a czego oczekiwałeś po minerale 15w40 ? Nie bez bez kozery producent zaleca takie a nie inne lepkości. Nawet jakbyś słynnego quaker state 15w40 zalał to efekt byłby podobny :P
Witam.Czy mógłby któryś z forumowiczów raz a dobrze napisać mi które śruby i filtry mam wymieniać bo jest tego tu tyle że straciłem rozeznanie co i kiedy trzeba robić przy tym silniku.Proszę Was o jak najdokładniejsze opisanie co mam dokładnie zrobić z tymi filtrami olejami przy tym silniku.Z góry wielkie dzięki dla wszystkich i pozdrawiam serdecznie.
Ja u siebie zrobiłem to wg takiej procedury:
- szybkie płukanie min. 15 minut na gorąco preparat AR 2820, / http://sklep.archoil.pl/?product=ar2820
- czyszczenie odmy, z wymianÄ… uszczelki nr.: 14457880
/ https://www.fiat-autoparts.com/pl/ka...™Å›Ä‡/14457880
- wymiana śruby z sitkiem do turbosprężarki nr.: 71769773
/ https://sklep.pol-car.pl/sruba-z-fil...ki-p-2023.html / podkładki do tej śruby nr. :71769771 (2 szt.)
/ https://sklep.pol-car.pl/podkladka-p-2719.html /
- wymiana śruby z sitkiem do modułu MultiAir -nr. : 55238665
/ https://autocentrum.eparts.pl/01/Fiat_55238665.php
Tutaj jest opisane co i jak należy zrobić wraz ze zdjęciami:
http://www.forum.alfaholicy.org/mito...ml#post1381569
http://www.forum.alfaholicy.org/mito...ulu_ma_-4.html
Olej i filtr oleju wg. uznania
Ja za namową zalałem Specol C3 Premium 5w40 i na razie jestem zadowolony.
Przy pierwszej wymianie do oleju dodać dodatek AR 2300 pół butelki przy zalaniu, a pozostałe pół na 500 km przed kolejną wymianą /
http://sklep.archoil.pl/?product=ar2300
Po kolejnej wymianie olej z dodatkiem AR 9100 / http://sklep.archoil.pl/?product=ar9100
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
marcopolo dzięki za konkretne info
Panowie wspomożcie radą: od miesiąca używam giulietty 1,4 MA + lpg. Wymieniłem olej jakieś 1000 km temu, ale niestety na selenie 5w40 PE. Chciałbym zmienić na 0w30 i pytanie czy mogę dolać w tym momencie jakiejś płókanki? Jak się zabrać za to, żeby było ok wszystko? Auto z 2012 roku, przebieg 64 tkm.
Można dodać AR2300 i pojeździć 1000-1500km i zmiana na 0W30 przed zimą.
a czy trzeba tę śrubę wymieniać czy wystarczy wyczyścić? Tak pytam bo mnie troszka ta zima kosztuje: felgi, opony, oleje, filtry i jeszcze jakaś cholerna śruba ;)Cytat:
- wymiana śruby z sitkiem do modułu MultiAir -nr. : 55238665
Użyj płukanki na gorąco przynajmniej 15 minut przed wymianą oleju i filtr MA będzie ok.
ok. Dzięki. Poczytam z czym to się je
ta śruba kosztuje ok50zł + 2 podkładki i raczej w miarę szybka robota - ile łącznie - 100zł? wg średniej z forumowych opini, wymieniać co jakieś powiedzmy 3 wymiany oleju.
wyczyścić jej chyba nie bardzo się da - tam jest taka siateczka nylonowa chyba z mikrodziurkami i ona albo się zapycha i zmniejsza przepływ oleju przez turbinę, innym razem potrafi zacząć się rozpadać po latach.
są też zwolennicy usuwania siateczki - jakoś tam rozwiercali chyba te śruby od dołu.
Ale ja chyba miałam na myśli tę drugą śrubę za, o zgrozo, ponad 100 PLN :) A tę za 50 zaraz zamawiam bo 140000 km na karku a olej był wymieniany jak serwis przykazał- co 30000km. Tak przynajmniej wynika z włoskich faktur ktore dostałam.
jedna jest z sitkiem i ona kosztuje coś typu 50-60zł o ile pamiętam jak wymieniałem 2 lata temu w żony GIulietcie 1.4TB (no chyba że tam jest inna śruba i inna cena?), pozostałe to zwykłe śruby bez sitka i one są znacznie tansze i ich nie trzeba wymieniać nigdy.
A z ciekawości - dużo roboty by było przy samodzielnej wymianie śruby przy turbo? Odgiąć osłonę, odkręcić, wkręcić, end of story? Czy jakieś cyrki z wyciekaniem oleju, klejeniem gwintu itp?
Prosta robota, nowa śruba, nowe obie podkładki, uważać żeby nie zabrudzić kanału olejowego i tyle.
Na wyłączonym silniku olej się nie leje ;-)
To ja jeszcze jedno pytanko: jak to jest z tym ustawianiem czegoś z multi air po wymianie oleju- konieczne? Bo olej wymieni mi mąż (chyba) Ale nie wiem gdzie podjechać żeby podpiąc do komputera. Chyba że znacie jakieś miejsce w okolicach Opola gdzie można to zrobić?
Jak wygląda sprawa że zmianą lepkości oleju. W przyszłym tygodniu czeka mnie wymiana z seleniowego 5w40 plus AR2300 na... jeszcze nie wiem. Ale na pewno 0w30. I czy to nie przeszkadza że w układzie pozostanąjakies tam resztki tego starego, choćbyw samym MA?
A przeszkadza to silnikowi że zostaje olej w ma i obudowie filtra oleju, po czesci w magistrali olejowej, turbo czy chlodnicy oleju podczas wymiany na ten sam olej ....
I co się stanie jak zostanie trochę 5w40 a zmienisz na 0w30.... hmmm lepszy olej coś straci na swoich właściwościach o 2.3% i co to wniesie ..nic! Tak samo jak nic nie wniesie zmiana na 0w30 nawet jeśli jest "lepszy" bo takie zmiany wpływają na kondycję silnika procentowo po przecinku..0.x%...
Nie chciałbym rozpętywać wojny o "lepszych" i "gorszych' olejach, ale sama klasa lepkości niewiele tutaj wnosi.
0W30 będzie lepszy dla silnika użytkowanego w Polsce lub dalej na północ, odpalanego często na zimno i na krótkich trasach.
Ten sam olej użytkowany przez przedstawiciela handlowego, wsiadającego rano do trzymanego w garażu samochodu a następnie robiącego trasę 500 km po autostradzie z prędkościami 140+ km/h będzie już gorszy od 5W40.
Wszystko zależy od warunków, w których użytkowany jest dany samochód.
Mieszkając na południu Włoch, raczej nie lałbym 0W30 tylko 10W60.
Kompletny bezsens ... biorąc pod uwagę fakt że 90 użytkowników nie zjeżdża auta do zera , a różnica wynikająca z innego oleju o ile ten spełnia wymagania producenta będzie nawet nie marginalna... dla kogo ten cały spektakl dla następnego właściciela ?
Jeśli dla własnego zadowolenia ok każdy może co mu się chce/podoba, z racjonalnego i technicznego puktu widzenia przerost formy nad treścią.
W pl klimat jest umiarkowany i 5w40 wyczerpuje z zapasem wymagania dla tego klimatu, a silnik 1.4Ma to żaden mega cud jedynie t-jet z modułem ma-w uproszczeniu.
W aso przy zmianie oleju nikt się tym nie przejmuje, jest nowe zalecenie centrali i lejaą inny olej i tyle bo w niczym pozostałość starego oleju mu nie zaszkodzi.
