Ok, widziałem w kilku postach odnośnie zakupu 159 coś o zrobieniu tego. Mam już 159 więc o co chodzi? Czy ktoś może mnie nakierować na temat lub krótko opisać problem? Z góry dziękuję
Wysłane z mojego 2013023 przy użyciu Tapatalka
Printable View
Ok, widziałem w kilku postach odnośnie zakupu 159 coś o zrobieniu tego. Mam już 159 więc o co chodzi? Czy ktoś może mnie nakierować na temat lub krótko opisać problem? Z góry dziękuję
Wysłane z mojego 2013023 przy użyciu Tapatalka
Zobacz tutaj:
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...h_tematow.html
tu też jest coś ciekawego http://www.forum.alfaholicy.org/159_...mpleksowo.html
Klapy wirowe są w :
- 1.9 JTDm 150km
- 2.4 JTDm 200 km
- 2.4 JTDm 210 km
oraz chyba (pewien nie jestem) w :
- 2.0 JTDm 170km
Swoją drogą napisz coś więcej o Twoim TI, jakie ma wyposażenie, ile Cię kosztowała?
dzięki za odpowiedź czyli u mnie są. Jest to konieczne do usunięcia czy tylko w wypadku gdy coś zacznie szwankować, co z EGR? Czy sytuacja wygląda podobnie?
Co do mojej TI. Od początku chciałem kupić 159, żonie podoba się bardziej SW więc tylko ta opcja wchodziła, preferowana czarna, obowiązkowo skóra. Tak trafiłem na pierwszą TI, którą oglądałem (wcześniej nie wiedziałem, że taka wersja w ogóle istnieje). Była to biała TI z 1.8TBi ale podniszczona w środku i się wahałem. Kiedy stwierdziłem, że ją kupię było już za późno bo poszła... i dobrze :). Tak trafiłem na kolejną, która ciągle wisi na mobile.de za 9750 EUR. Miałem na nią rezerwację ale w ostatniej chwili znalazłem taką samą (rok, silnik, przebieg) ale w czarnej skórze i za 8750 EUR (wywoławcza) i tą kupiłem. Wyposażenie to m.in. czarna skóra, podgrzewane przednie fotele, blue&me, do samochodu dostałem dwa komplety alu 17'' z nowymi zimówkami (na zdjęciu) oraz 19'' oryginalne AR do wersji TI z łysymi oponami 235/40/R19 :). W samochodzie pęknięta jest sprężyna z tyłu (wyszło na przeglądzie) i już mam dwie nowe z ASO zamówione. Do tego teraz wymieniam rozrząd z pompą, olej, itd. Kosmetycznie bez zarzutu, również w środku.
[/img]http://naforum.zapodaj.net/0aed1f3f83c0.jpg.html[/img]
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...014/02/148.jpg
Robiąc rozrząd zajmij się od razu klapami. Zobacz w jakim są stanie.
jak sie nic nie dzieje to mozesz jezdzic ale predzej czy pozniej bedzie trzeba cos z nimi zrobic(regeneracja/usuniecie klap/wymiana kolektora).Jak kolega napisal najlepiej zajac sie tym przy rozrzadzie bo pozniej bedzie trzeba robic i kolektor i rozrzad wymieniac pomimo iz byl wymieniony(chyba, ze masz sprytnego mechanika ktory sciagnie kolektor bez rozpinania rozrzadu.Najlepiej wywal klapy i bedzie spokoj na zawsze.ja mam wywalone od 2 lat i jezdze bezproblemowo wiec nie ma sie co bac.
Zależy jeszcze jaki masz kolektor, bo jeśli pozmianowy (plastikowy) to koniecznie się nim zajmij przy najbliższej okazji. Istnieje ryzyko urwania się klapy, która z kolei może narobić niezłego bałaganu w silniku.
jahu sa przeciez klapy w 2.0 sam Tomek gdzies o tym pisal.Wszyscy mysleli, ze ich tam nie ma ale jednak sa.
Rozrząd będzie mi wymieniał mechanik. Jak mu wytłumaczyć jak ma usunąć te klapy, jakieś zdjęcia macie jak to wygląda?
Wysłane z mojego 2013023 przy użyciu Tapatalka
nie masz w swojej okolicy ogarnietego mechanika??Gdzie mieszkasz??
W 2.0 wszyscy myślą, że nie ma bo w końcu są bezproblemowe... póki co :)
Ario, sprawdź jaki masz kolektor- plastikowy czy aluminiowy?
Ok, sprawdziłem i wygląda, że mam kolektor plastikowy (na tyle co udało mi się dojrzeć bez ściągania osłony).
Wysłane z mojego 2013023 przy użyciu Tapatalka
no to trzeba go wyciągnąć wyłamać klapki a następnie wyciągnąć ośki i albo zaspawać otwory albo uciąć ośki i wkleić ja na kleju do szyb albo innym. Tak żeby był szczelny. Następnie wyciągnąć listęzazębiającą albo taki plastik który sprzęga siłownik z zębnikami. W efekcie klapek brak, silnik podłączony i bezproblemowa eksploatacja.
Dobra, tak powiem mechanikowi żeby to ogarnął przy okazji rozrządu. Dzięki Panowie za pomoc. Coś robić z EGR?
Wysłane z mojego 2013023 przy użyciu Tapatalka
conajmniej zaslepka z dziurkami pod EGR albo calkowita i wylaczenie programowe.Ja mam ta pierwsza opcje i od 2 lat jest OK
Byłbyś tak dobry i dał mi linka do tematu o tym? Jestem to w stanie sam zrobić czy muszę mechanikowi tłumaczyć? :-)
Wysłane z mojego 2013023 przy użyciu Tapatalka
zrobisz sam pierwsza opcje z zaslepka.Nie pamietam tematu ale cos z EGRem bylo.musisz poszukac
niby tak :) ale jak już to miałem na wierzchu to wyciągnąłem wszystko :)
pisałem w innym poście o problemach z szarpaniem przy powolnym przyspieszaniu na obrotach 1800-2200 po pełnej diagnozie i wykluczeniu kolejnych elementów stało na klapach wirowych koledzy w fiacie odpieli jakąś kostkę od tych klap i teraz mam błąd ale nie ma problemów z szarpaniem. Rozumiem że teraz muszę te klapy usunąć bo i tak nie działają. Macie jakiś namiar na dobrych fachowców w Pólnocno-Wschodniej Polsce Olsztyn, Białystok w ostateczności Warszawa. Wiem że Tomek z Krakowa jest gęsty w tych tematach ale do Krakowa mam ponad 600. I jeszcze jedno pytanie ile to kosztuje mniej więcej?
srednio ogarnięty gostek z kompletem kluczy jest w stanie to ogarnąć. magika nie potrzeba.
a jak ten średnio ogarnięty gostek usunie te klapy to błąd znika, czy trzeba jechać to kolejnego średnio ogarniętego gostka z komputerem i oprogramowaniem:P i czy nie ma ryzyka że coś może spi...lić?
ja bym na Twoim miejscu od razu przy zmianie rozrządu wywalał klapy z kolektora i zaślepiał egr , i spokój na zawsze
- - - Updated - - -
są klapy , pisałem o tym na forum AH , ale wjeb...o mój temat ;
tutaj też pisałem o tym , i dowiodłem że 2.0 ma klapy
http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopic.php?f=52&t=7622
Dzięki za sprostowanie. Wyedytuje swój post, żeby ktoś potem nie odczytał źle. Poniżej link dla ludzików, którzy nie mają konta na tamtym forum:
http://webcache.googleusercontent.co...l&client=opera
i pozwolę sobie załączyć Twoje zdjęcia:
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=f798o&s=5
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=pvlmb&s=5
Chwila chwila. Czy mi się wydaje, czy kwestia wyłamania klap i zaślepienia EGR jest do ogarnięcia we własnym garażu przez nie-mechanika posiadającego podstawowy zestaw kluczy?
edit: wydaje mi się, że EGR tak. Ale klapy? Jeżeli tak, to jaka jest różnica w stopniu trudności przy plastikowym i aluminiowym kolektorze?
EGR to bajka, jeżeli chodzi o klapy, to jak potrafisz wypiąć i ponownie ustawić rozrząd (do wymontowania kolektora raczej trzeba wymontować pompę C.R.) to za cały dzionek ( robiąc to po raz pierwszy) może zrobisz.
da się zrobić bez sciągania. Trzeba ustawić koło pompy żeby sie 2 otwory zgrały z otworamie w dzwonie. Wkręcasz śruby odkręcasz nakrętkę koła i ściągaczem wypychasz pompe CR. W ten sposób rozrząd zostaje a pompa CR zdemontowana.
Do plastikowego kolektora nawet pompy C.R nie ruszalem :) jest to proste a biora za to kosmicznie pieniadze. !
Napiszę po raz n-ty - jeśli klapy są szczelne, to nie ma żadnego sensu ich usuwanie. Wystarczy odłączyć mechanicznie sterownik w kolektorach metalowych. W kolektorach plastikowych trzeba dokupić używany sterownik klap z kolektora metalowego i przepiąć do niego kabel sterujący. To są rozwiązania bezinwazyjne i wielokrotnie tańsze. Nie rozumiem dlaczego panuje przekonanie, ze te klapy należy wyłamać bądź usunąć i zaspawać otwory - dokładnie taki sam efekt otrzymamy odłączając sterowanie, klapy z czasem "zarosną" nagarem i staną się integralną częścią kolektora.
wiekszej głupoty juz dawno nie czytałem.
Do głowicy prowadzą 2 kanały - jeden okrągły bez klap i jeden można powiedzieć prostokątny z klapami.
Jeżeli " klapy zarosną" i staną się " integralną częścia kolektora" ( cokolwiek to znaczy ) to biorać pod uwagę fakt że są 2 kanały prowadzące do jedengo cylindra i jeden z nich zarośnie nagarem jak to sprytnie napisałes tzn że zmniejszy sie przekrój kanału a co za tym idzie zasotnie zakłócony prosces napełniania cylindra i zmniszy sie stopien napełnienia cylindra ( poczytaj co te pojęcia znaczą )
Sam prowadziłem badania na proj inż odnośnie klap. Samo wyczyszczenie kolektora z nagaru dało 2 koni mechaniczne i 9 Nm.
A sama obecnosć klap nie przenosi sie na moc i moment poniewaz podczas dużego obciązenia silnika klapy sa max otwarte zeby zaepwnic max stopien napełniania cylindra - klapy i egr działaja tylko przy małym obciażeniu i niskiej pradkości obrotowej.
Sądzę, że koledze Ricambi chodziło o pozostawienie klap w pozycji otwartej co znikomo wpływa na przepustowość kolektora.
I śmiem twierdzić, że do demontażu kolektora w 1.9 nie trzeba ruszać rozrządu.
żeby pozostawić je w pozycji otwartej trzeba by je zablokować. A skoro nagar zbierający się na krawędziach kolektora może narobić zamieszania to klapka na srodku jednego z kanałów w dłuższym czasie podczas pracy EGR równiez go może przyspożyć i tak jak na początku nie stoanowi praktycznie zadnego poru dla mas powietrza tak po pewnym czasie nagar gromarący sie na ścianach kolektora będzie się gromadził i na klapce przez co prędzej czy później zacznie ograniczać przekrój kanału zmniejszając jego przekrój i zakłócając proces napełaniana cylindra.
Usunac / wyczyścić i po problemie.
ad demontażu kolektora - nie trzeba ruszać rozrządu. Możesz wykręcać szpilki z głowicy i kolektor wyjdzie. Mozesz przykręcic koło pomy CR do dzwona i wyciągnąc sama pompe CR nie rozpinajac rozrządu i mozesz rozpiąć rozdząd i przy okazji go wymienić.
Jeśli klapy usuniemy, a oski pozostawimy w wyrobionych otworach, to mamy cieknący/nieszczelny kolektor.
Samo odpięcie klap również jest półśrodkiem, ponieważ nie do końca wiadomo jak klapy są ustawione, bez zdemontowania kolektora.
Jeśli silnik pracuje poprawnie, wcale nie musi to oznaczać, że wszystko jest ok. W tym tygodniu mieliśmy przypadek urwanych 2 klap, które zakleszczyły się w głowicy a silnik pracował w miarę normalnie. w efekcie konieczne było zdemontowanie głowicy i wyjęcie ich po rozpięciu zaworów.
Gdyby silnik zaciągnął te klapki do środka, to mały remont murowany i koszty liczone w grubych tysiącach PLN.
Na przełomie listopad/grudzień mieliśmy 2 przypadki wymiany tłoków i poważnego remontu głowicy.
W styczniu w BRAVO 1.9 JTDm silnik poszedł do wymiany, ponieważ klapa wcisnęła się pomiędzy tłok i gładź cylindra. Silnik stracił znacząco moc i zaczął brać olej w ilościach około 1l/1000km.
Ja wszystkim swoim klientom doradzam usuwanie, ponieważ prędzej czy później klapy i tak zostaną uszkodzone. Niestety tak jest to skonstruowane.
Samochód projektowany przez księgowych ma przynosić zyski, a nie być bezawaryjny.