cz w 2,4 też bywa plastikowy kolektor magneti???
Printable View
cz w 2,4 też bywa plastikowy kolektor magneti???
Nie.
Ja również mogę polecić Tomka.
Niebawem minie rok, kiedy pozbawił mój kolektor klap.
Co wyróżnia jego warsztat na tle innych to odpowiedzialne i konsekwentne podejście do klienta.
Pozdrawiam.
- Rafał
Tego nie neguję. Ale to też jest wykonalne. Robiłem to w poprzednich dwóch 166 (oczywiście samo czyszczenie - klap nie było). Wymaga czasu, cierpliwości i dokładności. Ja właśnie z powodu braku czasu zdecydowałem się na zakup gotowca, sama wymiana zajęła nam niecałe 5 godzin. I nie było to tempo serwisu rajdowego. Ale żeby nie było OT, polecam Tomka KRK. Następnym razem też u niego kupię.
Hej
ja mam kolektor ssący od 2,4 do sprzedania, jak by ktoś chciał to za 100zł mój mechanior wywali klapy i zaspawa profesjonalnie.
pozdrawiam
Cieżko powiedzieć ja bym stawiał na przepływke
co sie dzieje ? , nic się nie dzieje ,
to tak działa (taka logika działania recyrkulacji ) , po przegazowaniu egr chwilę będzie otwarty po czym się znów zamknie ( 1% , do następnego dotknięcia gazu) ,
i jak się egr otwiera to wskazania z przepływki spadają bo nastąpił udział spalin , po zamknięciu egr przepływka znów pokazuję większą ilość bo powietrze jest bez udziału spalin , prawidłowe zjawisko ;
natomiast do sprawdzenia przepływki należy pod obciążeniem ( jazda ) obserwować między innymi parametry : docelowa masa powietrza , mierzona masa powietrza , więc laptop na fotel pasażera , rozgrzewamy sobie silnik , odpalić w fes rysowanie wykresów , i ogień z dolnych obrotów na np 3. biegu
Ok dzis testy zrobie i zobaczymy jak wyszlo.
- - - Updated - - -
Mam 2 wykresy jeden wykres to cisnienie doladowania i zawor turbiny. Cos mi sie nie podoba ten zawor a czyscilem go i smarowalem. A drugi to Masa powietrza i EGR. Na wolnych obrotach jest na ON a za jakis czas na Off.
Dla biegu jałowego i zimnego silnika wykres EGR/przepływomierz jest OK. Zawsze dla pewności możesz zrobić taki test jak podpowiada sedici.
kolego jak możesz, to prześlij: mrozek_s@interia.pl
Pozdrawiam
Witajcie, zauwazylem ze srednie spalanie podczas rozpedzania na 3 biegu jest np. 15l/100km i po puszczeniu gazu powinno odrazu spasc do 2.0l/100km tak ma 1 z kolegow bo jezdzilem tylko 1 inna 159 z tym samym silnikem i mial spalanie 7.2 na 100km w miescie. A u mnie jest tak ze na 3 biegu spalanie dojdzie np do 15l/100km i po puszczeniu gazu te chwilowe spalanie spada po ok 2 litry w dol i nim zejdzie do 2.0l/100km to znow dodaje gazu i jade z tad te wysokie spalanie 9.2l/100km. Z jakich czujnikow bierze sie srednie spalanie co na to wplywa ? mam je strasznie opóznione.
Taka przypadłość komputerów w Fiatach i Alfach, pokazują zakresy spalania chwilowego miedzy 2 i 25, mimo, że realne spalanie oscyluje od 0 do 100. Natomiasat średnie spalanie jest zazwyczaj poprawne, czego nie można powiedzieć o autach ze stajni VW, które lubią pokazywać bardzo optymistyczne spalanie średnie.
Witam kolegów,
Mam spory problem z EGR i kolektorem ssącym. Ostatnio robiłem rozrząd, pompę, oleje część zawieszania i czytając różne tematy wpadłem na pomysł zamocowania również zwężki na EGR-a - tej z 4 dziurkami. Ot tak poprostu chciałem zrobić kompleksowo wszystkie tematy. Kolektor mam w obudowie plastikowej czyli ten pozmianowy (auto z 2007 roku).
Zaczęło się przy odkręcaniu EGR-a od kolektora. Niemcy dali klej na gwint i mimo że rozgrzałem samochód niestety jedna śruba urwała przy wykręcaniu cały gwint (patrząc od góry dolna lewa) - kto wie czy nie było już za mocno skręcone. Wyczyściłem całego EGR-a i wszystko co się dało. Zaprosiłem znajomego mechanika do garażu z tulejkami naprawczymi do gwintów - taka tulejka samo-gwintująca. "Mechanik" przy wstawianiu tej tulejki narobił jeszcze większego bałaganu. Lekko nadłamała się podstawa do której dokręca się EGR-a (po skosie z obu stron gwintu) i od miejsc załamania nagieła się lekko ta podstawa. Brawo. No nic zdarza się nawet najlepszym. Naprostowaliśmy podstawę. Skleiliśmy wszystko na porządny silikon wysoko-temeraturowy i skręciliśmy EGR-a na 3 śruby.
Wszystko chodzi sprawni, nie czuć żadnych przedmuchów ale jakoś nie mogę tej sytuacji przeżyć.
Pytania do Was.
1. Co może powodować nieszczelność w tamtym miejscu
2. Czy podstawa jest scalona z całym kolektorem - z tego co się nawyginałem wydaje się być dokręcana do kolektora
3. Jeżeli podstawa jest oddzielona od kolektora to czy można ją wymienić bez jego zwalania
4. No i jeżeli 2 i 3 TAK to gdzie to mogę zdobyć poza ASO
Dzięki wszystkim za pomoc.
PS> Wiem że się zastanawiacie jak to można zrobić... ale ku.... niestety można....
1. Nie bardzo kumam...
2, 3 tak
4. Szrocik moze jakis...
Do naprawy gwintu najlepiej wyjac podstawe i uzyc helicoil
Pozdrawiam
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
EGR przykręcony jest do przepustnicy, która stanowi odrębny element od kolektora. Jak się domyślam to pękł Tobie właśnie jej korpus?
Tak to wygląda http://allegro.pl/alfa-159-brera-cro...244096811.html
Chodziło mi generalnie o skutki ewentualnych nieszczelności w tym miejscu... typu zanik mocy itp.
Co do reszty wielkie dzięki - szukam teraz tylko części.
Dokładnie. Super wiem już czego szukać. Zaraz przeszukam sklepy i znajdę coś w dobrej cenie. Czy ta z aukcji która podajesz jest na pewno do wersji 16V. W tych 8V z tego co się orientuje EGR dokręcany jest na 2 śrubki. W moim 16V na cztery.
Dzięki. Pozdrawiam.
Witam
Dawno i nie pamietam dobrze ale egr jest przykrecony do czesci za klapa gaszaca a nie bezposrednio do niej.
Pozdrawiam
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Witajcie
Tutaj macie link do filmu, w którym pokazuje jak wygląda czyszczenie kolektora ssącego w alfie 159.
Jak on jest zbudowany i co gdzie i z czym.
http://www.youtube.com/watch?v=L3tH7k8w03A
Pozdrawiam wino-w2
Odkopuje temat bo w przyszłym tygodniu jestem umówiony z mechaniorem i chce wyrzucić klapy z kolektora i mam pytanko czy wystarczy zaspawać od góry cztery otwory po listwie sterującej czy w środku też?
Ja otworów całych nie wypełniałem. Chodzi o to, żeby tych spawów nie wydmuchało a nagar i tak pewnie wypełni dziury :)
Czy do zaślepienia plastikowych kolektorów można użyć silikonu?(tak ktoś mi radził).
W otwory po ośkach.
Nie ma potrzeby wyjmowania "ośki", wystarczy zdemontować klapki.
Jutro bede wywalać kolektor z auta i cztery otwory od listwy wiadomo,że trzeba zaspawać Załącznik 103438 a ten piąty od dołu to ten który zaznaczyłem? Przeczytałem kilka tematów i chce się upewnić bo przy spawaniu mnie raczej nie będzie.
Na dole to od silniczka. Ja zaspawałem
Panowie jak to w końcu z tymi klapami wywalać je czy nie ? każdy pisze coś innego jeden że wywalać drugi że lepiej żeby były klapy. Mam słaby dół w aucie.
Ja za wyrzucenie biore sie juz od jakiegoś czasu noi teraz dopiero przed wyjazdem do PL wyrzuce je raz na zawsze z auta bo nie chce mieć nieprzyjemności podczas podróży. Druga kwestia u mnie listwa sterująca jest przypocona więc juz jest nieszczelność więc chce czym prędzej usunąć i uniknąć remontu silnika.
po wyjęciu klap otwory najlepiej zaślepić dorobionymi na tokarce korkami z aluminium ,które najlepiej wkleić klejem do metalu,spawanie nie jest konieczne ja tak zrobiłem w paru 159 i jest O.K.
No zdjęcia nie otworzyłem bo sie nie da, ale na dole jest tylko 1 dziurka właśnie na silniczek.
Ja musiałem coś zrobić bo listwa mi odpadała i miałem nieszczelność. Z braku większych funduszy wybrałem usuniecie klap zamiast kupowanie nowego kolektora. Jedyny minus do słaby dół, tak od 1500 obrotów dopiero się rozkręca. Za bardzo mi to nie przeszkadza:cool:
ja wymieniłem na "niezniszczalne" (ponoć) z linku forum opla i jak narazie śmiga ,brak problemów z niskimi dołami ,czy dziurami i nic się nie poci,a kolektor widać dobrze zrobiony,brak plastyków wszystko sztywne i trwałe,przy okazji zaraz gościu mi przydławił egr ,co jest w pełni wytłumaczalne - nie będę musiał za pół roku wyciągać kolektora do czyszczenia cena coś koło 800,- 3h roboty
- - - Updated - - -
dodam że nowego bym nie kupował bo to wyrzucanie kasy w błoto,stanie się to samo co i teraz,albo spaw (tyle że lepiej jakby to robił ktoś kto spawa kolektory żeby uniknąć nieszczelności),albo regenerowany ale z dobrej firmy , co do urywania klap to z tego co się doczytałem (a przekopałem dość dużo) to wali się to w plastykowych kolektorach (mogę się mylić) uważam że jeżeli nie cieknie(poci) zdjąć listwę na otwartych i spokój na jakiś czas,co do dylematu z zaspawaniem i wymianą na sprawny - nie znalazłem odpowiedzi ,ponoć to samo,trochę dół słaby w zaspawanych, dylemat porównywalny do mieć otwarte czy zamknięte klapy- ja uważam że jak są to niech są - przede wszystkim po to że silnik w pewnym momencie potrzebuje więcej powietrza a w innym mniej,ale na pewno przy wymianie przydławić egr żeby syf taki nie leciał (nawet zalecane przez fabrykę fiata-widziałem gdzieś na necie pismo)