Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Czyszczenie EGR

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie Czyszczenie EGR

    W zasadzie to jest post dla tych co lubią mieć w aucie oryginał a nie zaślepę. Do rzeczy. Od jakiegoś czasu zauważyłem okresowy spadek "dołu" silnika. Turbo słabo wstawało w przedziale 1500-2000 obrotów. Ponieważ było to sporadycznie uznałem, że mi się wydawało. Niestety wczoraj już nie dało się jechać brak dołu był wyraźny. Podpiąłem FESa i okazało się , że turbo wyraźnie nie wstaje (pożadane i rzeczywiste poniżej 2000 mocno się rozjeżdżają) dodatkowo EGR pokazuje 4% i sporadycznie w czasie jazdy skacze na 20% -30% otwarcia. Żadnych błędów w silniku nie było.
    Wyciągnąłem EGR. W środku całkiem czysty (spodziewałem się mazi i braku ruchu) Pianka do czyszczenia kominka pędzelek i jazda. Po pierwszym płukaniu wodą (oczywiście cewkę odkręciłem) był już całkiem czysty. Chciałem już go tak zostawić i wysuszyć , ale zalałem jeszcze wodą komorę gdzie spaliny dostają się do zaworu. Okazało się , że woda dość szybko opuściła zawór. Trochę mnie to zdziwiło więc ponownie zatrudniłem piankę i zostawiłem na kilka minut. Trochę gmerania pędzelkiem, płukanie i test. Zalewam wodą i szok. Woda stoi. Sucho jak w wannie po wymianie baterii. Wysuszyłem , poskładałem i montaż w aucie. Jazda próbna i szok kolejny. Zbiera się jak nigdy, a dodatkowo silnik zaczął pracować perfekcyjnie równo. To obiektywne odczucie bo miałem na tym punkcie fobię.
    Polecam więc tym, którzy nie chcą zaślepiać zaworu dokładne czyszczenie i sprawdzenie szczelności...choćby wodą
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    U mnie na wolnych obrotach jest 4% a wydaje mi sie ze powinno byc 0 ?



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nie, powinno być 4 %. To, co opisał quba, to wręcz nagminny problem EGR-ów w silnikach JTD. Mimo, że zawór wydaje się czysty, może się nie domykać i stąd słaby dół.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar solek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Oseredek/Susiec
    Auto
    159 SW 2008 2,4 JTD 210KM GRIGIO TITANIO MET
    Postów
    276

    Domyślnie

    Cytat Napisał Black Wolf Zobacz post
    U mnie na wolnych obrotach jest 4% a wydaje mi sie ze powinno byc 0 ?
    gdzieś na forum czytałem że te 4% to jest tylko orientacyjne bo reszta % i tak jest obliczana z parametrów reszty podzespołów, sam EGR nie ma żadnego czujnika jego otwarcia
    Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia

  5. #5
    criss
    Gość

    Domyślnie

    nie ma czujnika bo otwarcie elektrozaworu sterowane jest przez ECU. Napiecie podawane na egr jest pokazywane jako % w MES. Przy wyłączonym programowo egr w mes status widnieje jako wyłączony a % zostaje na 4 (piszę o prawidłowym wyłączeniu egr)

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Po wyczyszczeniu na wolnych obrotach pokazuje 33% otwarcia.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Piaseczno/Prażmów
    Auto
    159/GTV SPIDER
    Postów
    87

    Domyślnie

    może nie dokładnie czyściłeś ... trzpień cewki wychodzi na około 1cm ? i po wciśnięciu chowa się bez problemu ? powinien działać płynnie bez zacięć.
    Ostatni post w temacie n/c zawiera link do instrukcji czyszczenia cewki egr-a , u mnie pomogło.

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...td_2004_a.html

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Szczegółowo to nie napięcie w % tylko % wypełnienia sygnału PWM sterującego zaworem.

    30-40% to poprawna wartość otwarcia EGR'a na jałowym.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szaman_75 Zobacz post
    może nie dokładnie czyściłeś ... trzpień cewki wychodzi na około 1cm ? i po wciśnięciu chowa się bez problemu ? powinien działać płynnie bez zacięć.
    Ostatni post w temacie n/c zawiera link do instrukcji czyszczenia cewki egr-a , u mnie pomogło.

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...td_2004_a.html
    No ale do mnie piszesz? Mój EGR wyglądał jakby ktoś go tydzień temu założył do auta. Po odkręceniu cewki pod spodem nówka sztuka, sprężynka i trzpień cewki bez śladów używania wszystko chodziło sprawnie bez oporów. Dlatego byłem bardzo zdziwiony, że coś tam nie działa. Można powiedzieć , że rozczarowany że to rozbierałem. A jednak. P
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    W zasadzie to jest post dla tych co lubią mieć w aucie oryginał a nie zaślepę. ...)
    Kolego ale zaślepka z otworami to jak najbardziej oryginał fiata - ma swój nr fabryczny. Zajrzyj do wątku o EGRze w dziale 147/156/166
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Wymiana oleju, czyszczenie odmy, czyszczenie filtru modułu MA.
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1136
    Ostatni post / autor: 22-02-2025, 08:05
  2. czyszczenie DPF
    Utworzone przez Butch w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-12-2015, 22:04
  3. [159] Czyszczenie przepustnicy, czyszczenie EGR
    Utworzone przez _jedrek_ w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 12-03-2014, 23:58
  4. Czyszczenie turbo....
    Utworzone przez ursusc360 w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 15-01-2010, 22:12
  5. Czyszczenie
    Utworzone przez r0bertos w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-11-2008, 10:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory