Napisał
Tomek_KRK
Sprężanie jest słabe z powodu rys, które powstają na gładzi cylindrowej, jak sprasuje tłok. To najczęstsza konsekwencja urwania klap wirowych, oprócz oczywistego zniszczenia gładzi powierzchni głowicy. Wiec nie radź koledze, jeśli nie masz pojęcia, co się dzieje w tych silnikach.
- - - Updated - - -
Zajebiście profesjonalna sprawa. Naprawiłeś JEDNO auto z urwanymi klapami. Ja, wyobraź sobie, chyba już ponad 20. Mechanik nie spotkał się z porysowanymi cylindrami, bo to nie jest rzecz, która pojawia się natychmiast po urwaniu klapy. Cylinder się wyciera, bo sprasowany tłok blokuje pieścienie i te, nie mogąc swobodnie się przemieszczać w zakresie przewidzianym przez producenta, rysują coraz bardziej gładź cylindrową. Tłoki w 159 1.9 16V są miękkie jak plastelina i jakikolwiek kontakt tłoka z czymś twardym spowoduje trwałe uszkodzenie tłoka. Złożenie silnika bez dotykania bloku i wymiany uszkodzonego tłoka jest idiotyzmem wysokich lotów.