Mam prośbę czy może ktos zerknąć na logi ? Mam co prawda jak sie okazuje trochę pekniety wąż od turbo do Intercoolera ale wydaje mi sie ze jest cos nie tak z EGR bo przepływomierz zaniża wartości nawet o polowe
Printable View
Mam prośbę czy może ktos zerknąć na logi ? Mam co prawda jak sie okazuje trochę pekniety wąż od turbo do Intercoolera ale wydaje mi sie ze jest cos nie tak z EGR bo przepływomierz zaniża wartości nawet o polowe
Błąd w pliku archiwum rar.
Poprawione :)
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=127539&stc=1http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=127540&stc=1http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=127541&stc=1Zrobiłem logi u siebie i coś mi się praca EGR nie podoba. To znaczy na wolnych obrotach ma 35,50 % otwarcia, czyli w porządku, po nadepnięciu na gaz robi się 1 %, czyli też ok, ale czasami EGR Command pisze non active po przekroczeniu ponad 2200 obr. I jak stoi na wolnych obrotach, EGR po kilkunastu sekundach spada na 1% i pisze non active. Czyściłem go, ale może być w jakiś sposób uszkodzony ?
Dodano po 17 minutes:
Aa i na trasie, po przekroczeniu 2200 obr i nadepnięciu na gaz praktycznie nic się nie dzieje, zerowe przyspieszenie. A gdzie tych czujników temperatury szukać ? Przypomniało mi się teraz, że jak go pierwszy raz skanowałem, miałem błąd P0110 - Air temperature sensor. Dość dawno go skanowałem i zrobiłem od tamtego skanu ponad 300 km i nic nie wyskoczyło ponownie.
EGR w przypadku twojego samochodu EGR tak właśnie się zachowuje. Na wolnych EGR jest otwarty. Jak nagle depniesz, to zamyka się (0-4%). Jak będziesz powoli zwiększał obroty, to zamknie sie dopiero w okolicach do 3000 obrotów. Z tym, że jak dobrze pamiętam, to na wolnych, po pewnym czasie nie powinien się zamykać tak jak w przypadku EDC16C39.
No a u mnie po kilkunastu sekundach pracy na wolnych się zamyka do 1 % i tam, gdzie jest EGR Command pisze non active. I to po każdym depnięciu i zejściu obrotów na wolne po jakimś czasie się zamyka i non active. Nie chcę na ślepo wymieniać, bo trochę to kosztuje, ale myślę, że to ten zawór. Jeżeli się zamyka na wolnych, może coś tam nie trzyma w środku tak, jak ma ? :)
To się pozbądź Egr. Zaslep go i wyłącz programowo żeby błędu nie wywalal
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
ja mam to samo chyba wiem co to jest wezme sie za to w weekend.
Wiem, że w tym silniku należy go wyciąć z programu, ale czy nie będzie jego zaślepienie miało poważniejszych konsekwencji w przyszłości ? :) Chcę sobie to autko zostawić na dłuuugo, dlatego pytam :)
Też myślisz że EGR ? :)
wycięcie EGR zawsze będzie miało wpływ, np. na to, że motor będzie zasysał 100% świeżego powietrza bez dodatku spalin. Kiedyś żaden samochód tego nie miał i jeździł, teraz ograniczenia emisji spalin itp. powodują stosowanie takich wynalazków. Resztę możesz sobie dopowiedzieć :)
Właśnie nie jestem zwolennikiem ekologii :) Nazywam to maszynką do robienia pieniędzy :P Ale może jednak skuszę się na kupno nowego :) Nie wiecie może, gdzie można taki dostać w miarę przystępnej cenie ? :) ASO - 750 zł :P AA i jestem ze śląska, jakby co, najlepiej w województwie :)
jest taka firma gdzie tanio kupisz. Nazywa się ZZ - zaślep i zapomnij :)
Wyczyściłem dolot oraz EGR i co ciekawe u mnie się zacinał raz zamykał raz nie, zaobserwowałem ze elektromagnes działał ale zawór się nie cofał. Nie tylko odkręciłem egr od kolektora ssącego ale również odkręciłem ten elektromagnes od zaworu i tam było dużo sadzy którą usunąłem i wykąpałem zawór w benzynie :) z tego wynika ze sam elektromagnes działa prawidłowo ale przez nagromadzona sadze nie zawsze sprężyna była wstanie cofnąć zawór co skutkowało uchylonym EGR i uciekaniem doładowania jak narazie pomogło reakcja na gaz jest, wchodzi na obr od samego dołu. Muszę jeszcze sprawdzić jakie teraz będą wskazania przepływomierza A kolego @sadero rozumiem ze nie patrzyłeś na moje logi ?:rolleyes:
to nie jest wina egra u siebie go nie mam od wielu lat i mam tą zmułe to jest kwestia podciśnień i tych maleńkich wężyków.
W takim wypadku powinieneś widzieć dym za sobą. Tak objawia się niedoładowanie. Chociaż jak jest niewielkie...
Tak czy tak powinno to być widoczne w logach.
Nie, bo u mnie wyglądają tak:
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=127670&stc=1
U mnie tez tak wygląda, ale włącz Fes i tam w zakładce wykres(F5) importuj plik i będzie ok. A do exela to nie wiem jak to prawidłowo zapisać :D
Tylko w excelu (polecam http://pl.libreoffice.org/) można sobie spokojnie porównywać parametry. O to właśnie chodzi. Bo tak, to by wystarczył sam screen.
U mnie właśnie przy tej zamułce zaczyna kopcić na czarno czyli szukać jakiejś nieszczelności
Sprawdź szczelność od gruszki turbiny, przez overboost, akumulator podciśnienia aż po pompę vacuum
Sprawdzę więc overboosta i podciśnienia u siebie. Jeżeli to nie pomoże, EGR do podmiany i zobaczymy co dalej :P Kolego Revol84 sprawdź jeszcze u siebie przewody turbo - intercooler - filtr powietrza, bo jeżeli kopci, mogą być nieszczelności na przewodach od turbiny.
pod przepustnicą jest taki mały wężyk podobny do tego przy overbooście u mnie się odpiął po wpięciu brak zmułki.
Słuchajcie, a jak powinna działać sztanga gruszki zmiennej geometrii zaraz po odpaleniu samochodu ? U mnie po przekręceniu kluczyka na zapłon delikatnie idzie na dół, a po odpaleniu ciągnie w dół, ale bardzo leniwie. Nie powinien być ten ruch zdecydowany i energiczny ?
Ja już nie wiem, co to może być. Wymieniłem dzisiaj zawór overboost na nowy, wszystkie przewody podciśnieniowe i dalej to samo :/ Zmienna geometria działa prawidłowo. Odczyt z przepływu powietrza różni się między żądanym, a zmierzonym o jakieś 100, ale się waha. Doładowanie turbiny po nadepnięciu żądane 1600 bar, a u mnie 1100. Ale nic się nie dzieje z turbiną, nie kopci, ładnie gwiżdże :/ Czujnik ciśnienia doładowania czyszczony. Na drugim biegu delikatna zmułka, a im wyższy bieg, tym gorzej, na autostradzie od 140 do góry prawie w ogóle nie ma reakcji na gaz, a muli go jeszcze bardziej. Pomysły mi się skończyły już.
Jeszcze raz dla prób odpiąłem przepływomierz, który kupiłem jako używany (ale sprzedawca zapewniał, że jest 100% sprawny) i auto nie do poznania - idzie o niebo lepiej - żywiej reaguje na gaz, ale zostawia chmurkę za sobą, ( z podpiętą nie kopci, ale to raczej wina zwiększonej dawki paliwa na skutek odpiętej przepływki) także chyba jednak to jest przyczyną. Nauczyło mnie to, że czasami lepiej trochę dołożyć, kupić nowy oryginał, niż walczyć z używkami. Jeżeli jest różnica po odpięciu na lepsze, to czy to na bank przepływka ? :)
No sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie
Wysłane z mojego HTC One
A przy wymianie trzeba go w jakiś sposób programować ? Tzn. odłączać akumulator, czy komputerowo ? Albo tylko podłączam i działa ? :)
Po prostu wykrecasz z dolotu stary, wcześniej odpinasz wtyczkę wkrecasz Nowy i wpinasz wtyczkę i działa :P
Tyle czarow. Tylko zainwestuj w ori najlepiej :)
Wysłane z mojego HTC One
Tak chcę właśnie zrobić. Oryginalny Bosch ;) Lepiej dać trochę więcej i mieć spokój :) A te ze sklepów na alledrogo oryginalne brać pod uwagę, czy raczej gdzieś w serwisach szukać ? :)
Paweł 166, czy na tym uszkodzonym przepływomierzu miałeś tak, że jak dałeś gazu na wolnych obrotach i puściłeś to obroty Ci wolniej spadały w dół ?
Nie, u mnie z obrotami w porządku :) Schody zaczynają się dopiero od 2000 obr. Wtedy właśnie następuje zamulenie ;) Ale wydaje mi się, że za mocno reaguje na gaz, to znaczy trzeba nim bardzo delikatnie operować, żeby nie szarpać :) Ale z obrotów schodzi normalnie. Jeżeli masz problemy z mocą, na bank przepływomierz. Jeżeli do końca nie jesteś pewny, odepnij wtyczkę z niego i się przejedź - jeżeli będzie lepiej, to przepływka do wymiany. U mnie z odpiętą idzie o niebo lepiej, wpieprza w fotel niesamowicie, ale jak ją podepniesz, to tak, jakby turbo się nie włączało i dodatkowo nawet jeszcze zmulało :P
Paweł u mnie w fotel wbija tylko jak dam gazu i puszczę to obroty wolno schodzą... Z taką zawiechą jakby.
A na odpiętym niczego nie zauważyłem :) Dobrze auto przepaliłem jak kupiłem i jest lepiej.
Kiedyś jak kupowałem Fiata Marea 2.4jtd 131KM to 160km/h chmura dymu za mną i nic więcej nie chciał jechać :)
Jak dostała baty na dłuższej trasie poszła i 200 :)
Czyli przepływomierz masz raczej dobry :) Zobacz jeszcze działanie EGR i przepustnicy, może tam się coś przycina ? :) I kostkę od potencjometru na pedale gazu, ale tam raczej powinno być ok. Zawsze możesz te elementy przeczyścić dla pewności :) A Marysia się przepaliła widać :) Miejska jazda nie służy dieslom i trzeba je raz na jakiś czas przegonić po autostradzie :) Ja tak miałem z Vectrą B :) Jeżdżę głównie po mieście i wybrałem się na przepałkę po autostradzie :) Też 160 i dyyym ;) Ale następne depnięcie już 180 i bez dymu :P A miałem 1.7 TD z isuzu :) Teraz tata ją ma, a ja spełniłem swoje marzenie o 166 :P
Aaaaa i przy okazji Zdrowych i Wesołych Świąt :) No i lejcie Baby w poniedziałek ostro :) Wodą rzecz jasna :P
Witam po bardzo długiej przerwie :) Alfę mam dalej, jak i problem z mocą również :/ Uściślę to, co wiem, mianowicie : wymieniono : przepływomierz ( nowy, Bosch, po odpięciu idzie tak samo), zawór EGR ( z auta, w którym był wymieniany na nowy 10 tyś. km temu, Pierburg), wymieniono zawór sterowania overboostem ( nowy, Pierburg), wszystkie przewody podciśnieniowe z overboosta, sprawdziłem przewody z turbo i intercoolera, jak i sam intercooler ( wszystko szczelne). Po jeździe z komputerem i ze znajomym mechanikiem stwierdził on niedoładowanie turba o ok. 0.5 bara. Zmienna geometria ( CF3,140km) sprawdzana we Fiat Ecu Scan, wydaje się, że działa prawidłowo ( sztanga idzie energicznie w dół i w górę bez zacięć). Nie mam pomysłów, co to może być. Może źle działać zmienna geometria, mimo tego, że pracuje bez zacięć ? Albo mimo czyszczenia czujnik ciśnienia doładowania ? Co myślicie ? A może coś jeszcze ? :)
Ja już zapomniałem o tym temacie :) Sorry, jeśli będę się powtarzał...
Pewno, że może.
Sprawdziłeś to ręcznie, na postoju. Ściągnąłeś cięgno i sprawdzałeś ? Pewno nie.
Niedoładowanie, jeśli to nie kierownice lub sam zawór overboost, to podciśnienie. A dokładnie zbyt niskie lub jego brak. W większości przypadków, to przetarty, pęknięty przewód podciśnienia overboosta. Ale przecież ty to wszystko wymieniłeś.
Swoją drogą, to jak mechanik stwierdził niedoładowanie 0,5 bara ? W jakim zakresie ? Przy 0,5 bara niedoładowania miałbyś za sobą czarną chmurę, a samochód ledwo by jechał. To jest prawie 50% straty. Jak przy tym niedoładowaniu wyglądają masy powietrza ? Jak przy tym niedoładowaniu wygląda praca overboosta ?
Pierwsze, to trzeba skorelować ze sobą przynajmniej te trzy pomiary aby cokolwiek powiedzieć o umiejscowieniu problemu.
Sprawdz cisnienie dokadowania i deklariwane cisnienie, moze czujnik doladowania mi siadl i tez muli ale od razu checkA wywalil
Cięgno ze zmiennej geometrii sprawdzałem w programie Fiat Ecu Scan. Logi ciężko mi zrobić podczas jazdy, ponieważ mam padniętą baterię w lapku ;) Właśnie cięgna nie odpinałem, tylko sprawdzone w FESie. Najlepiej, tak jak mówicie, wyszłoby to podczas jazdy :)
Ale w każdym bądź razie i tak pewnie nic nie zaszkodzi przeczyścić zmiennej geometrii ;) Powiedzcie, jak tam wygląda sprawa z samym składaniem zmiennej geometrii. Chodzi mi o regulację po ewentualnym czyszczeniu na cięgle. Idzie to wszystko razem z czyszczeniem wykonać we własnym zakresie ? Trochę hobbistycznie pracuję przy swoich samochodach, ale zmienną geometrię znam tylko z teorii ;) Czy może lepiej zdemontować turbo i powierzyć to fachowcom ? I ewentualnie gdzie najlepiej ? ( Jestem ze śląska :) )
- - - Updated - - -
Mi właśnie bez checka i bez żadnych błędów o dziwo. Czujnik ciśnienia ( map sensor ) czyściłem, był strasznie zalepiony sadzami i innymi przybytkami z kolektora, ale faktycznie nie mogę mieć pewności do końca, że po czyszczeniu działa prawidłowo :)
U mnie na stronie masz opis czyszczenia turbawki http://www.conmir.pl/czyszczenie-kierownic-turbiny/