159 - ma H7 też w ''długich'' . sugerować się kupnem żarówek jak przy mijania czy rozpatrujemy to w innych kategoriach ?
159 - ma H7 też w ''długich'' . sugerować się kupnem żarówek jak przy mijania czy rozpatrujemy to w innych kategoriach ?
O ile nie wersja xenon to też h7 i wytyczne podobne co mijania, chociaż długie ogólnie ładnie świecą. W xenonie na długich jest h1.
Moim zdaniem zimny, światło jest białe, bardzo jasne.
Zimny to jest XENON 6000K, żadna homologowana żarówka H7 nie świeci światłem nawet białym 4300K jak fabryczny xenon, a co dopiero 6000K. Jedyna jaką widziałem to były niehomologowane Osram hyper Blue, które nocą były tragiczne.
Panowie, jeżeli interesują Was parametry techniczne, to sprawdźcie sobie w netcie, ja mogę Wam opisać wyłącznie moje subiektywne wrażenia.
Zrobiłem małe porównanie chińskich żarówek LED H7 6400lm 6000K z Osram Night Breaker. Aby wykluczyć błąd pomiar był robiony w tym samym reflektorze, w nocy bez dodatkowych źródeł światła przy użyciu luksometru z sondą w różnych odległościach - 5, 50, 100 i 150cm. Wyniki prezentują zdjęcia poniżej. W skrócie - z bliska wygrywa led ale wraz ze wzrostem odległości więcej światła jest z tradycyjnych żarówek. Pomiar niestety musiałem zakończyć na 150cm ponieważ ograniczył mnie garaż... Wyniki z bliska są w kLUX a ostatniu w LUX'ach.
![]()
Ostatnio edytowane przez sliver001 ; 04-02-2017 o 23:08
Szkoda, że nie przeprowadziłeś testu dla większych odległości.
Przy niektórych źródłach światła snop jest nierównomierny. Mam na myśli, że natężenie światła dla dwóch różnych źródeł nie będzie spadało równomiernie wraz z odległością.
Niedawno widziałem program Grzegorza Dudy na TVN Turbo, gdzie porównał tanie H7 z Osram Night Breaker i Philips Xtreme Vision +130%. Osram okazał się najlepszy z najmniejszym natężeniem światła 10 m od reflektorów i największym w odległości kolejno 20 m i 30 m. Ciekawie przeprowadzony test, szkoda że nie zrobił porównania dla większej ilości żarówek![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Nie chciało mi się wyjeżdżać z garażuZa to podczas wszystkich prób miałem ustawiony luksometr w trybie Pmax (zapamiętywanie najwyższego wskazania) i przesuwałem czujnik góra-dół prawo-lewo szukając najwyższego odczytu. Lepszy wynik dla ledów z bliska pewnie wynika z tego, że dają jaśniejsze światło ale przez niższą moc przy większej odległości było już tylko gorzej. Ogólnie takiego wyniku się spodziewałem po kilku kilometrowej jeździe próbnej na ledach.
Świetny test. Tego było trzeba. To już kolejna osoba która rzeczowo do tematu podeszła i niestety wnioski nie są przychylne ledom. Niestety, Ci co je chwalą to albo są zamroczeni nazwą LED albo porównują do jakiś dziadowskich żarówek. Trzeba wziąć jeszcze poprawkę że led ledowi nie jest równy. Ale sam fakt tego jak to kiepsko wypada to zniechęca do eksperymentów za kilkaset złotych.