Jeśli zepsuty to wymień bo to on steruje geometrią łopatek turbiny. Chyba, że przeładowuje ci turbinę a ty szukasz przyczyny to spróbuj podmienić od kogoś z twojej okolicy, bo wydaje mi się, że może ta usterka powodować przeładowanie.
Alfa Romeo
born not made
Jeśli ten sam co TEN to może. Mi wywalało błąd przeładowania i wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze ale nie pomogło, dopiero wyczyszczenie zaworu VGT załatwiło sprawę.
Tak, ten sam co u mnie.No właśnie jest przeładowanie,według mechanika około 1,2-1,4 bara pokazuje na wolnych obrotach.
Turbina była w zakładzie,sprawdzili i wyregulowali bo coś z łopatkami zmiennej geometrii nie grało. Czujnik ciśnienia doładowania podmieniony,nic to nie dało,wężyki od turbiny niby sprawdzone.
Kolektor też mówili że ok..Zaślepienie egr coś może pomóc ?
nie , gdyż w silniku 2,4 jtd 136KM on nie steruję turbiną tylko steruje zaworem egr , więc raczej skontroluj czy masz zamknięty zawór egr , oraz czy przy turbinie ten wężyk idący do gruszki jest ok czy może jest sparciały i uszkodzony , luźny , itp
dalsze postępowanie to demontaż turbiny i czyszczenie geometrii , ale to po uprzednim podpięciu kompa i upewnieniu się że to problem z turbiną a nie z ciśnieniem paliwa , itp
- - - Updated - - -
w tym silniku (2,4 jtd cf2 136KM) on wysterowuje tylko zawór egr
- - - Updated - - -
no to źle wyregulowali sztangę turbiny , ten zawór z fotki zostaw w spokoju
this is my truth tell me yours
"Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard
Komputer z tego co mówił mechanik, pokazuje błąd czujnika ciśnienia doładowania,który został podmieniony a błąd i tak wywala.On twierdzi że to właśnie przez to przeładowanie.
sedici jesteś pewien? Nie mogę teraz zobaczyć,ale wydaje mi się że jeden wężyk z tego zaworu idzie do egr z przodu silnika,a ten drugi właśnie do turbiny...
Ostatnio edytowane przez highlander ; 06-09-2013 o 20:26
jeżeli masz 2,4 jtd136KM cf2 ( czy z przodu silnika nad kolektorem masz taki jakby grzybek ?)
to ten zawór nie steruje turbiną , on ma dwa weżyki : jeden idzie do egr drugi do pompy wacum ( przez trójnik) skąd bierze podciśnienie do sterowania egr-em i wszystko ;
jeżeli nawet podmieniony czujnik map zgłasza przeładowanie dlatego że naprawdę jest przeładowanie , bo sztanga jest źle wyregulowana ot co , czyli twój oryginalny czujnik też jest OK
Ostatnio edytowane przez sedici ; 07-09-2013 o 10:06
this is my truth tell me yours
"Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard
Przepływomierz podmieniali i wartości były podobne więc raczej ok.
Auto zbiera się całkiem dobrze,po przekroczeniu +3000rmp zapala się mcsf ale po spuszczeniu z gazu znika,nie pali się cały czas.
Z tego co wyczytałem tak się dzieje w przypadku złego ciśnienia paliwa itp.
Chociaż może z winy źle wyregulowanej sztangi od turbo też tak może tylko migać,miał tak ktoś ?
Myślę że odjął atmosferyczne ale nie ręczę za jego kompetencjeMierzył manometrem w garażu.
Ostatnio edytowane przez highlander ; 07-09-2013 o 12:32
cf2 jak ma zbyt duże ciśnienie paliwa to gasi silnik po przekroczeniu wartości
this is my truth tell me yours
"Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard