-
problem z silnikiem 1.8
Witam
Mam następujący problem z moją alfą 156 1.8 ts od jakiegoś czasu gdy ją odpalę i jest zimna za każdym razem chodzi na 3 cylindry ponieważ trzęsie całym silnikiem i słuchowo słychać że na jeden nie pali, nie kopci na biało, ubytku oleju nie zauważyłem a podczas postoju gdy temperatura osiągnie około 80C silnik zaczyna pracować na 4 cylindrach i jest OK a gdy jadę i jest zimny do temperatury 70C podczas zmiany biegów lub postoju obroty spadną na chwile na około 500 i spowrotem utrzymują się w przedziale 1000obr/min na ciepłym jest zawsze około 100obr/min. Spradku mocy w przedziale 2500-3000obr/min nie zauważym bo na wyższe go nie wkręcam i do prędkości 90-100 km/h jedzie tak jak przed usterką. Wymieniłem świece ngk, przewody ngk sprawdzone cewki żadna kontrolka się nie pali dodam że jest jakieś 4-5 miesięcy po wymianie uszczelki pod głowicą oraz zmianie paska rozrządu wraz z wariatorem i olejem valvoline 10W40 i nic się nie działo. Przy okazji nie wiem czy to problem z termostatem że wystarczy że przejadę około 4-5 km nie przekraczając 2tyś obr/min i temperatura przekracza lekko 90C i po otwarciu termostatu spada na jakieś 75C i podczas jazdy taka zostaje dodam że termostat jest nowy i czujnik temperatury wraz z płynem Kuler.
Załączyłem zdjęcia świec, temperatury przy jakiej przeważnie otwiera się termostat, spalin z rury oraz obr silnika.
dziękuję za pomoc
-
No to kilka pytań:
- od kiedy masz ten problem - zaraz po wymianie rozrządu, czy dużo później?
- skąd wiesz, że nie pali na jeden cylinder - stwierdziłeś to na pewno, czy to tylko domysły?
- na który cylinder nie pali?
- czy świece ze wszystkich cylindrów są takie, jak na zdjęciu, czy tylko z tego, który nie pali?
- jeśli tego nie sprawdzałeś, to wykręć pozostałe świece i zrób im zdjęcia, a potem pogadamy
-
to nie jest swieca która dobrze pali , za czarna
-
1. Rozrząd zmieniany w marcu tego roku w serwisie z pompą itp wszystko ok.
2. W czerwcu robiona uszczelka pod głowicą bo łapał temperaturę uciekał płyn i szedł w wydech kopcąć biało wszystko ok.
Problem zaczął się gdzieś pod koniec lipca z początku w warszacie twierdzono że to przez przepalony łącznik elastyczny rury wydechowej wymieniłem jest cicho ale silnik pracuje nierówno zimny więc podejrzewają zawór ale jeżeli robili uszczelkę to da się zauważyć uszkodzony zawór?
3. Na każdym cylindrze świece są takie ciemne bo wykręciłem wszystkie.
4. Z tego co stwierdziłem to nie pali na 3 cylinder ponieważ gdy odepnę cewki z 1, 2 i 4 pracuje na 2 i zgaśnie silnik a jak odepnę cewkę z 3 nie ma żadnej reakcji na zimnym silniku bo pracuje dalej bez jednego jak przed zdjęciem cewki natomiast na cieplym jest reakcja na 3 cylindrze jak odłączę cewke bo pracuje tak jak na zimnym- czyli nierówno.
-
Nie piszesz, który to rok produkcji. Jeśli przed liftem to pamiętaj, że cewki 1 i 2 cylindra są na dużych świecach, a poprzez kable zasilają duże świece 4 i 3 cylindra.
Natomiast cewki na cylindrach 3 i 4 są na świecach małych i poprzez kable zasilają małe świece 1 i 2 cylindra.
Dlatego odłączenie cewki z 3 lub 4 cylindra nie powinno spowodować sensacji w pracy silnika. Twój przypadek jest jakiś dziwny.
