Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11
-
05-02-2019, 12:54 #1Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
- Dołączył
- 02 2019
- Mieszka w
- Poznań
- Auto
- Alfa Mito 1.4 T-Jet 120 2009 BiancoSpino
- Postów
- 19
T-Jet 120 2009 - pracuje na 3 cylindrach - cewka? świeca? wtrysk?
Hej,
mam Alfe Mito z przebiegiem około 135000. Kupiłem ją w październiku 2018r w Niemczech lekko pukniętą w lewy błotnik.
Wg dokumentacji auto miało wymieniany rozrząd przy około 110000 i na bieżąco inne elementy eksploatacyjne.
Auto mechanicznie sprawowało się ok (poza ogrzewaniem). Jednak wczoraj podczas jazdy zaczął pracować na trzech cylindrach, zaczęła mrugać lampka "check engine" i po chwili zapaliła się na stałe. Po przejechaniu tak około minuty wszystko wróciło do normy. Chwilę później zgasiłem auto, poszedłem coś załatwić i po kilku minutach ponownie uruchomiłem silnik, przejechałem około 1km i problem powrócił i teraz już jest na stałe.
Rozebrałem wczoraj górną pokrywę silnika. Zobaczyłem tam takie zapocenie od oleju i zobaczyłem, że wężyk, który łączy się z odmą jest luźno włożony, więc typuje, że stamtąd pochodzi ten nalot olejowy.
Czy to możliwe, ze ten olej mógł spowodować uszkodzenie którejś z cewek albo połączenia z cewką? Auto zostawiłem w garażu, żeby nie pogorszyć jego stanu.
Nie mam informacji, kiedy (czy) były wymieniane świece. Czy problem może być spowodowany zużytymi świecami? Czy może to być uszkodzony wtrysk?
Czy świece można wymienić samemu, nie posiadając klucza dynanometrycznego? Czy można je wkręcić ręką i potem o jakiś określony kąt, czy trzeba mieć klucz z pomiarem siły dokręcania?
Jeszcze jedno pytanie o ten wężyk do odmy. Przy okazji chcę ją wyczyścić. Czy jest możliwe, żeby jakoś uszczelnić to połączenie? Nie widzę, żeby była tam jakaś uszczelka.
pozdraiwam,
Adrian
› Więcej...: T-Jet 120 2009 - pracuje na 3 cylindrach - cewka? świeca? wtrysk?Ostatnio edytowane przez pascalpoznan ; 05-02-2019 o 14:24
-
-
05-02-2019, 16:46 #2
-
05-02-2019, 17:32 #3Użytkownik Quadrifoglio Verde
- Dołączył
- 06 2010
- Mieszka w
- Tychy
- Auto
- AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
- Postów
- 7,325
-
05-02-2019, 20:59 #4Użytkownik Maniak resoraków
- Dołączył
- 01 2014
- Mieszka w
- Kraków
- Auto
- Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair
- Postów
- 520
Można też wypinać poszczególne kostki od cewek. Jeżeli po wypięciu silnikiem "telepie" jeszcze bardziej, to znaczy że ten zestaw cewka-świeca jest sprawny, jeżeli nie ma różnicy to od razu wiadomo która cewka/świeca do wymiany.
Najlepiej profilaktycznie wymienić komplet świec, tym bardziej jeżeli ostatni przegląd był 25 tys temu a nie wiadomo, czy wymieniali wtedy świece (wymiana co 30 tys.).
-
06-02-2019, 12:02 #5Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
- Dołączył
- 02 2019
- Mieszka w
- Poznań
- Auto
- Alfa Mito 1.4 T-Jet 120 2009 BiancoSpino
- Postów
- 19
Zrobiłem tak, jak opisywał Piotrek1983 i wiem, że problem jest elektryczny, a nie wtryskowy i zmian nie ma jeśli odłączę kostkę od cylindra najbardziej od prawej strony. Nie sprawdzałem, czy to świeca, czy cewka. Nie wpadłem na to, co opisał jaboleq.
Dzięki Wam za podpowiedzi.
Zaraz po wyjęciu cewki chciałbym przedmuchać tę komorę gdzie jest świeca, żeby żadne paprochy nie wpadły do cylindra po wykręceniu świecy.
Zamówiłem komplet świec i jedną cewkę. Będę to mieć jutro. Zamówiłem też klucz dynanometryczny uchylny. Na pewno przyda się w garażu do innych prac w przyszłości. Choć nie mam zaufania do tanich narzędzi, a ten kosztował 50zł.
Wymienię wszystkie świece, żeby mieć pewność na następne tysiące km, że to nie będzie problemem. Cewkę kupiłem jedną, ale jak się okaże, że problem jest w cewce, a nie w świecy, to pewnie z czasem kupie tez pozostałe 3. One często się psują?
Przy okazji chciałbym zrobić porządek też z tą odmą. Czy to powszechne, że ta "rurka" (widać ją na zdjeciach) tak łatwo, praktycznie bez użycia żadnej siły, wychodzi?
Warto też wymienić śrubę przy turbinie? Możliwe, że bez doświadczenia mogę coś tam zepsuć wymieniając ją?
- - - Updated - - -
Załącznik 254629
Tutaj dałem zdjęcie tego wężyka do odmy, żeby było jasne, co mam na myśli.Ostatnio edytowane przez pascalpoznan ; 06-02-2019 o 11:54
-
06-02-2019, 17:25 #6Użytkownik Rowerzysta
- Dołączył
- 07 2017
- Mieszka w
- Szczecin
- Auto
- Giulietta 1.4 TB (+LPG) '12, Lancer 1.8LPG 143KM, '10, BMW 528i '16
- Postów
- 304
-
06-02-2019, 17:55 #7
-
06-02-2019, 20:12 #8Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
- Dołączył
- 02 2019
- Mieszka w
- Poznań
- Auto
- Alfa Mito 1.4 T-Jet 120 2009 BiancoSpino
- Postów
- 19
-
07-02-2019, 15:13 #9Administrator Quadrifoglio Verde
- Dołączył
- 10 2005
- Mieszka w
- PL
- Auto
- Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
- Postów
- 7,540
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
-
07-02-2019, 22:36 #10Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
- Dołączył
- 02 2019
- Mieszka w
- Poznań
- Auto
- Alfa Mito 1.4 T-Jet 120 2009 BiancoSpino
- Postów
- 19
Dzięki wszystkim za pomoc.
W moim przypadku problem był ze świecą.
Wykręcona z auta świeca wyglądała dobrze, poza tym, że była cała zawalona benzyną, ale nic w tym dziwnego.
Jakbym ją wyczyścił to by wyglądała jak nowa. Może to jakaś wada, a nie zużycie? Nie wiem.
W każdym razie mam jedną zapasową cewkę i trzy świece, które pewnie by jeszcze pochodziły, ale skoro kupiłem nowe, to wymieniłem je na nowe.
No imuszę wymienić te obudowę odmy, żeby nie mieć problemów z tą nieszczelnością.
Mam jeszcze jedno pytanie: Czy profilaktyczna wymiana śruby z filtrem przy turbinie ma sens? Czy to po prostu polega na tym, że wykręcam starą i wkręcam nową? Czy mogą tam wyjść jakieś komplikacje? Bo zakładam, że uszczelki są w komplecie.
Podobne wątki
-
[Giulietta] Cewka, świeca czy coś gorszego ?? 1.4 TB 170koni 2010 rok 162000 tyś km
Utworzone przez tomksy600 w dziale MiTo/GiuliettaOdpowiedzi: 4Ostatni post / autor: 31-05-2018, 13:24 -
156 2.5v6 AR32401 rok 1999 - silnik nie pracuje na cylindrach
Utworzone przez schykowski w dziale 156Odpowiedzi: 14Ostatni post / autor: 27-08-2015, 12:18 -
Po mrozach pali się marchewka i silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach
Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156Odpowiedzi: 0Ostatni post / autor: 02-02-2010, 20:59 -
[145] Alfa Romeo 145 1.4 TS pracuje na dwóch cylindrach...
Utworzone przez lukih w dziale 145/146/155Odpowiedzi: 4Ostatni post / autor: 01-09-2009, 20:32 -
[33] Pracuje na 3 cylindrach
Utworzone przez robertalfa33 w dziale 33/164Odpowiedzi: 9Ostatni post / autor: 17-07-2008, 19:30




Odpowiedz z cytatem