Fajnie że sobie koledzy zmieniają śruby których aso nie tyka leją "lepszy " olej , dokrecają koła i świece kluczem dynamometrycznym -super... tylko to generuje jedynie pozytywne odczucia dla ich samych. Dla samochodu to obojętne lub promilowo pozytywne.
Nie każdy z Forumowiczów kupuje nową Alfę... Ja kupiłem po 92kkm serwisu Aso na KPE 5W40 i była na ostatnich nogach a w silniku nie syf tylko gnój.
Zadbałem i mam ją kilka lat już, nie dzwoni jakby miała gwoździe w misce tylko pięknie pracuje. Wg mnie warto. Przy sprzedaży też będzie łatwiej kiedy silnik będzie zdrowy żeby nikt mi nie stargował 10-20% ceny na remont silnika jak ja poprzednikowi ;-)
Co do przykręcania śrub zgodnie ze sztuką to kiedyś 'fachowiec' za mocno przykręcił mi amortyzator z tyłu w droooogim aucie.. Pech chciał, że urwał się po sprzedaży auta w dniu kiedy je odstawialem do nowego właściciela. Co za radość z wymiany kompletu na mój koszt w trybie ekspresowym i w drogim serwisie... [emoji6]
99.8% aso w Europie i na świecie. ..
To czy przykrecisz śrubę koła momentem 100 czy 120 Nm przy zakładanej wartość 100 nie zrobi żadnej różnicy dla śruby ani bezpieczeństwa jazdy.. śruba zniesie wielokrotność tego obciążenia i tyle w temacie. Świece zapłonowe bez żartów.. ktory mechanik aso podchodzi tak do tematu?
Fajnie jak ktoś to robi tylko jakie aso tak postępuje hmmm?
Przy żarowych gdzie 3-5Nm decyduje o tym czy świeca zostanie w głowicy to temat nie podlega dyskusji.
Raz w życiu przykrecałem koła kluczem dynamometrycznym-raz katalogowym momentem ..jest jeden plus dziecinnie łatwo się wtedy odokrecają.
Czy ktoś ma wykres pracy zaworów multiair w zalezności od parametrów oleju - znalazłem taki wykres i tyle co zapamietałem to to ,ze przy oleju o wiekszej lepkości odpowiedź zaworu na wykresie była wolniejsza niż przy oleju o mniejszej gęstości innymi słowy multiair szybciej reagował na dyspozycje komputera przy oleju o nizszej gęstości co by tłumaczyło inny dźwięk pracy na zimno. Albo uzasadnia zmianę na 0w30. Ale nigdzie nie moge znależc scieżki do tego wykresu - ktos ma?
Panie i Panowie,
w związku z tym, że samochód zaczął chodzić jakby na 3 cylindrach, po wyciągnięciu aktywatora, doznałem szoku co zrobił olej SELENIA, który zmieniam osobiście co max. 15 tys. km - obecnie przebieg 115 tys.. Aktywator nie ma uszkodzeń, ale była na nim niewyobrażalna ilość nagaru i syfu. W związku z tym odradzam wszystkim stosowania tego syfu raz na zawsze! Posłuchajcie jeżeli jeszcze możecie.
Czyszczenie trochę zajęło, po jutrze składamy, robimy jeszcze płukankę i zalewamy millersem, mam nadzieję że Julka będzie latać jak nowo narodzona, bez syfiastego pseudo oleju.
Załącznik 243138
A jaka Selenia? 0W30 czy 5W40?
Zgodnie z książką - 5W40
U mnie było podobnie. Uważaj, bo płukanie może nasilić objawy. U mnie to pogorszyło sytuację i po wlaniu nowego oleju prawdopodobnie zerwało resztę syfu i dopiero silnik zaczął szaleć.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
A jak mowie ze star p.e to syf na syfy to mi pisza ze W KSIAZCE JEST PODANE...
Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka
Hehe skÄ…d ja to znam... [emoji6]