Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Mechanizm różnicowy - luzy 2.4 JTD

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie Mechanizm różnicowy - luzy 2.4 JTD

    Witam,

    Koledzy założyłem osobny temat do mechanizmu pomimo że poruszyłem ten temat tutaj : http://www.forum.alfaholicy.org/166/...y_wew_jtd.html

    wydaje mi sie za zaniedbanie przegubu wew zaowocowało takimi konsekwencjami.


    CO by nie było dzisiaj wyciągam skrzynię. Ktoś z Was miał juz do czynienia z ta usterką mechanizmu różnicowego ? czego sie spodziewac ?


    Sa duże luzy góra dół i na boki. Jak kręciłem w lewo prawo to był duży luz zanim napotkałem opór biegu.
    Nazwa:  ZDJCIE~1.JPG
Wyświetleń: 4739
Rozmiar:  2.9 KB

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar land
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Cisów, Mataro
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 20v 175km
    Postów
    79

    Domyślnie

    Też mam ten problem, ale boję się go podjąć ze względu na koszty. Rok temu nawet wstawiłem do warsztatu na regulację łozysk mechanizmu, ale machanik ocenił, że tak ma być?? wymienił uszczelniacz półosi, filtr oleju i skasował 1700 PLN.
    Dzisiaj już słychać na nierównościach stukanie z tych okolic. Niech ktoś z doświadczonych kolegów forumowiczów spróbuje opisać jaki może być dopuszczalny luz poprzeczny na kielichu przegubu wewnętrznego (lewy).

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    w środku zaraz za obudową jest łożysko


    http://www.alfaclub.pl/forum/viewtop...f487788a4cdf42

    ja na razie wymieniam poduszki - http://www.forum.alfaholicy.org/166/...wew_jtd-2.html

    mam nadzieje ze wibracje ustaną. Jak nie ustanę wyciągnę skrzynię i rozbiorę ten mechanizm.

    dzwoniłem do ASO to łożyska kosztują 163 zł a cały mechanizm różnicowy 1700 zł

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar pablop
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mieroszów
    Auto
    159 Sportwagon 1,9JTDm 2006r
    Postów
    150

    Domyślnie

    Czy luzy na tym łożysku mogą być przyczyną wibracji (całą buda) przy prędkości pow.100km/h
    156 Sportwagon 2,4JTD 2000r - była
    159 Sportwagon 1,9JTDM 2006r - teraz

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Wydaje mi sie że tak. przeczytaj ten temat - http://www.forum.alfaholicy.org/166/...y_wew_jtd.html

    to też jest potencjalna przyczyna i o ile wcześniej sie zorientujesz wymienisz przeguby i będzie spokój to tak jak w moim przypadku trochę to zaniedbałem i obawiam sie ze te wibracje sa skutkiem luzów na mechanizmie różnicowym. Najpierw jednak wymienię przegub który był zniszczony i poduszki silnika które też były zniszczone i mam nadzieje że wibracje ustaną. Jak nie to wyciągam skrzynię i będę walczył dalej

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Co do łożysk mechanizmu różnicowego to ja wymieniłem u siebie ale powiem że nie ma takiej potrzeby, trzeba kupić bądź dorobić podkładki regulacyjne(znajdują się one po prawej stronie), koszt podkładek w serwisie to około 100zł (za komplet, nie wiem jakie mają grubości), a co do regulacji satelit w mech różnicowym, z tego co patrzyłem w instrukcji serwisowej to luz ma być około 0,2mm, ja u siebie bez konkretnego mierzenia wykryłem luz około 1,5mm (u mnie słuchać jednorazowe stuknięcie przy zmianie kierunku jazdy przód, tył). Z tego co się orientowałem to koszt łożysk do satelit to około 100zł i po kilka złotych są podkładki regulacyjne (o różnych grubościach). Żeby wyjąć mechanizm różnicowy nie trzeba wyciągać skrzyni, wystarczy tylko odkręcić przednią poduszkę silnika i brechą przesunąć silnik troszkę do przodu.

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    alfa 147 ,156
    Postów
    22

    Domyślnie

    Witam w jaki sposób sprawdzasz luz mechanizmu roznicowego. Jeżeli ustawiony będzie poprawnie luz mechanizmu roznicowego to obligatoryjnie zmniejszy się luz poprzeczny kielichów polosi wewnętrznych.
    Proszę o wyjasnienie

Podobne wątki

  1. Mechanizm różnicowy 166 3.2 V6
    Utworzone przez pepe146 w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-01-2015, 22:03
  2. [GTV] Mechanizm różnicowy
    Utworzone przez A.D.I.K w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-09-2011, 22:56
  3. mechanizm różnicowy
    Utworzone przez Krzychu25wroc w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-06-2010, 23:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory