Strona 1 z 10 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 96

Temat: Przegnite progi

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie Przegnite progi

    jest lato, pogoda zacheca do majsterkowania wiec radze zdjac te plastikowe nakladki i rzucic okiem na progi w okolicach wspornikow do lewarka bo mozecie sie niezle zdziwic

    piszcie kto z Was juz z tym dzialal i jak sobie poradziliscie, ogolnie to moim zdaniem nie byloby tego problemu gdyby nie te nieszczesne wsporniki..

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar GrzesiuSiedlce
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Siedlce
    Auto
    AR 166 00r 3.0 busso / Lancia Thesis 02r 2.0tb
    Postów
    214

    Domyślnie

    Jak alfa nigdy nie była bita to i rdzy nie będzie W moich 166 tylko w 1 pojawiła sie rdza na lewym progu z tyłu i to przez to że ktoś tam łapy pchał i tak kijowo naprawił próg po stłuczce. Natomiast w 2-giej zero rdzy na prograch.

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar feuerland
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0TS 99/00
    Postów
    189

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiuSiedlce Zobacz post
    Jak alfa nigdy nie była bita to i rdzy nie będzie .
    Również tak to sobie widzę Moja 166 nie była ruszona więc i progi są zdrowe.

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Trochę pogadaliśmy o tym oftopując jednemu koledze w jego belli no i są zwolennicy wersji, że to wada fabryczna. Cóż. Ja osobiście nie kwalifikuję tego jak wadę gdyż wychodzi to tylko w niektórych egzemplarzach (zdecydowanej mniejszości) w dodatku po kilkunastu latach. To co to za wada? Żadna. To po prostu eksploatacja czy uszkodzenie. Nie można od razu przesądzać sprawy że dzwon. Może nieumiejętne podnoszenie na "żabie", może ktoś "odświeżał" powłokę, może ktoś przecierał podwoziem/progiem. Kolega masa po obdukcji swojej stwierdził że pod izolacją bitumiczną spawy kielichów do podnoszenia auta są przyspawane do progów już po cynkowaniu karoserii. Spawy były jedynie zabezpieczone masą bitumiczną. Oczywiście nie jest to dobra wiadomość jednak zjawisko to występuje stosunkowo rzadko (korozja). Sporadycznie się o tym słyszy, na alegroszu też takich egzemplarzy jest kilka albo wcale (swego czasu dużo jeździłem i oglądałem 166). Pewnie zaraz się okaże że ktoś jeździł i oglądał ileś tam gdzie wszystkie były zżarte ale weźmy sobie poprawkę że 99% 166 były bite jak nic. Mniej lub bardziej ale zawsze. A podwozie i progi to element najbardziej narażony na kamyczki, sól i inne niespodzianki od naszych drogowców.
    Nie mniej spostrzeżenie masy jest zastanawiające i przydało by się zrobić inwentaryzację w większej ilości egzemplarzy. Ja osobiście trochę boję się ruszać te plastikowe progi żeby nie połamać zaczepów

    P.S. Mógłby ktoś jakiś manual ze zdjęciami zdejmowania zrobić

    - - - Updated - - -

    A jeżeli chodzi o uporanie się z tym to zależy jak daleko postąpiło. Jeżeli to tylko powierzchowna rdza to klasycznie zdzieramy do golasa, zabezpieczamy antykorozyjnie i już. Przecież pod plastikiem i tak nic nie widać. Jeżeli jednak już przeżarło na wylot to niestety ból. Trzeba robić wstawki i również zabezpieczyć antykorozyjnie.

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Kolega masa po obdukcji swojej stwierdził że pod izolacją bitumiczną spawy kielichów do podnoszenia auta są przyspawane do progów już po cynkowaniu karoserii
    nie denerwuj mnie. GDZIE TAK NAPISAŁEM??????? dawaj cytat.

    Pisałem wczoraj o tym w temacie kolegi kris.pl wdziale nasze belle.
    Zdjalem wczoraj oslone progow u siebie i mam korozje w miejscu gdzie jest dospawany ten grzyb od podkladania lewarka. Koorozja idzie EWIDENTNIE w miejscu spawu i nie wmawiaj mi , że moje auto było klepane czy powypadkowe bo nie było ( przynajmniej jeżeli chodzi o progi bo dach co nie jest tajemnicą mialem klepany zdeka.

    Blacha progu jest miekka i wielokrotne podnoszenie auta n alewarku powoduje, że masa bitumiczna sie poprostu kruszy z tego miejsca i tyle. Syf, sól itp powoduja, że zaczyna sie tam pojawiac rdza.
    NIGDZIE nie pisałem , że po ocynkowaniu budy jakis idiota dospawywał te wsporniki.

    O dziwo problem wystepuje o czym swiadczy chocby post kolegi alfista.

    To ku.wa nieprawdopodobne, żeby tyle 166 było bitych i w tym samym miejscu i wylazila by korozja. To poprostu Twoje SZAMAŃSKIE teorie marek. No ktoś w koncu musi napisac prawde. 15 osób mówi , że 166 koroduje w progach a Ty na sile wmawiasz im , że pier..olą farmazony
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 11-07-2013 o 09:02
    [C

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    No tak, nie napisałeś że przyspawano po cynkowaniu ale taki nasuwa się wniosek skoro spawy nie są ocynkowane. Dlatego tak napisałem. To mogła by być wada. Karoseria dostaje powłokę antykorozyjną w fabryce po tym jak ukończono ją kompletnie. Skoro u Ciebie nie ma ocynku na łączeniu grzyba z progiem to po prostu były dospawane po cynkowaniu. A czy w fabryce (wada fabryczne) czy potem np po dzwonie to tego nie wiadomo.
    Do faktu że to jest wada fabryczna potrzebne są dowody a nie stwierdzenie że kilkanaście egzemplarzy tak ma - to tylko odsetek. Co to za dowód???? Gówno nie dowód.
    Ale zagadnienie tego spawu jest ciekawe dlatego o tym wspomniałem. Trzeba to obadać na większej ilości egzemplarzy. Napisz mi masa na PW jak zdejmowałeś te progi żeby nie uszkodzić. Zobaczę u siebie. Przypominam że szukamy niezbitych dowodów. A póki co zarówno moje jak i Twoje gadanie masa to szamańskie teorie.

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Śmiem wręcz twierdzić , że ten problem dotyka aut z pierwszej serii z lat 98-00. Powyzej 2001 nie ma tego. Tak mi sie wydaje , ale to tylko takie pier..enie bo dowodów brak. Jak narazie to sa dowody , że w kilkunastu 166 progi gniją. O dziwo u mnie z zewnatrz też, nie ma sladów rdzy TYLKO POD SPODEM AUTA i bez zdjecia nakladek nikt tego nie zobaczy. Auto mam z 99 roku z wloch. 4 lata w kraju- bez żadnych przejsc stluczkowych itp.

    Co do zdjecia progów to filozofii nie ma. Tez sie balem o te spinki, ale o dziwo nie sa takie kruche jak sie tu pisze. Odkrecasz 3 sruby 10 pod podwoziem, potem 2 mniejsze w nadkolach i delikatnie wyjmujesz ta nakladke. Ciagniesz ją do siebie. NAjlepiej śiecic sobie latarką i patrzeć czy z klipsów sie ypina. Jest 8 klipsów na stronę. Bez szarpania. Nic na sile. U mnie zeszlo idealnie tylko przy zakladaniu 2 klipsy mi pekly ale moze to jakos podkleje. Narazie zalozylem na 6 i nic nie odstaje. Prosta sprawa naprawde. Nakladka jest bardzo lekka, nie trzeba jej szarpac itp. Radze zebys zerknal na swoje progi bo jak pisalem u mnie z zewnatrz tez nic nie widac i z ciekawosci zajrzalem tam wczoraj i ZONK. Tragedii nie mam , ale troche jest pochrupane wokół tych zgrzewów/spawów.
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 11-07-2013 o 09:43
    [C

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał Masa625 Zobacz post
    Śmiem wręcz twierdzić , że ten problem dotyka aut z pierwszej serii z lat 90-00. Powyzej 2001 nie ma tego.
    To brzmi rozsądnie. Może od Cf2 zorientowali się że trzeba to spawać przed cynkowaniem. Nie twierdzę że nie. TO by też tłumaczyło dlaczego tak niewiele egzemplarzy ma tą przypadłość. Ponieważ dalej utrzymuję że to niewielki odsetek egzemplarzy w kraju. Ale ja żądam DOWODÓW. Dlatego też zarządzam inwentaryzację sam dzisiaj postaram się zdjąć i sprawdzić to dokładnie "fachowym okiem". Z ciekawości i dla potomnych. Dobrze by było aby inni też zdjęli progi i sprawdzili.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    JA narazie patrzylam od strony kierowcy i lekki zonk byl. Chwilowo mam tak upchana 166 w garażu , że nie mam dojscia z drugiej strony, ale w weekend tez tam zerkne. Czesto sie słyszy, że auta tzw" noworodki" ktore wychodza na krótko po wprowadzeniu modelu na rynek cierpią na różne przypadłości. Korozja po 14 latach to raczej nie jest powod do tragedii, ale moze coś tam ulepszyli z biegiem czasu. Moja bella to ok. 12 tysięczny egzemplarz wiec poczatek produkcji jakby co ( grudzien 98)
    [C

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    U mnie nie ma ani grama rdzy pod plastikami ani w jednej ani w drugiej, aczkolwiek coś w tym być musi bo wycinałem na handel progi ze wszystkich 166 jakie miałem na graty.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

Podobne wątki

  1. Progi / Listwy chromowane - Progi
    Utworzone przez kobielczak w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 14:00
  2. [156] Progi
    Utworzone przez nako w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-06-2012, 18:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory