Witam. Kupiłem Belle z uszkodzonym silnikiem. I wciąż szukam powodu, dlaczego zatarł się wał. Czy może ktoś już się wcześniej spotkał z takim problemem?
Printable View
Witam. Kupiłem Belle z uszkodzonym silnikiem. I wciąż szukam powodu, dlaczego zatarł się wał. Czy może ktoś już się wcześniej spotkał z takim problemem?
Tak po za pytaniem, może to czerwona z Warszawy ?
Nie. Grafitowa z Tarnowskich Gór.
Ohh... Taka w klimacie "zender 19 felunek ziomal elo spojler" ?
To już wiemy, czemu kolega, który ją kupił, tak szybko się pozbył. A opowiadał, że dlatego, bo chce Mustanga...
A odpowiadając na Twoje pytanie - rozumiem, że wał korbowy, nie napędowy. ;)
Jeśli wał korbowy się zatarł - to pewnie jest to kolejny przypadek obróconej panewki (już takich kilka było). Smutna sprawa, naprawa droga. Można szlifować wał, albo ściągać nowy (chore pieniądze). Od czego? Jeśli był stosowany prawidłowy olej i nikt nie stwierdzi problemu ze smarowaniem (nie wiem, zatkany kanał olejowy, który karmi daną panewkę olejem) to niestety trzeba przyjąć, że ten typ czasem tak ma, pewnie gdy jest gorzej traktowany (może rzadko zmieniany olej?).
To raczej nie ta, bo wisi w komisie
http://otomoto.pl/alfa-romeo-brera-g...C34094633.html
Powodów może być kilka, wszystkie związane z olejem: nędzny olej, rzadko wymieniany, niski stan oleju, "butowanie" zanim się rozgrzał (olej), słabe ciśnienie (padła pompa).
Żeby pocieszyć właścicieli 3.2 jts to wisi teraz ogłoszenie 159 ze Szwajcarii z ponić oryginalnym przebiegiem 316 tys km - jak się dba, to się ma ;)
Po to dali czujnik temperatury oleju żeby go używać (zgodnie z info w instrukcji) - ale kto w Polsce czyta instrukcje ...
Jak się dba tak się ma, 156 1.9 JTD zrobiłem 270 000 km, jak sprzedawałem nie brał w ogóle oleju. Zawsze jeździła na mobilu, olej wymieniany co 10 000 km
Mój znajomy, który robi dla mnie obróbki elementów silnika ostatnio mi opowiadał, że ktoś mu przywoził blok do osiowania właśnie z brery 3.2 i chciał naprawiać, ale podobno miał problemy z dostaniem panewek, wał kupił używany w gorszym stanie niż ten jego i się poddał wystawiając auto z uszkodzonym silnikiem. Być może to to samo auto.
Tak QBA, to o tą właśnie chodzi. Czy jesteś w stanie dowiedzieć się czegoś więcej o tym silniku/aucie? Historia jaką przedstawił mi właściciel, właśnie troszeczke odbiega od tego co mi powiedziałeś.
Dodano po 4 minutes:
I przepraszam, ale pomyliłem kolor. Jest czarna. Do kompletu dostałem drugi zderzak, właśnie grafitowy i stąd ta moja duża (mała?) pomyłka :)
A co sądzicie o tym, by powodem zatarcia był uszkodzony zawór zmiennej fazy rozrządu?
Jako słabej jakości olej rozumiemy Mobil'a 5W40? Wg esitronic taki olej powinien być tam lany. Tzn, tej gęstości. Co do techniki jazdy... Nie wiem. Kupiłem uszkodzony samochód. W tej chwili dokupiłem cały układ korbowo-tłokowy z Anglii, z przebiegiem 50tyś km. Dlatego, próbuję ustalić czemu się tak stało, by nie uszkodzić nowych gratów. Auto było serwisowane (książka) i ma 80000 km. Przy czym olej był wymieniany w ASO, a po ostatniej wymianie, Bella przejechała 3000 km. Poprzednim właścicielem był miły, starszy pan. A przynajmniej tak sądziłem.
No to olej był o.k, (Mobil oraz Selenia są zalecane przez AR) co nie oznacza że oleje innych firm są złe. A masz wgląd co ile był wymieniany ? Wiesz lany olej mógł być o.k , pytanie jak był eksploatowany a jeżeli silnik jest do remontu to oznacza że raczej nie był dobrze traktowany.
Jak z reklamy Volkswagena ze starszą panią :)
15.000 to max, zaleca się wymianę oleju co max 10k km (producent przewiduję co 30k :/), do tego poziom oleju powinien być zawsze na max., 3/4 to jest absolutne minimum. Trzeba często sprawdzać bagnet, bo czujnik na wyświetlaczu czasami przekłamuje plus lubi się psuć.
YonasH miał w swojej 3.2 problem z panewkami więc możesz prześledzić jego temat.
P.S
Czy ta Brera to nie przypadkiem z miejscowości Ossy ?
Pojawiała się ona na Allegro od początku 2013 i charakteryzowały te ogłoszenie że cena ciągle skakała.
Sprawdź w instrukcji ile oleju może "zużyć " ten silnik na 1000km, przed wymianą przy 15k mógł mieć sucho :-)
fx25Xperia™
Zacieranie się tych silników przy zaleceniach interwału wymian oleju wg. producenta nie jest niczym nadzwyczajnym niestety.
Widziałem w zaprzyjaźnionym warsztacie już taki przypadek, a po zdjęciu pokrywy zaworów z prawej głowicy nagar/szlam można było szpachelką wybierać.
Niestety jeśli ktoś kupuje takie auto nowe i przestrzega zaleceń producenta, a niestety większość tak robi, to katastrofa gotowa. Filtr oleju mamy wielkości filtru od kosiarki, a co za tym idzie, nie jest on w stanie przefiltrować odpowiednio oleju w długim czasie. Przy butowaniu, a nikt raczej nie kupuje tego auta do turlania się, olej najzwyczajniej przepala się i pozostawia nagar. przy wymianach co 30 kkm mamy już po 2 wymianie oleju katastrofę gotową. Zalewamy świeżym olejem, nagar się odrywa, zatyka kanał i po temacie.
Ot cały powód zacierania się silników, i to nie tylko tych.
I wszystko w temacie.
Nic dodać, nic ująć.
Ale kto tak zaleca ???
Tylko mechanik z głową na karku.
ASO/producent ma to w doopie, lepiej niech się rozpadnie, będzie co robić.
Niestety, ale teraz liczy się tylko biznes, a interesem nie jest sprzedaż produktu, a serwis.
Hmmm... Dotego Mobil jest ponoć najczęściej podrabianą marką oleju ze wszystkich. Ja tam jednak bardziej ufam Selenii...
Jest to samochód z Ossów Romeo. Czy znasz chociaż historię ceny tej Belli?
To co pamiętam, to że była wystawiana na allegro od lutego 2013 jako "idealna". ;) Cena była jakaś absurdalna (ogólnie ponad 60k), dopiero bardziej w tym roku sprzedający zszedł nieco bliżej ziemi z ceną (48k). A teraz faktycznie, jakoś na początku czy w połowie 2014 była wystawiona z opisem, że uszkodzony silnik "a ja już nie mam siły z tym walczyć" i cena pewnie sensowniejsza, ale nie pamiętam jaka.
Tak więc obstawiam, że ona uwalona to już była od początku...
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=146569&stc=1
Dodano po 14 minutes:
No nic. Jeśli mi się uda wygrać tą wojnę to będę się cieszył przepiękną Bellą :)
Witam wszystkich
to jest link castrola doboru oleju do auta
http://www.castrol.com/pl_pl/poland.html
Życzę wytrwałości i potem dużo uciechy!
Piękny wóz :)
Znalazłem rozwiązanie. Robi się za duży luz na wałkach rozrządu i stamtąd ucieka ciśnienie oleju. Dlatego też zacierają się wałki. Podczas ekspoatacji, jeśli olej nie jest zmieniany co 10 000 km, podcierają się wałki rozrządu. Powstają tam luzy dochodzące do "trzech dych" (a powinno być 0,5 "setek)". Gdy olej jest mocno nagrzany tamtędy ucieka bardzo mocno olej z magistrali, spada ciśnienie i wał się zaciera. Stopek w głowicy jest chyba 12 dlatego spadek ciśnienia jest gigantyczny. Każdemu kto ma taki silnik, polecam ściągnąć pokrywę zaworów (łatwy jest dostęp), odkręcić stopki (najlepiej końcowe) i sprawdzić czy nie są pozacierane. Jeżeli tak jest, auto trzeba kręcić do wysokich obrotów, bo wtedy ciśnienie jest dużo większe. Jazda przy 2500-3000 ob. jest po prostu zabójstwem dla tego silnika.
Jutro będę na szlifierni, i spróbuje się dowiedzieć czy da się coś zrobić bez wymiany wałków i stopek.
Dziękuje wszystkim za rady, a temat można zamknąć ;)
Wow! Jestem pod wrażeniem. Duży lajk, duży dzięx! :)
Brawo za wytrwałość i diagnozę, obiecuję że będę stosował prewencyjnie takie rozwiązanie.
fx25Xperia™
Da rade strzelić jakąś fotę z zaznaczeniem co gdzie zmierzyć dla tych mniej technicznych?
Dodano po 10 minutes:
Ale ze co z tym czujnikiem? Bo specjalnie zerknalem wczoraj do instrukcji i nic tam specjalnego nie jest napisane poza tym ze jak dojdzie do czerwonego to trzeba dac mu odpocząć, a jak zaswieci się lampka to skontaktować się z Aso...
Czujnik temperatury oleju montowany jest po to żeby wiedzieć kiedy rozpocząć budowanie - po rozgrzaniu oleju. W instrukcji też gdzieś o tym było, coś w stylu: zaczekać z intensywnym używaniem pedału przyspieszenia do momentu aż wskazówka na zegarze temp. się przesunie, czy coś w tym stylu. Nie chce mi się teraz szukać dokładnie.
fx25Xperia™
zrobię jutro fotki i wrzucę
pozdrawiam