proszę o doradzenie, jakiego oleju użyć do skrzyni biegów i w jakiej ilości?? 2,4 JTD
Printable View
proszę o doradzenie, jakiego oleju użyć do skrzyni biegów i w jakiej ilości?? 2,4 JTD
Zalecaną: TUTELA Car ZC75 Synth - 2l
ja kupiłem Mobila do skrzyni 85w90 i żyję. 2 litry potrzebujesz
wg. zaleceń 75W90 GL5 - producent według upodobań
Witam w zeszłym tyg wymieniałem olej w skrzyni weszło 2 litry Tuteli Car ZC75 Synth
Pozdrawiam!
A jakie jest Wasze zdanie na temat oleju przekładniowego hipol 75W90. To półsyntetyk klasy GL5, a cena dość atrakcyjna - 30 zł/l w porównaniu z innymi markami olejów, których ceny kształtują się ok. 60-70 zł/l.
Sprzedajemy go na bieżąco(Hipol) i jeszcze nikt nie narzekał. Cena u nas 22zł/l
Jednak ja zdecydowałem się na Valvoline - ze względu na niezbyt wielką różnicę - 75W90 GL5 - 35zł/l
Zalecany olej do skrzyń w alfach TUTELA ZC 75 SYNTH:
SAE 75W-90, API GL-5, MIL-L-2105D LEV., MB235-5, ZF TE-ML 02, MAN 342 LEV.
Olej przekładniowy na bazie syntetycznej do przekładni mechanicznych i mechanizmów różnicowych, stosowany w zespołach skrzynia biegów-przekładnia, także w przekładniach typu hipoidalnego gdzie zaleca się stosowanie oleju o właściwościach E.P.
Zastosowanie specjalnych dodatków E.P. (Maksymalne Ciśnienie) oraz dodatków przeciwzużyciowych gwarantuje optymalną ochronę podzespołów przekładni pracujących w bardzo ograniczonych warunkach smarowania (rozruch, moment statyczny, itd.) oraz pod znacznym obciążeniem i przy niskich obrotach.
Skala lepkości 75W-90 ułatwia manewrowanie biegami bez względu na temperaturę eksploatacji.
Doskonała płynność na zimno gwarantuje łagodne włączenie biegów w najbardziej nawet surowych warunkach temperaturowych (tzw. shift ability).
Doskonałe przyleganie powłoki smarującej gwarantuje optymalną ochronę części mechanicznych bez względu na panujące warunki smarowania oraz chroni przed hałasem podczas zmiany biegów.
Produkt "fuel economy" eliminując tarcie na luzach sprzyja znacznemu zmniejszeniu zużycia paliwa. Formuła "fully synthetic" gwarantuje wyśmienitą odporność na ciepło i utlenianie, wydłużając w ten sposób czas pomiędzy kolejnymi, zalecanymi wymianami oleju. Olej TUTELA ZC 75 SYNTH wyprzedza w znacznym stopniu jakościowe wymogi stawiane przez największych producentów europejskich, dlatego też może być stosowany we wszystkich pojazdach, bez względu na markę, typ i moc.
moze to niezbyt profesjonalne ale olej zmienialam 2 razy w przeciagu tygodnia, za pierwszym razem wlalam hipola wlasnie, i moim,ale tylko moim zdaniem to bylo calkowite nieporozumienie,niby klasa taka sama,ale lewarek chodzil jak zatopiony w masle,zmiany biegow byly ociezale. nie zwazajac na kwasna mine mojego faceta kupilam Tutelke i po kilku dniach wszystko wrocilo do normalnosci...umiem sie uczyc na bledach :D
A w którym miejscu można sprawdzic stan oleju skrzyni biegów?
Pomiędzy silnikiem a kabiną bardzo głęboko masz malutki bagnecik, w załączniku jest zdjęcie (wiem mało dokładne) tylko uważaj żeby nie upuścić bagnetu, jeśli odpowiednio poprowadzisz rękę będziesz mógł swobodnie wyciągnąć a później włożyć go na miejsce.
Ja używam hipola tyle, że po mało fachowej wymianie sprzęgła mam wyciek ze skrzyni (prawdopodobnie po gwincie jednej ze śrub) tak więc co jakiś czas uzupełniam ubytki.
Do uzupełniania używam cienkiej rurki (1,2m odpowiednio wygięta) z instalacji hydraulicznej i strzykawki.
Najczęstszym powodem wycieków oleju ze skrzyni po jej demontażu jest zazwyczaj uszkodzony uszczelniacz półosi. popatrz skąd leci i możliwe, że jego wymiana rozwiąże sprawę.
Pozdrawiam. ;)
U mnie w Alfie lewarek skrzyni biegów nie wraca na 'luz' (ogólnie coś ciężko chodzi) kiedyś oddałem do mechanika auto z ta dolegliwością powiedział, że przesmarował skasował 50zł i miałem spokój do dzisiaj.
