Strona 21 z 152 PierwszyPierwszy ... 11121314151617181920212223242526272829303171121 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 210 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #201
    vwwojtas
    Gość

    Domyślnie

    cz w 2,4 też bywa plastikowy kolektor magneti???

  2. #202
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #203
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes-tk Zobacz post
    Sam zakupiłem u TomkaKRK, wczoraj wymieniałem ale nikomu nie ujmując wiedzy i doświadczenia, usunięcie klap nie jest sprawą bardzo złożoną i trudną. Zakup gotowego kolektora jest dobrym rozwiązaniem dla kogoś, komu się spieszy i nie chce unieruchamiać auta na dłużej niż parę godzin potrzebnych na wymianę. Jeżeli ktoś ma możliwości warsztatowe i doświadczenie w spawaniu aluminium (lub kogoś zaprzyjaźnionego posiadającego taką wiedzę), śmiało może podejść do tematu samodzielnie. Zaznaczam, że odnoszę swoje zdanie do kolektora silnika 2,4, bo taki znam.
    Gorszą sprawą jest czyszczenie tego całego syfu, który zalega w kolektorze, przed spawaniem klap...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #204
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Ja również mogę polecić Tomka.
    Niebawem minie rok, kiedy pozbawił mój kolektor klap.
    Co wyróżnia jego warsztat na tle innych to odpowiedzialne i konsekwentne podejście do klienta.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #205
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,433

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Gorszą sprawą jest czyszczenie tego całego syfu, który zalega w kolektorze, przed spawaniem klap...

    Tego nie neguję. Ale to też jest wykonalne. Robiłem to w poprzednich dwóch 166 (oczywiście samo czyszczenie - klap nie było). Wymaga czasu, cierpliwości i dokładności. Ja właśnie z powodu braku czasu zdecydowałem się na zakup gotowca, sama wymiana zajęła nam niecałe 5 godzin. I nie było to tempo serwisu rajdowego. Ale żeby nie było OT, polecam Tomka KRK. Następnym razem też u niego kupię.

  6. #206
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    Hej
    ja mam kolektor ssący od 2,4 do sprzedania, jak by ktoś chciał to za 100zł mój mechanior wywali klapy i zaspawa profesjonalnie.
    pozdrawiam

  7. #207
    Użytkownik Rowerzysta Avatar CINEKX81
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    LIBIĄŻ
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 2019, ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V EX HIGH SPORT 2009
    Postów
    466

    Domyślnie

    Cieżko powiedzieć ja bym stawiał na przepływke

  8. #208
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał GoNiuS Zobacz post
    Dodam ze na jalowych raz jest EGR zamkniety i przeplywka pokazuje ok 480mg przygazuje EGR zacznie dzialac jest na ON i pokazuje przeplywka 280mg. Co sie dzieje ?

    co sie dzieje ? , nic się nie dzieje ,
    to tak działa (taka logika działania recyrkulacji ) , po przegazowaniu egr chwilę będzie otwarty po czym się znów zamknie ( 1% , do następnego dotknięcia gazu) ,
    i jak się egr otwiera to wskazania z przepływki spadają bo nastąpił udział spalin , po zamknięciu egr przepływka znów pokazuję większą ilość bo powietrze jest bez udziału spalin , prawidłowe zjawisko ;


    natomiast do sprawdzenia przepływki należy pod obciążeniem ( jazda ) obserwować między innymi parametry : docelowa masa powietrza , mierzona masa powietrza , więc laptop na fotel pasażera , rozgrzewamy sobie silnik , odpalić w fes rysowanie wykresów , i ogień z dolnych obrotów na np 3. biegu
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  9. #209
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GoNiuS
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Piekary Śl.
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT
    Postów
    646

    Domyślnie

    Ok dzis testy zrobie i zobaczymy jak wyszlo.

    - - - Updated - - -

    Mam 2 wykresy jeden wykres to cisnienie doladowania i zawor turbiny. Cos mi sie nie podoba ten zawor a czyscilem go i smarowalem. A drugi to Masa powietrza i EGR. Na wolnych obrotach jest na ON a za jakis czas na Off.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	11.jpg
Wyświetleń:	324
Rozmiar:	101.5 KB
ID:	97133   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	22.jpg
Wyświetleń:	168
Rozmiar:	100.8 KB
ID:	97134  
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
    Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla

  10. #210
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dla biegu jałowego i zimnego silnika wykres EGR/przepływomierz jest OK. Zawsze dla pewności możesz zrobić taki test jak podpowiada sedici.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory