Hej, Panowie może ktoś posiada wyjęty stary lub nowy docisk z 2.4 jtd i mógłby policzyć ile ma blaszek w sprężynie płytkowej docisku chodzi dokładnie o to co jest na foto, z góry dzięki.
Załącznik 107839
Printable View
Hej, Panowie może ktoś posiada wyjęty stary lub nowy docisk z 2.4 jtd i mógłby policzyć ile ma blaszek w sprężynie płytkowej docisku chodzi dokładnie o to co jest na foto, z góry dzięki.
Załącznik 107839
to jest od 2,4
Pytam się ponieważ po uporaniu się z problemami z silnikiem w końcu nadszedł czas na montaż sprzęgła z dwumasą, w tamtym roku odkupiłem komplet po praktycznie zerowym przebiegu od 1.9 jtd 115KM po numerach doszedłem, że dwumas na 100% pasuje z resztą sprzęgło też, ale ktoś mi powiedział, że w sklepach wciskają kit, że po nr. pasuje do 1.9 i 2.4 ale w rzeczywistości w 2.4 jest właśnie więcej tych blaszek sprężyny, jeżeli kolego mówisz, że tak jest w 2.4 to kamień z serca i od razu informacja, że w nowych sprzęgłach wypuszczanych przez valeo sprężyny płytkowe docisku są takie same w 1.9 i 2.4 dlatego sprzęgła są zamienne.
Temat jest dość intrygujący. Czy w związku z możliwością manipulacji odnośnie oferowania docisku od 1,9 do 2,4 może wypowiedzieć się ktoś pod jakimi konkretnymi numerami poszczególnych producentów możemy być pewni, że kupujemy właściwy docisk do 2,4 JTD.
Pytanie dodatkowe czy sprzęgło do 166 2,4 jtd 136 koni jest inne niż do silnika o tej samej mocy i pojemności w 156? Technicznie niby identyczne, ale w 166 jest chyba skrzynia 6-cio biegowa i to chyba może generować problem.
To może ktoś by znalazł jakiś stary docisk z 2.4 jtd i policzył te blaszki? Byłbym spokojniejszy :)
Jest 6 jak na zdjęciu z 1 postu - na 100%.
To super wielkie dzięki, kamień z serca :)
Ma ktoś namiary na zestawy gdzie jest na pewno 6 blaszek w docisku? Jestem na etapie wyboru sprzęgła i szukam właściwego
Pacjent to AR 156 2,4 136 koni. Wg Valeo powinienem kupić 821324 - ale tam na liście zastosowań jest sporo aut z silnikami 1,9, natomiast np. w zaprzyjaźnionym z forum sklepie z Łodzi sugerują na stronie 821325 - który niby pasuje do 166 2,4 ze skrzynią 6-cio biegową. Ktoś mądrzejszy się wypowie co zamówić?
Docisk na moim zdjęciu został wyjęty z 1.9 jtd 115KM, a więc zapewne teraz wszystkie sprzedawane sprzęgła pasują zamiennie do 1.9 jak i do 2.4.
Pasować to pasują, ale ktoś na tym traci, ktoś zyskuje albo pozostaje bez zmian. Gdzieś tu na forum jest temat ilości blaszek w docisku i w 1,9 jest jedna mniej. Pytanie ile teraz blaszek dają w tych zestawach uniwersalnych i czy jest na rynku w ofercie zestaw z gwarantowanym właściwym dociskiem do 2,4 ?
Był taki temat, ale nikt tam jasno nie napisał ile jest blaszek w docisku od 1.9 jtd czy np. było tam 5 blaszek a w 2.4 jtd 6 czy np. w 2.4 powinno być 7.
Nie do końca się zgadzam. Tu jest ten temat http://www.forum.alfaholicy.org/156/...1_9_jtd-3.html i kolega lukas1983 pisze o różnicy 5 dla 1,9 i 6 dla 2,4. Czyżby na dzień dzisiejszy olano ten temat w produkcji?
Masz racje przeoczyłem ten temat, w takim razie podejrzewam, że klepią teraz wszystkie z 6 listkami i dlatego można te zestawy nazwać "uniwersalnymi".
Mam nadzieję, że masz rację. Muszę zamówić jakiś zestaw i nie chcę wtopić.
Może na dniach ktoś jeszcze potwierdzi Twoje słowa.
Wymieniałem w marcu, kupiłem dedykowane do 2,4 136KM, które katalogowo pasuje też do jakiś 1,9 (nie zwracałem uwagi do których) blaszek było 6 - śmiga aż miło.
Nie siejcie paniki, macie nr katalogowy to będzie pasować i tyle.
Poza tym ten kto coś gadał o 5 blaszkach niech zapoda zdjęcie bo coś mi to ściemą pachnie - fakt można się walnąć przy liczeniu; ale jak to na tym forum bywa z niczego zaraz się 20 stron tematu zrobi.