Czy możliwe, że to wina wyeksploatowanego oleju? Z racji tego, że jestem w tym miesiącu spłukany myślę nad tym hipolem półsyntetykiem75W90 . Myślicie, że wymiana oleju pomoże?
nie pomoze, masz zapieczony koziolek na skrzyni, trzeba zdjac ciegno, odkrecic go i wyjac nastepnie wyczyscic drobniutkim papierem sciernym i ladnie nasmarowac, po zamontowaniu biegi smigaja jak nowe;)
jak chcesz dokladny opis i wskazowki pisz na PW
Spróbuj najpierw tej operacji ,powinna pomóc:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...ow_na_luz.html
Wymiana oleju nie pomoże na to że lewarek nie wraca do położenia neutralnego. Pomoże natomiast smarowanie tulejek zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów tzw. "koziołka"
Odkopuję temat. Na allegro nie mogę znaleźć Tuteli ZC75 synth 75W90 GL5. Dostępne są tylko 75W80. Czy jeżeli kupie tego 80 to mogę uszkodzić skrzynię ??
W sklepie sprzedadzą mi to co mają na stanie. A ja chcę fachowej opinii... Czy nie po to jest forum ?? zreszto został poruszony wątek o oleju tego producenta więc chciałem taki kupić, różni się tylko chyba gęstością. I chciałbym się dowiedzieć czy nie będę miał tak jakby efektu lewarka chodzącego w maśle
Ok.
Wygląda to tak, ze ważniejsze są parametry oleju, niż jego marka.
Nie powinieneś kierować się nazwą, tylko właśnie tym jakie parametry ma spełniać olej.
Szukaj zatem oleju 75w90 GL-5 i tyle. Marka jest mniej istotna. ja polecam/zalewam głównie Valvoline DuraBlend 75w90 GL-5 i zero problemów.
Tutela to żadne szaleństwo jakościowe, a jedynie marka FIATa i dlatego go zalecają.
Proste.
Swego czasu Selenia pochodziła z naszej Rafinerii Trzebinia.
Taka ciekawostka.
Pozdrawiam.
Ja mam właśnie problem z wyciekiem ze skrzyni - czy wiecie może gdzie w Warszawie można to dobrze ( i tanio - w pierwszym warsztacie podali mi cenę 950 zł) uszczelnić ?
Jak dobrze i tanio to u Pawła.
Witam. Posiadam alfę 147 1.6TS . Jaki olej najlepiej wlać do skrzyni??(przebieg 220kk)
A jaką firmę polecasz??
Dzięki za odpowiedzi. A jeszcze jedno . Ile wchodzi do 147 2 litry?/
Odświeżam...
Kupiłem:
Motul MOTYLGEAR 75w-90 http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-37.html
Dopiero w domu do mnie dotarło że to półsyntetyk :/ Zalać to czy wymienić na inny olej? Ktoś może go zastosował?
Tutela to syntetyk ale polecany Valvoline Durablend to tez półsyntetyk i w sumie nie wimem...
Dzisiaj przy wymianie sprzęgła mechanik mi zalał Valvoline 75W/90. Na razie jest O.K.
Generalnie to dopóki jest w miarę ciepło to problemu nie ma ;)
Zalał ktoś może tego Motula? Trochę jeszcze poczytałem i raczej go zaleję ale chciałem się podpytać.
Ciekawa sprawa, na PL stronie Valvoline nie ma kart specyfikacji...
Załącznik 112206Załącznik 112207Załącznik 112208
Durablend i Motylgear są bardzo zbliżone, indeks lepkości i lepkośc w 100stC praktycznie identyczna, maxlife tu jednak ciut odstaje ;)
Nie jeżdżę z kartami wlanymi do skrzyni/silnika, tylko leje tam olej i dzielę się swoimi spostrzeżeniami.
Zasadniczo mam w doopie co jest tam napisane, ponieważ jeden olej, który wyglądał kosmicznie na papierze spowodował poważne uszkodzenie skrzyni w jednej z moich Alfa Romeo.
Tyle w temacie, pozdrawiam.
Zalałem tego Motula :)
Rok temu mi mechanik zalał Castrola i na nim jak było zimno to 1 i 2 kiepsko wchodziły... Na Motulu niebo lepiej, wszystko chodzi tak jak powinno ;)
Widział ktoś TUTELA Car ZC75 Synth 75W-90 na Alledrogo? Jest tylko 75W-80 a to może robić różnicę. Zbliża mi się 200k na liczniku i przy okazji wymiany zawieszenia chciałbym również olej wymienić w skrzyni. Jak ktoś zna sprawdzony sklep wysyłkowy z Tutelą w to bardzo proszę o info :)
Edit
Tak na marginesie... do skrzyni z silnikiem 2.4 wchodzi 3,1L oleju według tej tabelki ;/ nic już nie kumam :)
http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/158/257/
Valvoline 75W/90
Po miesiącu eksploatacji auta i obecnych temperaturach na lekkim minusie na razie bez zastrzeżeń.
O jaki ja mam sentyment do tego tematu :) bo mi jeden kretyn zniszczył skrzynie biegów w Escorcie,ej ,a czemu z Castrolem mogłem mieć przykrości ? problemy z wrzucaniem biegów chodź był dobrany prawidłowo? podróba czy po prostu taki cienias jak chodzi o parametry fizyko-chemiczne nie czytałem karty MSDS więc nie wiem ,w Belli jest tutela i jest ok w Berlingo mam CarLube tani olej,ale to tanie auto 1.9 D ;) nie mam problemów ,a olej był tańszy niż taki Castrol..
A jak mi zgrzyta 2 bieg przy zmianie, to czy wymiana oleju na inny, coś pomoże???? Zauważyłem że gdy spadły temperatury biegi wchodzą mozolniej i zgrzyty się pojawiły większe. Olej w skrzyni to jakiś Mobil.