Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #1501
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post
    Znaczy, Ty byś chciał,żeby każdy producent oferował v6 niezależnie od tego, czy się sprzedają, czy nie??? ...
    Trudno żeby coś sztucznymi regulacjami windowaną cena się sprzedawało jak coś tymi regulacjami nieobjęte. Mimo że lepsze.
    Spokojna głowa - odrzucając centralne sterowanie jakiś mustang 2.3 (iksde) by prawa bytu nie miał. Jak i Busso 2.0 TURBO (iksde kolejne )

    Fajne jest to, że wyśmiewający niezdolność zakupową droższych aut zaraz będą ugotowani w tej samej zupie. Na 1.0 nie będzie ich stać o elektrykach nie wspominając . Już nawet nie biorąc pod uwagę absurdalnych i nie związanych z kosztami produkcji, a z podatkami dla rozdawnictwa ciemnemu eko-wyborcowi cen nowych spalinowcow i udziału w tej cenie owego podatku, w z cenami tych conaniej błogosławionych jak nie świętych elektryków. Nawet po dopłatach z podatków nawet tych co rowerami jeżdżą.
    No tylko się okaże że sami tego chcieli i trochę głupio przed samym sobą . Ucieszą się z dopłat do hulajnoga i będzie git . I przez Putina czy innego wroga oczywiście .

    Coś tam w kpo o podatku od spalinowcow w kamieniach milowych stoi. Wszyscy oczy zamglone sądami mają a o tym cisza.

    Swoją drogą UE chyba nie wierzy/ma wiedzę o potencjalnym nie- uczestnictwie Ukrainy w niej. Nieźle tam się uśmieja na jakieś opodatkowanie spalinowcow czy elektryfikację transportu.

  2. #1502
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    147 GTA, do którego wpakowali na siłę 3.2 V6, i no co z tego, ze ryczało, jak nie jechało
    Powiedz mi jedną rzecz. Jechałeś 147 GTA?
    Bo jeżeli nie, to myślę, że możemy w tym miejscu zakończyć dalszą dyskusję.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  3. #1503
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Mniejszy silnik o takich samych osiagach jest niezaprzeczalnie lepszy od wiekszego. Pod kazdym policzalnym względem.
    VW wprowadzając legendarne 1.2, 1.4, 1.8 TSI też tak mówił Potem miał bardzo dużą, policzalną ilość sztuk, która się się nadawała do utylizacji lub remontu.

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Jak tak lubicie przykłady, to moze z rodzimego podwórka. 147 GTA, do którego wpakowali na siłę 3.2 V6, i no co z tego, ze ryczało, jak nie jechało 159 z V6 tez nie jest specjalnie pozadanym modelem z tego powodu, i wszyscy zgodnie krzyczą bierz 1.75 tbi, bo fałka ryje przodem.
    Fajny przykład z tą 147GTA Tylko Włosi mogli wpaść na pomysł wpakowania na siłę V6 do kompaktowego samochodu. A nie, czekaj... Audi S3, Golf R32, Leon VR6, Mercedes C SportCoupe...

    To może chociaż ten nie jeżdżący, a jedynie ryczący kompakt się nie sprzedał w większej ilości egzemplarzy niż prawdziwie prowadzące się samochody AR.
    W końcu jak na swoje czasy był w końcu absurdalnie drogi, bo kosztował ok. 150k PLN w 2002 roku! Dla porównania dobrze wyposażonego 2.0 JTSa dostawało się spokojnie poniżej 100k PLN. Ba, nawet Giulietta QV w 2015 startowała od 120k PLN.

    Sprzedano ok. 5100 sztuk, w ciągu 4 lat produkcji (2002-2005). Lekka, świetnie prowadząca się 4C z równie lekkim TBi, która w 2015 roku kosztowała ok. 220k PLN (uwzględniając spadek wartości pieniądza, są to kwoty porównywalne) zapewne sprzedała się sporo lepiej! A nie, czekaj... Dwa rynki - Europa i USA, 8 lat w sprzedaży i... tylko 4600...
    To może genialnie się prowadząca Giulia Q. Ta musiała się dobrze sprzedawać. A nie, czekaj... również dwa rynki, 8 lat w sprzedaży i również poniżej 5000...
    Czyli sportowa marka jednak lepiej sprzedaje nie jeżdżące, ale ryczące kompakty

    159 V6? Możesz podrzucić jakiś temat gdzie tak wszyscy zgodnie krzyczą, żeby brać TBi, a nie V6, bo ryje przodem? Próbowałem szukać tu na forum, ale niestety, nie znalazłem nic takiego.
    Niestety również nie znalazłem statystyki sprzedaży z podziałem na silniki dla 159, mam dla Brery, ale najlepiej sprzedawał się... Diesel Przeliczając średnią na 1 rok produkcji, najpopularniejszym silnikiem w Brerze był nadal Diesel 2.4JTDm, potem 2.2JTS, 3.2JTS, TBI, a zaraz za nim 2.0 JTDm.
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 05-01-2023 o 03:39

  4. #1504
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Mustang mach-e w 2021
    https://e.autokult.pl/ford-mustang-m...7648517535361a
    od 216k

    Mustang mach-e w 2023
    https://www.ford.pl/content/dam/guxe...h-E_MY2023.pdf
    czy ja dobrze widzę???? pogrzało ich juz kompletnie, a calkiem fajny samochód...był

    Te przeklęte normy. Oh, wait
    Po pierwsze nie mówię o latach 2021/2022, kiedy to ceny samochodów i nie tylko rosną jak powalone, tylko o latach kiedy weszła na nasz rynek VI generacja mustanga. Na początku cena wynosiła bardzo niskie, jak na takie auto 190 tys. chodzi mi o GT 5.0. Swego czasu czytałem, kilka artykułów, w których definitywnie wskazywano że tak skokowy wzrost ceny wynika właśnie z kar w Europie.
    Ty, jak zwykle wiesz lepiej wszystko, dasz jakiś przykład, która ma się nijak do tamtych realiów. Wszyscy się mylą, Ty znasz doskonale przyczyny wycofania Accorda, piszesz że każdy mniejszy silnik o tych samych parametrach jest lepszy od większego, no normalnie, gość wyrocznia, ev dobre, paliwa syntetyczne złe, ślepa uliczka. Oczywiście prezes Toyoty, to głąb który chce opylić tylko swoje hybrydy, jak śmie wytykać wady ev?? Każdy redaktor, który się nie masturbuje na widok elektryka, jest nieukiem, który nie umie korzystać z ładowarki. Ludzie, którzy wyjechali na święta świetnymi ev i stali po trzy godziny by naładować swoje cudenka, po prostu nie dorośli do takie cudo jakim jest ev i nie umieli zaplanować podróży. Za to 70 gości, którzy nie widzieli zimy w ev są już wiarygodnymi użytkownikami. Chłopie, jak Ty z taką wiedzą i nieomylnością, marnujesz się na takim forum z takimi baranami, jak my? Powinieneś w tym czasie zbawiać świat, albo co najmniej być doradca w kwestii przyszłości motoryzacji, OZE i czego tam się jeszcze da. Jaki masz silnik w jaguarze? 1.0 biturbo, czy 1.2, a nie czekaj najlepiej gdyby był elektryczny ale jeszcze nie teraz.
    Ostatnio edytowane przez Kurynio ; 05-01-2023 o 07:50

  5. #1505
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    VW wprowadzając legendarne 1.2, 1.4, 1.8 TSI też tak mówił Potem miał bardzo dużą, policzalną ilość sztuk, która się się nadawała do utylizacji lub remontu.
    no tak, bo brakuje w historii wolnossacych silników, które się nie sypały To jeszcze raz - jakie sa te policzalne zalety??

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    159 V6? Możesz podrzucić jakiś temat gdzie tak wszyscy zgodnie krzyczą, żeby brać TBi, a nie V6, bo ryje przodem? Próbowałem szukać tu na forum, ale niestety, nie znalazłem nic takiego.
    Niestety również nie znalazłem statystyki sprzedaży z podziałem na silniki dla 159, mam dla Brery, ale najlepiej sprzedawał się... Diesel Przeliczając średnią na 1 rok produkcji, najpopularniejszym silnikiem w Brerze był nadal Diesel 2.4JTDm, potem 2.2JTS, 3.2JTS, TBI, a zaraz za nim 2.0 JTDm.
    tak z brzegu, nie mam zamiaru szukac wiecej
    https://www.forum.alfaholicy.org/159...a_3_2_a-2.html
    https://www.forum.alfaholicy.org/159...s_3_2_a-3.html
    https://www.forum.alfaholicy.org/159..._testowej.html

    Sam miałem dwa razy takie samo auto z roznymi silnikami (r4 i v6 lub r5). W obydwu wypadkach ze lzejszym silnikiem auto skrecalo wyraznie lepiej.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Sprzedano ok. 5100 sztuk, w ciągu 4 lat produkcji (2002-2005). Lekka, świetnie prowadząca się 4C z równie lekkim TBi, która w 2015 roku kosztowała ok. 220k PLN (uwzględniając spadek wartości pieniądza, są to kwoty porównywalne) zapewne sprzedała się sporo lepiej! A nie, czekaj... Dwa rynki - Europa i USA, 8 lat w sprzedaży i... tylko 4600...
    To może genialnie się prowadząca Giulia Q. Ta musiała się dobrze sprzedawać. A nie, czekaj... również dwa rynki, 8 lat w sprzedaży i również poniżej 5000...
    Czyli sportowa marka jednak lepiej sprzedaje nie jeżdżące, ale ryczące kompakty
    No, 4C to jest auto z porownywalnego segmentu, do jazdy na codzien, takie to sie zawsze sprzedają


    a i jeszcze raz - cały czas w tych swoich rozwazaniach i porownaniach zakładasz, ze ludzie kupują auta dla typu silnika, a nie dla osiągów. Czy mozesz to w jakikolwiek sposób potwierdzic, zanim zaczniemy brnąc dalej w ta absurdalna dyskusję?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    Wszyscy się mylą, Ty znasz doskonale przyczyny wycofania Accorda
    słyszałeś zasadę ekonomii myślenia? Zwane brzytwą ockhama. Jesli wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, ze accord został wycofany z uwagi na słabą sprzedaż, to on został wycofany przez słabą sprzedaż.

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    piszesz że każdy mniejszy silnik o tych samych parametrach jest lepszy od większego, no normalnie, gość wyrocznia
    No nie, napisz mi teraz, ze lżejszy i fizycznie mniejszy silnik o tych samych parametrach jest gorszy, od ciezszego i wiekszego. Serio?

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    Jaki masz silnik w jaguarze? 1.0 biturbo, czy 1.2, a nie czekaj najlepiej gdyby był elektryczny ale jeszcze nie teraz.
    Ja juz pisałem kilka ładnych razy, ze nie mam jaguara, i przesiadłem sie na turbopierdziawke, ale niewazne No i co z tym jaguarem?
    Jezdziłem V8, bo chciałem V8, i moze jeszcze kiedys kupi. Bo tak. Lepiej mi sie nim jezdzilo niz turbopierdziawka. Ale turbopierdziawka obietkywnie wygrywa. Nie wiem, moze to po prostu ja jestem dziwny, bo uwazam, ze dorosły człowiek juz powinien rozumiec roznice miedzy "mi sie podoba", a "obiektywnie lepsze".
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 05-01-2023 o 09:59
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  6. #1506
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    No, 4C to jest auto z porownywalnego segmentu, do jazdy na codzien, takie to sie zawsze sprzedają


    a i jeszcze raz - cały czas w tych swoich rozwazaniach i porownaniach zakładasz, ze ludzie kupują auta dla typu silnika, a nie dla osiągów. Czy mozesz to w jakikolwiek sposób potwierdzic, zanim zaczniemy brnąc dalej w ta absurdalna dyskusję?
    Jakże cudownie sam sobie zaprzeczyłeś w tym zdaniu. Porównajmy osiągi 4C oraz 147GTA. Porównajmy nawet nie bezpośrednio, a do konkurencji w czasach ich produkcji. Jakoś "obiektywnie lepsze" 4C gorzej się sprzedało
    Aha, jedna uwaga - 147 GTA też chyba trudno nazwać autem do jazdy na co dzień, biorąc pod uwagę chociażby apetyt na paliwo i promień skrętu
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  7. #1507
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    No nie, napisz mi teraz, ze lżejszy i fizycznie mniejszy silnik o tych samych parametrach jest gorszy, od ciezszego i wiekszego. Serio?
    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    juz powinien rozumiec roznice miedzy "mi sie podoba", a "obiektywnie lepsze".
    Nie zamierzam już w ogóle poświęcać czasu na jakąkolwiek dyskusję, bo i tak wybierzesz później to co Ci pasuje. Do tego co Ci nie pasuje się nie odniesiesz, albo odniesiesz się tak, jak Ci wygodnie. Ogólnie podoba mi się Twój monopol na decydowanie to co jest obiektywne.

  8. #1508
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    Ogólnie podoba mi się Twój monopol na decydowanie to co jest obiektywne.
    przełam ten monpol, ja sie nie bede bronił. Napisz mi, ze wiekszy i ciezszy silnik o tych samych parametrach, jesli lepszy, od mniejszego i lżejszego.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  9. #1509
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,354

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    przełam ten monpol, ja sie nie bede bronił. Napisz mi, ze wiekszy i ciezszy silnik o tych samych parametrach, jesli lepszy, od mniejszego i lżejszego.
    Ucieka ci jeden parametr. Trwałość. Przykład ode mnie z pracy. Jeżdżą w miarę bezawaryjnie 10-15 letnie bus-y po ponad pół miliona km z silnikami mercedesy 3.0 i VW 2.5. Tymczasem nowe craftery mają 2.0TDI i do 100tys. mają tak kuriozalne awarie jak wywalone głowice, turbiny, etc....(jedna sztuka do 60tys raz głowica i drugi raz przy 80-ciu głowica z turbo. na szczęście na gwarancji). 3-letni bus z 100tys przebiegu potrafi mieć siedzenie kierowcy przetarte do gąbki.
    stare przysłowiowe passaty mają po 200tys przelotu razy ilość właścicieli. nowe ledwie do pierwszych 200-tu dojeżdżają.
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 05-01-2023 o 11:21

  10. #1510
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Ucieka ci jeden parametr. Trwałość.
    To główna przewaga, a przecież remonty, nowe części to cios w planetę i trucie.
    Pomijając już np jazdę w trasie, gdzie paradoksalnie większy silnik potrafi mniej spalić od małego. W mieście zgoda

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory