mam prroblem pojawił się komunikat nadmierny poziom oleju w silniku jaka może być przyczyna
mam prroblem pojawił się komunikat nadmierny poziom oleju w silniku jaka może być przyczyna
Masz za dużo nalane oleju do silnika, norma to max 5,2 litra. Albo, a to już scenariusz mniej wesoły - w oleju jest płyn chłodzący, np. z powodu walnięcia uszczelki pod głowicą
A ja sądziłem, ze chodzi o moc 280 KM, czyli 5.2
A chodzi pewnie o wspaniały czujnik który zgłupiał.
I teraz jak mówią w ASO: czekać na następne odczyty albo spuścić wszystko, zmierzyć, zalać ponownie...
Niestety, elektronizacja wszystkiego to w niektórych przypadkach marny pomysł.
Na aktualizację poziomu oleju mi zawsze pomagają poniższe czary (zgodnie z instrukcja serwisową):
1. Uruchomić silnik, przejechać tyle żeby się nagrzał, ale nie krócej niż 5 minut.
2. Zatrzymać się na płaskim, wyłączyć silnik. Nie wysiadać z samochodu, nie grzebać w radiu. Uruchomić stoper i poczekać 5 minut.
3. Nacisnąć włącznik na kierownicy nie uruchamiając silnika (bez wciśniętego hamulca). Poziom oleju powinien się zaktualizować.
4. Jeśli poziom oleju na wskaźniku nie wróci do normy to szukać kogoś z komputerem serwisowym żeby sprawdził poziom.
Ale wg Ciebie komputer serwisowy pokaże co innego niż wyświetlacz? Wg mnie to samo tylko w jednostkach a nie w postaci paska. Przynajmniej ja taką jedynie zależność widzę między odczytem z OBD a wyświetlaczem. Dokładnie to samo tylko inaczej pokazane.
Nie badałem, ale takie wnioski można wysnuć śledząc wątki pojawiające się co jakiś czas:
https://www.forum.alfaholicy.org/giu...mie_oleju.html
https://www.forum.alfaholicy.org/giu...mu_oleju_.html
Ok, przeczytałem, dzięki.
Ale powiem tak, jak ostatnio wyjechałem z serwisu po wymianie to wyświetlacz pokazywał parenaście % mniej niż przed wymianą. I tak samo mniej odczytała myGiulia przez OBD. Oczywiście zadzwoniłem z mordą czemu wlali za mało :-). Zaparli się, że wlali dokładnie tyle ile zlali i żebym poczekał dzień-dwa. No to poczekałem i sobie w międzyczasie obserwowałem zarówno wyświetlacz jak i OBD (myGiulia/AA) - na obu poziom aktualizował się w tym samym czasie, aż faktycznie doszedł do tego przed wymianą. Jeżeli był jakiś rozjazd czasowy między nimi to musiał być naprawdę bardzo mały, kilkanaście km max a nie więcej.
Może wraz ze zmianami firmware'ów coś się zmieniło względem tego co pisał kolega ciafok.
Tak czy inaczej to shit, brak bagnetu jednak boli.
EDIT: może się przyda na przyszłość... ktoś sprawdzał czy tak się da??
https://www.stelvioforum.com/threads...l-level.12837/
https://www.stelvioforum.com/attachm...eck-pdf.18993/
Ostatnio edytowane przez netzmark ; 25-02-2025 o 17:38
Jazda na krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem - paliwo ścieka po ściankach cylindrów i rozcieńcza olej. Może się tak dziać zimą. Albo lejący wtryskiwacz
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)