W każdym razie, jeśli wszystkie świece wyglądają tak samo, to wyglądałoby na jakieś inne problemy.
Ten silnik ma ewidentnie złe spalanie i to na wszystkich cylindrach.
Ja bym się bardziej doszukiwał przyczyny w lewym powietrzu.
Czy sprawdzałeś dokładnie cały dolot - od filtra począwszy, a na kolektorze ssącym z wszystkimi podłączeniami skończywszy?
Zrob jeszcze taki test.
Uruchom zimny samochód, niech pochodzi chwilę, wykręć świecę z 3 cylindra i zobacz, czy jest mokra od paliwa - jeśli świeca nie pali to będzie mokra, jeśli pali, ale źle to bedzie tylko zakopcona.
Warto by też sprawdzić ciśnienie sprężania na poszczegolnych cylindrach (żeby wyeliminować zawory) no i oczywiście ustawienie rozrządu. Może pasek przeskoczył i stąd te kłopoty.
Trzeba też dokładnie obejrzeć krzywki na wałkach rozrządu i popychacze. Być może panowie, którzy robili głowicę nie przyłożyli się do zachowania procedury odpowiedniego zakładania popychaczy hydraulicznych.
-
- rok budowy tego wehikułu, to podstawa.
- temperatura silnika jest dobra, tak się zachowuje silnik od TS.
- a co to za diagnostyka bez programu diagnostycznego !!!
- tak się robi w golfach nie w alfach.
- a może jakies pomiary alfadiagiem , TRA, FRA, Lambda regulation Row 1.
- wygląd świecy to ewidentnie złe spalanie mieszanki, lub mieszanka zbyt bogata.
-
rocznik 99. poszukam jakiegoś warszatu z programem diagnostycznym a co do lewego powietrza mam pękniętą tą rurę harmonijkową co dochodzi do przepustnicy ale ją pokleiłem i zaraz szukam nowej Wykręciłem świece raz jeszcze i są one suche wszystkie tylko okpocone może troche mniej niż na zdjęciach bo je przeczyściłem. A wogóle to możno jechać tym samochodem czy raczej nie? dziękuje za zainteresowanie.
-
Pytanie, czy to klejenie jest szczelne i gdzieś nie ma jeszcze lewego powietrza, bo objawy wypisz wymaluj jak dla lewego powietrza.
Zresztą zawsze możesz sprawdzić iskrę na tym 3 cylindrze - wykręcasz dużą świecę i dajesz do masy. Dobrze jest wcześniej odłączyć zasilanie pompy paliwa, żeby nie zapalił.
A nie kombinowałeś coś z odmą, bo tam przez zaworek odmy jest podawane dodatkowe powietrze do silnika i jeśli wypuściłeś coś do atmosfery to tam też będzie ciągnąć lewiznę.
A wogóle to jechać możesz, tylko nie za długo, żeby nie zapchać katalizatora sadzą no i nie załatwić panewek spalaniem stukowym.
Jak podepniesz pod kompa to pewnie będzie błąd dot. spalania stukowego, a silnik bardzo tego nie lubi.
No i jeszcze dobrze by było sprawdzić przepływomierz lub podmienić od kogoś, kto ma na pewno dobry, bo przy padniętej przepływce objawy mogą być podobne do lewego powietrza - też zwykle nie chce chodzić na zimnym i nie ma mocy.
-
iskra na świecach sprawdzana była gdy je wykręcałem wcześniej i była co do odmy to nic nie ruszałem tylko wyjąłem rurę która jest za przepływomierzem co dochodzi do przepustnicy i zakleiłem ją izolacją ponieważ była spękana ale już czekam na nową. A może być to wina czujnika spalania stukowego? od tej usterki co wymieniłem przejechałem łącznie jakieś 700 km to bardzo mogło zaszkodzić silnikowi? dziękuje.
-
masz kolego, miałem podobny problem na zimnym silniku. 1.8ts 2001
http://www.forum.alfaholicy.org/156/...m_silniku.html
poprawiłem link bo nie działał