejechać np 100 000 więcej km.
    Oryginalny alu-kolektor po 150 kkm wygląda jak kupa – luz na osiach to około 1 mm. Mam taki kolektor w piwnicy. Generalnie porażka. Te kolektory już po 60 czy 80 kkm potrafią przepuszczać ciśnienie i widać olej w okolicach osi klap.

    Wracając do cen – regeneracja kosztuje 350-400 zł jeśli zwrócisz stary kolektor. Więc 2x taniej, a nie 150 zł. Niestety po 30-40 kkm jest do wyrzucenia.

    Generalnie mocno teoretyzujesz tutaj w temacie klap wirowych, a po prostu nie miałeś do czynienia z tym wybitnym wynalazkiem, który powoduje więcej problemów niż pożytku. Jego uszkodzenie bardzo szybko wykańcza silnik. Szybciej niż myślisz. Stąd zresztą tyle 159 z poważnymi uszkodzeniami silnika sprowadzonych z zachodu. Ja byłem głupi i popełniłem dwa błędy. Kupiłem auto z uszkodzonym kolektorem, a potem zamiast wyrzucić klapy kupiłem regenerowany kolektor. Oba błędy kosztowały mnie dobre kilka tysięcy złotych.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 15-06-2014 o 14:26

  5. #455
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,838

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaszchwesiuk Zobacz post
    Jeśli chodzi o chipowanie. Powerbox nie. program do kompa tak. ale zdroworoządkowo. maks bezpieczny jaki słyszałem do 1,9 jtd 16v to około 190km. planuje to zrobić, ale troszkę kasy trzeba.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
    i widzisz chcesz zrobic cos czego nie powinienes robic,a negujesz wyrzucenie klap wirowych ktorych brak wplywa tylko na plus,a chip nie oszukujmy sie ale nie jest najzdrowszy dla silnika,sprzegla i dwumasy ale wszyscy ktorzy chipuja jak to mowia zdroworosadkowo twierdza, ze jest inaczej.Mysle, ze dyskusja z Toba w temacie kolektora jest bez sensu bo nie masz o tym pojecia, a piszesz swoje i upierasz sie, ze masz racje.

  6. #456
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    plastikowy kolektor tobie padł? czy alu. alu nie było przypadku żeby klapy wpadły do środka w plastiku tak. wi.ec jedyne co masz zły przepływ powietrza w kolektorze ssącym i jasne samochód nie będzie miał mocy a cisnąc w niego przy braku mocy to chyba też jest szkodliwe. 400 chyba samo czyszczenie bo z regeneracją zapłacisz około 600 zł. kup jeszcze uszczelki i zobaczysz jaki wyjdzie koszt. przy nowym z reguły są uszczelki, ale nie koniecznie.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

    jezu czarny. od początku nie neguje wyrzucania klap.!!!!!!!!!!! mówię o regeneracji klap wirowych a to różnica.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

    a dwumas kiedy pada?? w momencie kiedy z 1,5 tys obrotów dajesz w palnik. to jest zarzunanie dwumasu.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  7. #457
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaszchwesiuk Zobacz post
    plastikowy kolektor tobie padł? czy alu. alu nie było przypadku żeby klapy wpadły do środka w plastiku tak. wi.ec jedyne co masz zły przepływ powietrza w kolektorze ssącym i jasne samochód nie będzie miał mocy a cisnąc w niego przy braku mocy to chyba też jest szkodliwe. 400 chyba samo czyszczenie bo z regeneracją zapłacisz około 600 zł. kup jeszcze uszczelki i zobaczysz jaki wyjdzie koszt. przy nowym z reguły są uszczelki, ale nie koniecznie.
    Kilka konkretów

    Ja płaciłem rok temu za regenerację 300 albo 350 zł + kaucja do czasu zwrotu kolektora. Kaucja jest pomniejszana o kilkadziesiąt złotych gdy oddasz brudny kolektor. Dziś padła cena za regenerację 400 zł (+ domyślam się 200 zł kaucji). Ale odpuśćmy już temat tej regeneracji. Zgadzamy się co do tego, że jest to nienajlepsze rozwiązanie. Nie róbmy pyskówki, tylko konkretną dyskusję. W końcu jesteśmy w temacie technicznym.

    Alu-kolektor – jego uszkodzenie objawia się duuuużymi nieszczelnościami na osiach klap wirowych. W skrajnych wypadkach klapy pokryte dużą ilością sadzy zacierają się i listwa sterująca spada. Ale nie zajmujmy się spadającą listwą, bo to nie jest groźne (tzn. spadnięta listwa sterująca powoduje, że samochód gaśnie i nie da się jechać, ale nie uszkodzi to silnika). Za to dziurawy/nieszczelny kolektor ssący powoduje duże spadki ciśnienia doładowania, zbyt duże ilości paliwa i w konsekwencji zbyt bogatą mieszankę, zbyt wysoką temperaturę spalin oraz dużo sadzy. Sadza zabija DPF co powoduje jego zbyt częste wypalanie, co znów nie wpływa pozytywnie na termikę silnika (częsta praca w dużej temperaturze podczas wypalania sadzy z DPF). Efekt tego jest taki, że w 159 1.9 i 2.4 mamy do czynienia z dużo większą ilością awarii głowicy niż to miało miejsce w 156/GT/147. Ja obwiniam o te awarie właśnie zbyt długi czas pracy silnika ze zbyt małą ilością powietrza (czyli z dziurawym/nieszczelnym kolektorem, kiedy to silnik pracuje w dużo wyższej temperaturze EGT niż zalecane). To taka moja prywatna teoria.

    PS. miałem alu-kolektor, najpierw wymieniałem go na regenerowany, zaraz potem wymieniałem szpilki w kolektorze wydechowym (znów termika...), usuwałem zapchany DPF, a na koniec wymieniałem popękaną głowicę (ciekawe czemu popękała, czyżby zbyt długo pracowała na zbyt bogatej i gorącej mieszance, ze zbyt dużym EGT?).
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 15-06-2014 o 14:55

  8. #458
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,838

    Domyślnie

    czesc zeby nie powiedziec, ze wiekszosc uzytkownikow ktorzy szanuja swoje auta i podniesli moc w tych granicach rozsadku niestety ale wymieniali juz sprzeglo i dwumas.Nie zarzynali dwumasow i nie palili sprzegiel.Zaraz pewnie beda glosy, ze chip tuning jest super,a ja nie mam racji ale to nie ejst temato o tym wiec skup sie na kolektorze.Moim zdaniem gadasz glupoty i tyle. Cos tam poczytales ale nic nie przerabiales na sobie. Ja przerobilem regeneracje i wywalenie klap i powiem Ci jedno wszyscy chcieli na poczatku miec te wspaniale klapki ale teraz juz wszyscy ich nie chca miec bo duzo ludzi ich nie ma, to i reszta wie, ze jest to bezpieczne.Malo kto ma w planach zakup nowego kolektora i monitorowania co 10-20 tys. czy wszystko z nim w porzadku bo chyba lepiej wywalic klapy i miec spokojna glowe przybnajmniej w jednym temacie.

    Dodano po 2 minutes:

    jahu napisal wszystko w temacie.Nie ma co wiecej sie rozwodzic
    Ostatnio edytowane przez Czarny_28 ; 15-06-2014 o 14:46 Powód: Dodano

  9. #459
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    ktorzy szanuja swoje auta i podniesli moc w tych granicach rozsadku niestety ale wymieniali juz sprzeglo i dwumas
    Ja tak zrobiłem, tyle że w odwrotnej kolejności
    Pozwolę sobie wtrącić swoje 3 grosze, bo uważam, że nie masz racji.
    Wg VIN moje auto miało wymieniane kpl sprzęgło przy 30 000. Ja wymieniłem przy 135 000, ponieważ dwumas zaczął stukać (nie było bardziej drastycznych objawów zużycia). Były też przypadki, gdzie oryginalny dwumas wytrzymywał ponad 200 000.
    Przed zrobieniem programu miałem wiele wątpliwości, ale nie żałuję tej decyzji.
    Po remapie zrobiłem dopiero 16 000, przy czym nie mogę jednoznacznie stwierdzić negatywnego wpływu mocnego programu na zużycie samochodu. Do tej pory nikt też się nie chwalił po jakim przebiegu (i czy w ogóle) wymieniał po raz kolejny, po remapie, kpl sprzęgło. Dlatego jest to teoretyzowanie, chociaż nie twierdzę, że bezpodstawne. Bardzo dużo zależy od umiejętności kierownika, czy raczej nieumiejętności, i sposobu użytkowania auta.
    Pomijam sytuacje, gdzie wymiana dwumasu w aucie po remapie powodowała wibracje podczas przyspieszania itp, bo to inny problem.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #460
    Użytkownik Znawca Avatar pabloXXL
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150KM
    Postów
    1,275

    Domyślnie

    Sam już nie wiem,czy kupić nowy kolektor czy wywalić klapy. Muszę coś z tym zrobić bo mam już 135kkm i orginalny plastykowy kolektor. Pewnie ładnie w nim syfu.

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory