Witam gdzie jest czujnik wałka rozrządu w Alfa 1, 9 jtdm 150km.Alfa ciężko paliła na rozgrzanym silniku, a teraz przejechałem 30 km i nie odpala choć silnik kręci. Błędy p0016 i p0340
Printable View
Witam gdzie jest czujnik wałka rozrządu w Alfa 1, 9 jtdm 150km.Alfa ciężko paliła na rozgrzanym silniku, a teraz przejechałem 30 km i nie odpala choć silnik kręci. Błędy p0016 i p0340
Po lewej stronie na pokrywie zaworów na wałku wydechowym.
Załącznik 247123
Sprawdź czy pasek nie przeskoczył, nie ścięło klina na dolnym kole.
A jak sprawdzić czy pasek nie przeskoczyl i czy jak przeskoczyl to jakie szkody z tego wynikają
Załóż blokady na rozrząd. Jeśli przeskoczył niewiele to nie będzie konsekwencji, prócz wydatku na wymianę napędu rozrządu ;)
Najgorsze jest to, że nawet jak zimny silnik to nie odpala. Czujnik już zamówiony, zobaczymy co da wymiana. Przed zgasnięciem dziwnie chodził jakoś tak jak by się miał rozleciec, nierówno itp
Przecież ten silnik ma takie dzwigienki, które się łamią i w ten sposób silnik nie ma dużych szkód. Raz już krótko po zakupie pompa wody się zatarla i wystarczyło tylko zmienić rozrząd i te dzwigienki i było wszystko ok
Gdzie jest ten klin na kole pasowym i czy jak zdejme ich te koło to go widać czy coś jeszcze trzeba odkręcić i zdemontowac
Wiecie może z jakim momentem obrotowym trzeba odkręcić te dolne koło rozrządu, bo jest to podobno bardzo ważne.
Wymieniony czujnik wałka rozrządu i dalej nie odpala, dzisiaj wymieniłem czujnik wału korbowego i dalej nie odpala. Wyczyścilem kabel masowy od akumulatora i nowa sruba zamontowanea i też nie pali. Na plaku chce odpalić. Jak zamontowalem na próbę stary czujnik wałka rozrządu to znowu błąd p0340, a jak go skasuje i zamontuje nowy to błędów nie ma, ale nie odpala. Jakieś pomysły. Pompa wysokiego ciśnienia? Ostatnio wlalem Stp do filtra paliwa, ale jeździłem później jeszcze tydzień i było ok. Wtryski miałem w normie.
Ten rozrząd sprawdziłeś czy nie przeskoczył lub klina nie ścięło?
Rozrząd sprawdzony i jest ok wszystkie znaki się pokrywają.
Jest sens sprawdzić regulator ciśnienia w pompie CR i jakie ma być ciśnienie podczas odpalania auta. Jak sprawdzić czy komputer odczytuje z czujników sygnał. Pomóżcie bo już mi ręce opadają. Mam ochotę sprzedawać choć już włożyłem z 12 tys i szkoda.
Przy rozruchu powinien mieć ze 270 bar-ów. Mi raz nie odpalał bo wtrysk się zwalił i nie było ciśnienia, od razu leciało w powrót. Błędów już nie ma żadnych?
Błąd był p0016 ist i p0340 ale wymieniłem 2 czujniki i już nie wracają.
Gdzie w Fiat ECU scan lub jest opcja, chodzi mi czy komputer widzi odczyt z czujników wałka rozrządu rozrządu i wala korbowego
Regulator ciśnienia paliwa wyczyścilem ist choć był czysty i żaden błąd nie wyskakiwal od niego. Przepływa odbiera i nic to nie dało. Ciśnienie jest 270 bar.
Jesteś pewien za ten rozrzad ? Bo jak ścięło klin na wale korbowym to na znaki ci się może zgadzać a faktycznie rozrzad będzie przestawiony
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
- - - Updated - - -
Załącznik 247546przy próbie zapalenia na plaku znowu błąd p0340. I oceńcie koledzy zdjęcia z pomiaru ciśnienia pompy paliwa. Jak zcielo by klina to wydaje mi się, że jakieś ślady powinny być czy się mylę. Załącznik 247547Załącznik 247548Załącznik 247549Załącznik 247550Załącznik 247551
Sprawdź porządnie ten rozrząd, nie na znaki tylko na blokadach. Jak ścięło klina nie zobaczysz tego jak nie odkręcisz kół na rozrządzie.
Blokady kosztują raptem 60zł.
Albo kręcisz koło rozrządu w ciemno i patrzysz czy klin jest w całości - uwaga lewy gwint i dość mocno dowalone ok 350Nm albo demontujesz wtrysk z pierwszego cylindra ustawiasz gmp i patrzysz czy blokada na wał pasuje druga sprawa to synchronizacja z walkami rozrządu ale to też trza blokady inaczej to szkoda czasu i roboty
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Kolędzy ten klin jest na kole wala czy wałka. I jak zabezpieczyć żeby się nie obraca wał podczas odkręcania
Klin o którym mowa jest na wale korbowym żeby to ruszyć musisz mieć taką blokadę
https://hazwerkpolska.sklepna5.pl/to...-promocja.html
Na kole walka rozrządu też sprawdź bo tam też jest klin
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
https://warsztat.pl/artykuly/wymiana...cie-dobl,49823
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Ok ale jak jest ścięty klin i przestawiony rozrząd to jak poprawnie od nowa ustawić, na znaki na walku rozrządu ich i wału korbowego obudowy czy jak
Jak jest ścięty klin to kupujesz nowe koło i ustawiasz na blokady ew znaki na pasku
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Ale na wale korbowym ma się pokrywać znak na pasku i na rolce oraz na obudowie?
Znaki masz dwa na pasku i każdy pasuje tylko na dane koło jeden od wału korbowego drugi od walka rozrządu to nic nie daje w przypadku kiedy jest ścięty klin na którymś kole. Na youtubie jest od groma filmów jak to ustawić a jak się nie czujesz na siłach to niech ci ktoś pomoże co ogarnia temat
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ozrzadu-4.html tu masz foto tych znaków na pasku i na kołach jak jesteś pewien za to że kliny są całe to tak ustawiasz i naciagasz pasek według zasad
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Pytałem już i nie dostałem odpowiedzi. Po co jest znak na obudowie przy kole wału korbowego.
Wykrecilem pierwszy wtrysk i ustawiłem w pozycji takiego sciecia, czoła czy jak to się nazywa na walku i z kolegą kręciłem wałem i ustawiłem do górnej pozycji tłok, więc kliny są całe bo by się nie pokrywaly, czy się mylę. Czy w naszych autach jak nacisne pasek rozrządu to napinacz ma pracować bo mój się nie rusza.
Na obudowie wału korbowego nie ma żadnych znaków do ustawiania koła wału trzeba mieć blokade.
Prowizorycznie możesz sprawdzić wał korbowy ustawiając pierwszy tłok w gmp i koło walu korbowego ma być mniej więcej tak:
Załącznik 247693
Jak tak będzie to klin może będzie ok, ale najlepiej to się zapatrz w blokady, wtedy będzie pewność co do sprawności klina czyli tłok 1 w gmp i jak blokada na wal pasuje to klin jest dobry.
Napinacz ma pracować jak nacisniesz pasek, jak nie pracuje to jest uszkodzony/błednie zamontowany.
Tu masz caly temat o rozrządzie w jtd 16v także miłej lektury
http://www.forum.alfaholicy.org/156/...d_140_km_.html
Rozrząd sprawdzony, wał korbowy i wałek rozrządu sprawdzone i są ok, pasek zmieniony razem z resztą pompa, napinacz, rolka i znaki się pokrywają. Sprawdziłem też regulator ciśnienia paliwa i ciśnienie paliwa i jest ok. Pompa paliwa daje paliwo, listwa też. Zostały tylko wtryski. Na plaku auto pali, błędów na teraz brak, dlatego obstawiam. W wtryski tym bardziej, że wlalem do filtra paliwa STP żeby przeczyscic i chyba jakiś padł, choć jeszcze jeździłem po tym zabiegu około tygodnia jakies 150 km. Obstawiam wtryski a wy.?
Dodam parę spostrzeżeń od siebie
1- jeśli rozrząd jest naprawdę oky ciśnienie paliwa na pompie oky ,czujniki walka rozrządu i walu korbowego oky t o bunia musi palić .
2- sugerujesz wtryskiwacze ale jeśli o nie chodzi to wydaje sie nieprawdopodobne ze wszystkie nagle padły ,jeśli by jeden czy nawet dwa padły to mimo wszystko na chłopski rozum motor powinien sie odzywać idąc dalej tym tropem sprawdź wszystkie połączenia elektryczne mam na myśli sterowanie wtrysków i złącza na listwie paliwowej ja jak cos tam grzebie to zawsze po ponownym połączeniu stosuje preparat poprawiający kontakt elektryczny typu (kontakt) lub podobny.
Sprawdź też uważnie czy wszystkie złącza elektryczne odpowiadające za motor są oky .
Powodzenia i napisz co dalej.
- - - Updated - - -
NIE REZYGNUJ TAK SZYBKO!!!!!
Alfa potrafi czasami zdenerwować ale jej wygląd rekompensuje wszystko.
Trzymaj sie.
Ja czytałem na forum Fiata że jeden wtrysk potrafi zablokowac rozruch ponieważ paliwo się cofa i pompa CR nie dostaje sygnału Z ECU czy coś i nie odpali auto. Coś więcej wiecie na ten temat.
Twoja sytuacja nie daje mi spokoju
Przecież silnik wysokoprężny to jest prosta sprawa nie licząc tej całej komputeryzacji jesli jest ciśnienie sprężania i jest wtrysk paliwa oraz właściwe czasy otwarcia i zamknięcia zaworów to musi pracować jednym słowem szukaj przyczyny po stronie sterowania elektrycznego .
Nawiasem mówiąc piszesz ze podczas kontroli rozrządu wymontowałeś wtrysk żeby być pewnym GMP szkoda ze na wymontowanym wtrysku nie sprawdziłeś ze w ogóle pracuje czyli podaje dawkę paliwa morze to coś by więcej powiedziało o twoim przypadku.
Mam zamiar kupić sprawny używany wtrysk i po kolei zmieniać i naturalnie wpisywać kody wtryskow do Ecu
(Ja czytałem na forum Fiata że jeden wtrysk potrafi zablokowac rozruch ponieważ paliwo się cofa i pompa CR nie dostaje sygnału Z ECU czy coś i nie odpali auto. Coś więcej wiecie na ten temat.)
Jeśli ta kwestia cie dręczy to zrób prosta probe przelewowa to coś nam wyjaśni ,oczywiście próba przelewowa to nie jest tak oczywista sprawa ale wystarczy parę przewodów elastycznych i jakieś pojemniczki w końcu chodzi tylko o to by to ustalić a nie skontrolować stan szczegółowy wtrysków . To co piszesz powinno objawiać sie jakimś błędem w kompie a ty wcześniej sugerowałeś ze nie masz już błędów po wymianie czujnika rozrządu,
- - - Updated - - -
A ja się upieram nie wiem czy słusznie ale logika na to wskazuje ze przyczyna morze być sterowanie el. kupowanie sprawnego wtrysku to strata kasy bo to samo możesz sprawdzić na tych co masz w aucie.
Znam próbę przelewa, ale na wyciągniętyn wtrysku nic nie zrobię. Napisałem wszystko co ogarniam nie wiem gdzie jeszcze szukać nie przyczyny nie odpalania auta.