Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Zawór turbiny a przeładowanie

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa 2.4 JTD 136 km
    Postów
    11

    Domyślnie Zawór turbiny a przeładowanie

    Panowie proszę o rade
    Czy ten zawór jeśli jest zepsuty może powodować przeładowanie turbiny ? Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	14842593_2_644x461_zawor-turbiny-konwerter-cisnienia-ukladu-wydechowego-alfa-romeo-zdjecia.jpg
Wyświetleń:	257
Rozmiar:	14.7 KB
ID:	107975

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar trebor
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    nowy sącz
    Auto
    145td 145ts 159jtd 156v6 były. 159 szukam
    Postów
    297

    Domyślnie

    Jeśli zepsuty to wymień bo to on steruje geometrią łopatek turbiny. Chyba, że przeładowuje ci turbinę a ty szukasz przyczyny to spróbuj podmienić od kogoś z twojej okolicy, bo wydaje mi się, że może ta usterka powodować przeładowanie.
    Alfa Romeo
    born not made

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar polniaczek1
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156 1.9 JTD 115HP
    Postów
    65

    Domyślnie

    Jeśli ten sam co TEN to może. Mi wywalało błąd przeładowania i wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze ale nie pomogło, dopiero wyczyszczenie zaworu VGT załatwiło sprawę.

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa 2.4 JTD 136 km
    Postów
    11

    Domyślnie

    Tak, ten sam co u mnie.No właśnie jest przeładowanie,według mechanika około 1,2-1,4 bara pokazuje na wolnych obrotach.
    Turbina była w zakładzie,sprawdzili i wyregulowali bo coś z łopatkami zmiennej geometrii nie grało. Czujnik ciśnienia doładowania podmieniony,nic to nie dało,wężyki od turbiny niby sprawdzone.
    Kolektor też mówili że ok..Zaślepienie egr coś może pomóc ?

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał highlander Zobacz post
    Panowie proszę o rade
    Czy ten zawór jeśli jest zepsuty może powodować przeładowanie turbiny ? Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	14842593_2_644x461_zawor-turbiny-konwerter-cisnienia-ukladu-wydechowego-alfa-romeo-zdjecia.jpg
Wyświetleń:	257
Rozmiar:	14.7 KB
ID:	107975
    nie , gdyż w silniku 2,4 jtd 136KM on nie steruję turbiną tylko steruje zaworem egr , więc raczej skontroluj czy masz zamknięty zawór egr , oraz czy przy turbinie ten wężyk idący do gruszki jest ok czy może jest sparciały i uszkodzony , luźny , itp


    dalsze postępowanie to demontaż turbiny i czyszczenie geometrii , ale to po uprzednim podpięciu kompa i upewnieniu się że to problem z turbiną a nie z ciśnieniem paliwa , itp

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał trebor Zobacz post
    Jeśli zepsuty to wymień bo to on steruje geometrią łopatek turbiny. Chyba, że przeładowuje ci turbinę a ty szukasz przyczyny to spróbuj podmienić od kogoś z twojej okolicy, bo wydaje mi się, że może ta usterka powodować przeładowanie.
    w tym silniku (2,4 jtd cf2 136KM) on wysterowuje tylko zawór egr

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał highlander Zobacz post
    Tak, ten sam co u mnie.No właśnie jest przeładowanie,według mechanika około 1,2-1,4 bara pokazuje na wolnych obrotach.
    Turbina była w zakładzie,sprawdzili i wyregulowali bo coś z łopatkami zmiennej geometrii nie grało.
    no to źle wyregulowali sztangę turbiny , ten zawór z fotki zostaw w spokoju
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa 2.4 JTD 136 km
    Postów
    11

    Domyślnie

    Komputer z tego co mówił mechanik, pokazuje błąd czujnika ciśnienia doładowania,który został podmieniony a błąd i tak wywala.On twierdzi że to właśnie przez to przeładowanie.
    sedici jesteś pewien? Nie mogę teraz zobaczyć,ale wydaje mi się że jeden wężyk z tego zaworu idzie do egr z przodu silnika,a ten drugi właśnie do turbiny...
    Ostatnio edytowane przez highlander ; 06-09-2013 o 20:26

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    jeżeli masz 2,4 jtd136KM cf2 ( czy z przodu silnika nad kolektorem masz taki jakby grzybek ?)

    to ten zawór nie steruje turbiną , on ma dwa weżyki : jeden idzie do egr drugi do pompy wacum ( przez trójnik) skąd bierze podciśnienie do sterowania egr-em i wszystko ;

    jeżeli nawet podmieniony czujnik map zgłasza przeładowanie dlatego że naprawdę jest przeładowanie , bo sztanga jest źle wyregulowana ot co , czyli twój oryginalny czujnik też jest OK
    Ostatnio edytowane przez sedici ; 07-09-2013 o 10:06
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  8. #8
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Cytat Napisał highlander Zobacz post
    według mechanika około 1,2-1,4 bara pokazuje na wolnych obrotach.
    Turbina była w zakładzie,sprawdzili i wyregulowali bo coś z łopatkami zmiennej geometrii nie grało.
    a odliczył cisnienie atmosferyczne? niemozliwe aby na wolnych orb i bez obciazenia dawała 1,2-1,4.
    ja obstawiał bym przepływomierz, miałem kilka przypadków ze po jego zmianie błąd przeładowania znikał w CFII

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa 2.4 JTD 136 km
    Postów
    11

    Domyślnie

    Przepływomierz podmieniali i wartości były podobne więc raczej ok.
    Auto zbiera się całkiem dobrze,po przekroczeniu +3000rmp zapala się mcsf ale po spuszczeniu z gazu znika,nie pali się cały czas.
    Z tego co wyczytałem tak się dzieje w przypadku złego ciśnienia paliwa itp.
    Chociaż może z winy źle wyregulowanej sztangi od turbo też tak może tylko migać,miał tak ktoś ?
    Myślę że odjął atmosferyczne ale nie ręczę za jego kompetencje Mierzył manometrem w garażu.
    Ostatnio edytowane przez highlander ; 07-09-2013 o 12:32

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    cf2 jak ma zbyt duże ciśnienie paliwa to gasi silnik po przekroczeniu wartości
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

Podobne wątki

  1. [GTV] Przeładowanie 2.0 TB
    Utworzone przez LIGAR w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 73
    Ostatni post / autor: 28-08-2017, 18:00
  2. Przeładowanie turbiny kiedy zimno na zewnątrz
    Utworzone przez SimonV w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-09-2013, 10:50
  3. Przeładowanie
    Utworzone przez gigi w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-10-2012, 16:46
  4. Przeładowanie - ale
    Utworzone przez @sdero w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 03-10-2012, 19:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory