Panowie proszę o rade
Czy ten zawór jeśli jest zepsuty może powodować przeładowanie turbiny ? Załącznik 107975
Printable View
Panowie proszę o rade
Czy ten zawór jeśli jest zepsuty może powodować przeładowanie turbiny ? Załącznik 107975
Jeśli zepsuty to wymień bo to on steruje geometrią łopatek turbiny. Chyba, że przeładowuje ci turbinę a ty szukasz przyczyny to spróbuj podmienić od kogoś z twojej okolicy, bo wydaje mi się, że może ta usterka powodować przeładowanie.
Jeśli ten sam co TEN to może. Mi wywalało błąd przeładowania i wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze ale nie pomogło, dopiero wyczyszczenie zaworu VGT załatwiło sprawę.
Tak, ten sam co u mnie.No właśnie jest przeładowanie,według mechanika około 1,2-1,4 bara pokazuje na wolnych obrotach.
Turbina była w zakładzie,sprawdzili i wyregulowali bo coś z łopatkami zmiennej geometrii nie grało. Czujnik ciśnienia doładowania podmieniony,nic to nie dało,wężyki od turbiny niby sprawdzone.
Kolektor też mówili że ok..Zaślepienie egr coś może pomóc ?
nie , gdyż w silniku 2,4 jtd 136KM on nie steruję turbiną tylko steruje zaworem egr , więc raczej skontroluj czy masz zamknięty zawór egr , oraz czy przy turbinie ten wężyk idący do gruszki jest ok czy może jest sparciały i uszkodzony , luźny , itp
dalsze postępowanie to demontaż turbiny i czyszczenie geometrii , ale to po uprzednim podpięciu kompa i upewnieniu się że to problem z turbiną a nie z ciśnieniem paliwa , itp
- - - Updated - - -
w tym silniku (2,4 jtd cf2 136KM) on wysterowuje tylko zawór egr
- - - Updated - - -
no to źle wyregulowali sztangę turbiny , ten zawór z fotki zostaw w spokoju
Komputer z tego co mówił mechanik, pokazuje błąd czujnika ciśnienia doładowania,który został podmieniony a błąd i tak wywala.On twierdzi że to właśnie przez to przeładowanie.
sedici jesteś pewien? Nie mogę teraz zobaczyć,ale wydaje mi się że jeden wężyk z tego zaworu idzie do egr z przodu silnika,a ten drugi właśnie do turbiny...
jeżeli masz 2,4 jtd136KM cf2 ( czy z przodu silnika nad kolektorem masz taki jakby grzybek ?)
to ten zawór nie steruje turbiną , on ma dwa weżyki : jeden idzie do egr drugi do pompy wacum ( przez trójnik) skąd bierze podciśnienie do sterowania egr-em i wszystko ;
jeżeli nawet podmieniony czujnik map zgłasza przeładowanie dlatego że naprawdę jest przeładowanie , bo sztanga jest źle wyregulowana ot co , czyli twój oryginalny czujnik też jest OK
Przepływomierz podmieniali i wartości były podobne więc raczej ok.
Auto zbiera się całkiem dobrze,po przekroczeniu +3000rmp zapala się mcsf ale po spuszczeniu z gazu znika,nie pali się cały czas.
Z tego co wyczytałem tak się dzieje w przypadku złego ciśnienia paliwa itp.
Chociaż może z winy źle wyregulowanej sztangi od turbo też tak może tylko migać,miał tak ktoś ?
Myślę że odjął atmosferyczne ale nie ręczę za jego kompetencje ;) Mierzył manometrem w garażu.
cf2 jak ma zbyt duże ciśnienie paliwa to gasi silnik po przekroczeniu wartości
A w CF2 turbo nie ma zmiennej geometrii? Ja w 1.9 CF3 miałem identyczne objawy i po wyczyszczeniu VGT przeszło.
Mam zmienną geometrię,a vgt u mnie nie występuje bo jest mechaniczne sterowanie.
Chyba zostaje ta sztanga...;/
MI osobiście nie przeszkadza to przeładowanie tzn.kontrolka i spadek mocy bo występuje na obrotach których rzadko kiedy używam,nie mam problemu z wyprzedzaniem itp.
Ma to negatywny wpływ na silnik ? Turbina pewnie szybciej siądzie,mam rację ?
no w końcu dotarło , ja bym jechał do tym ziomków co robili turbinę na ustawienie sztangi ,
no turbina dostaje przez chwilę w dupę , ale komp przez czujnik map wykrywa przeładowanie i zmniejsza dawkę wtrysku aby obniżyć moc i przerwać przeciążenie turbiny
- - - Updated - - -
pokaż mi gdzie napisałem że 2,4 cf2 136KM nie ma zmiennej geo , MA zmienną geo , ale sterowaną ciśnieniem doładowania , a nie jak w nowszych cf3 i wzwyż poprzez centralkę wtrysku elektrozaworem VGT ;
(cf2 = euro2 , cf3 = euro 3 , itd)
- - - Updated - - -
już objaśniam :
- starsze 1,9 jtd cf2 105KM miały turbo z zaworem upustowym ;
- starsze 2,4 jtd 136KM cf2 miały zmienną geo ( oprócz stosowanych w fiat marea 2,4 jtd 130KM cf2 które miały zywkłe turbo z zaworem upustowym )
masz nowszy silnik , nie porównuj do tego przypadku , , w twoim cf3 masz elektroniczne sterowanie egr-em i turbinę ze zmienną geo też sterowaną elektrozaworem VGT