Strona 20 z 152 PierwszyPierwszy ... 10111213141516171819202122232425262728293070120 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 191 do 200 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #191
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GoNiuS
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Piekary Śl.
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT
    Postów
    646

    Domyślnie

    Mialem dzis Alfe od Bigbena z Bytomia na kompie i jego przeplywka na wolnych z dzialajacym EGR pokazywala ok 480mg zmierzone, a ja mam ok 280mg przy bucie nie dochodzi nawet tyle co Bigben ma na wolnych. Czyli co przeplywka ? czuc ze moja 9-tka jest mulowata i skoki mocy sa podczas przyspieszania. EGR czysty zaslepka z otworami jest dziala i nie wiesza sie, klap nie mam i spalanie spokojna jazda w miescie to 9.2
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
    Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla

  2. #192
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dla rozgrzanego silnika na biegu jałowym bez dotykania pedału gazu manual podaje zmierzone wartości w normie jako 40-60 kg/h, dla zimnego 20-40.
    Na wyłączonym silniku, ale włączonym zapłonie sprawdź napięcie na wtyczce do przepływki - między PIN 1 a masą oraz między PIN 1 a PIN 2 powinno być >11 V. Między PIN 4 a masą powinno być 4.8-5.2 V. Wtedy też masa zmierzonego powietrza przez przepływomierz powinna zawierać się w zakresie 0-1 kg/h.
    Tyle z instrukcji jeśli chodzi o test przepływomierza. Sprawdzałem to u siebie i mam książkowo.

    Próbowałeś zaślepić całkowicie EGR?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #193
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GoNiuS
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Piekary Śl.
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT
    Postów
    646

    Domyślnie

    Nie nie zaslepialem jeszcze calkowicie EGR ale jest 100% szczelny i dziala jak nalezy jest z 2011r ktos go wymienial miedzy elektromagnesem ani sladu czarnego okopcenia wodzik chodzi plynnie nie wiesza sie. Stawiam ze to przeplywka ma ktos na zbyciu na test ? albo na chwie na podmiane ?
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
    Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla

  4. #194
    Użytkownik Rowerzysta Avatar CINEKX81
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    LIBIĄŻ
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 2019, ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V EX HIGH SPORT 2009
    Postów
    466

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Dla rozgrzanego silnika na biegu jałowym bez dotykania pedału gazu manual podaje zmierzone wartości w normie jako 40-60 kg/h, dla zimnego 20-40.
    Na wyłączonym silniku, ale włączonym zapłonie sprawdź napięcie na wtyczce do przepływki - między PIN 1 a masą oraz między PIN 1 a PIN 2 powinno być >11 V. Między PIN 4 a masą powinno być 4.8-5.2 V. Wtedy też masa zmierzonego powietrza przez przepływomierz powinna zawierać się w zakresie 0-1 kg/h.
    Tyle z instrukcji jeśli chodzi o test przepływomierza. Sprawdzałem to u siebie i mam książkowo.

    Próbowałeś zaślepić całkowicie EGR?
    takie odpowiedzi lubię

  5. #195
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar p_r_z_e_m_k_o
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    kościan WLKP
    Auto
    AR 155 2.0 8v TS / AR GT JTDm / AR 164 3.0 V6 / AR Giulietta 1.4 TJet
    Postów
    455

    Domyślnie Kolektor bez klap wirowych - polecani sprzedawcy

    Panowie,

    W mojej GT przymierzam się do wymiany kolektora, ale z racji iż koledzy w 159 mają duże doświadczenie w tym temacie dlatego piszę tutaj

    szukam opinii od kogo kupić kolektor bez klap - mechanika który to wymieni mam na miejscu

    I tak znalazłem u Wujka Google 2 zakłady:

    Pierwszy to zapewne kol. z forum Tomek_KRK

    http://www.autka.pl/?p=437

    Drugi to auto - krak:

    http://sklep.auto-krak.pl/kolektor-s...dti-p-252.html

    Prosiłbym o jakieś opinie na ich temat lub ewentualnie inne namiary.

    Pozdrawiam

  6. #196
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,838

    Domyślnie

    smialo uderzaj do Tomka

  7. #197
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar losdamianos
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    242

    Domyślnie

    Tomek_KRK ​- niesamowita wiedza i doświadczenie
    "Gdyby porównać światowe marki do ciała człowieka to Toyota byłaby mózgiem , Aston Martin twarzą , Cadillac brzuchem a ALFA ROMEO sercem i duszą"
    Jeremy Clarkson TOP GEAR 11/4

  8. #198
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,433

    Domyślnie

    Sam zakupiłem u TomkaKRK, wczoraj wymieniałem ale nikomu nie ujmując wiedzy i doświadczenia, usunięcie klap nie jest sprawą bardzo złożoną i trudną. Zakup gotowego kolektora jest dobrym rozwiązaniem dla kogoś, komu się spieszy i nie chce unieruchamiać auta na dłużej niż parę godzin potrzebnych na wymianę. Jeżeli ktoś ma możliwości warsztatowe i doświadczenie w spawaniu aluminium (lub kogoś zaprzyjaźnionego posiadającego taką wiedzę), śmiało może podejść do tematu samodzielnie. Zaznaczam, że odnoszę swoje zdanie do kolektora silnika 2,4, bo taki znam.

  9. #199
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,4 jtd
    Postów
    43

    Domyślnie

    Witam kup kolektor bez klap od starszej wersji wszystko powinno pasować a cena taka sama jak za spawany kolektor widzę że jesteś z wielkopolski tutaj też są warsztaty które to wymienią bez najmniejszego problemu i najlepiej to robić od razu z rozrządem Pozdrawiam

  10. #200
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GoNiuS
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Piekary Śl.
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT
    Postów
    646

    Domyślnie

    Dodam ze na jalowych raz jest EGR zamkniety i przeplywka pokazuje ok 480mg przygazuje EGR zacznie dzialac jest na ON i pokazuje przeplywka 280mg. Co sie dzieje ? Raz jest mulowaty a raz nie. spalaie dalej 9.2 a jezdze jak dziadek. Podczas normalnego ruszania i rozpedzania sie do 2.5tys obr. chwilowe spalanie jest nawet do 25l a jak pocisne to i do 50l.
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
    Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory