Witam,
Tj.w temacie oprowadzi mnie ktoś jak wykonać porządnie test z wykresem by sprawdzić przepływomierz, Turbo i czy jest jakaś dziura w dolocie.
2.4JTDm Qtronic
Posiadam łapka z kablem i MES
Printable View
Witam,
Tj.w temacie oprowadzi mnie ktoś jak wykonać porządnie test z wykresem by sprawdzić przepływomierz, Turbo i czy jest jakaś dziura w dolocie.
2.4JTDm Qtronic
Posiadam łapka z kablem i MES
nie robisz tego wykresem tylko logi walisz do CSV i wtedy wszystko dokladnie widac, dajesz sobie tabelke z róznicą obok i masz. Dopuszczalna rożnica miedzy żadanym a mierzonym nie powinna przekraczac 100mBar
Na tym foto widac ze auto ma niedoładowanie od dolnych obrotów, pozniej juz jest w miare ok. z przepływka robisz identycznie, i nie ładuj za duzo odczytów na raz bo bedziesz mial lagi. Najlepiej najpierw turbo pozniej przeplywka itd. No i oczywiscie log obrotów czyli u mnie druga kolumna
Załącznik 255395
zrobiłem i wyszło że jest dosyć duże przeładowanie w zakresie powyzej 2tys obr.
Więc co sprawdzić przed regeneracją turba?
Zawór overbost, wyczyscic czujnik doładowania. Dopiero pozniej sie bawic w sprawdzanie geometrii
Też miałem taki plan....tylko jest jeszcze jedna kwestia związana z budową tego zaworka bo mam plastikowy więc chyba jest nierozbieralny.i jak go wyczyścić jest tam jakiś filterek?
Wyszysc najpierw czujnik doładowania, a zaworek to najlepiej z kims na chwile podminic. 3min roboty
To podmien z kims overboost, jak to nie poskutkuje to na wszelki wypadek tez czujnik doładowania. Jak nic nie da to geometria do czyszczenia. Zeby wyczyscic wcale nie musisz sciagac turbo ;) mam na to sprawdzony sposób jak nie jest zapieczona do konca a tylko ciezko pracuje.
A możesz zlogować pozycję turbo (sztangi)?
Ja też mam przeładowanie (200-500mBar) ale pozycja turbo mierzona z zadaną się pokrywają więc wykluczam złe sterowanie (błędów nie wyrzuca bo przy pełnym "gazie" ciśnienia się wyrównują).
Wartości z przepływomierza też się pokrywają tylko że tu jest odwrotnie przy pełnym gazie zadana jest mniejsza od mierzonej.
Przypuszczam że albo spaliny z egr podbijają ciśnienie albo dolot zabrudzony. Czujnik doładowania podmieniałem ale nic się nie zmieniło.
filtr jest pod okrągłym kapselkiem.
odkręcasz dwie nakrętki 10,
ściągasz zawleczkę z wtyczki, wypinasz
zdejmujesz wężyki i masz już zawór w rękach.
swój czyściłem wczoraj izopropanolem w sprayu, trzymając tak by to co wtryskuje do jednej końcówki na którą mocuje się wężyk szybko wylatywało...
sporo syfu potrafi się tam zgromadzić. Samego zaworu nie rozpoławiałem. W moim przypadku nie było trzeba.
filtr gąbkowy delikatnie 'wyprałem' (potraktowałem izopropanolem, później wodą z płynem do naczyń), wysuszyłem.
Wkładając zawór na miejsce po czyszczeniu, przy okazji podmieniłem wężyki na nowe. Polecam rozmiar 3.5 mm - ładnie pasuje.* (odrobina płynu do naczyń na oczyszczone końcówki, można minimalnie końce wężyków rozepchać czymś okrągłym, 4mm moim zdaniem byłoby za luźno). W sumie robota na 30 minut.
*fabrycznie są 2 różne średnice wężyków, przynajmniej u mnie tak było, ale jeden (ten węższy) popękał w miejscu mocowania.
brałem silikonowe ze sklepu z zabawkami do SAAB'ów - tam ludzie robią 300 KM z 2 litrów, więc te węże raczej dają radę.
Średnica nie powinna mieć znaczenia, byle nie były całkiem wąskie i nie zmieniały kształtu od ciśnienia (no i żeby nie spadały). O ile rozumiem cały system sterowany jest ciśnieniem, nie objętością powietrza. Jest inaczej?
Chyba objętość też ma znaczenie skoro na overbooscie są dwie srednice kruccow
Wysłane z mojego P2 przy użyciu Tapatalka
a metalowe króćce też mają różne średnice, bo nie zwróciłem uwagi? po ciemku robiłem. Wyglądało że nie. *
u mnie jeden wężyk, ten węższy popękał właśnie od strony metalowego króćca.
*Jeśli nie, to pan Bernoulli podpowiada, że skoro króćce są najwęższym elementem, to sama rurka o ile jest nieodkształcalna nie powinna mieć wpływu na działanie tego układu.
Z naciskiem na jeśli, za późno dla mnie dziś na myślenie.
W każdym razie, u mnie to rozwiązanie działa elegancko.
Dwie średnice króćców raczej są po to, żeby trudniej było pomylić wężyki. Chociaż fachowcy potrafią ;) Fabrycznie mają 4 i 6 mm, ale silikonowe bardzo ładnie pasują 4 i 5 mm.
To że masz powietrzem domknięty nie znaczy że jest domknięty. Daj tam cała zaślepkę dla pewności
Wysłane z mojego P2 przy użyciu Tapatalka
jak ktoś potrzebuje nowy MAP kupić tanio, to kupowałem w poniższym sklepie. inny/nowszy numer Bosch, idento parametry wg datasheeta, sprawdzony w mojej TBi i JTDm, a cena normalna - nie to co dla tych starych numerów (na starych ciągle drą 300-400 w zależności który numer):
https://autoczescizielonki.pl/partsc...6076~2BOS.aspx
datashety kiedyś wyciągnąłem od Boscha, tu sobie mozecie sami porównać pdfy:
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ml#post2009562
czyszczenie często nic nie daje, wiem z własnego doświadczenia. jak są problemy to wrzucić nowy czujnik za psie pieniądze, przynajmniej jedna rzecz będzie pewna/wyeliminowana.
czy map sensor może mieć wpływ na szarpanie silnika podczas dodawania gazu przy obrotach w okolicy 2 tys. obr? Silnik 2.0 z pełną ekologią...
Raczej EGR.
jest takie zawahanie wskazówki...Szarpaniu towarzyszy zmiana odgłosu silnika, stłumiony odgłos diesla przechodzi w taki jakby o ton bardziej natarczywy i tak jakby silnik krokowy jazgotał...
- - - Updated - - -
myslałem o wyczyszczeniu ale go nie moge zlokalizowac...w poprzednium jtdmie 1.9l był łatwo osiągalny na wierzchu...
Chcesz mieć pewność to włóż pełną blaszkę. 15 min roboty.
ale w 2,0 egr jest inny i nie da sie go zasłonić blaszką tak jak w 1,9...
Kupujesz blaszkę https://allegro.pl/oferta/45b-zaslep...tdm-5001356790
Wyciągasz zawór, zaślepiasz otwór. Zawór najlepiej podwiesić z podpiętą wtyczką, żeby ECU nie świrowało na czas testu (chociaż nie mam pewności czy przy tym sterowniku nie wywali trybu awaryjnego). Jeśli będzie OK to wtedy możesz podjechać do tunera na wyprogramowanie zaworu.
Odepnij wtyczkę od egr i sie przejedź.
Żeby zaślepic blaszką egr w 2.0jtdm trzeba sie trochę nagimnastykować.
Ja nie zauważyłem różnicy między zaślepionym a odłączonym egr. Bład i tak bedzie z tym ze w pierwszym przypadku z przepływki a w drugim z egr.
Jak nie będzie poprawy to pozostaje zaślepienie blaszką.
Robiłem zaślepienie w MiTo 1.6 zeczywiscie przerąbane się tam dostać żeby zaślepkę założyć
Wysłane z mojego P2 przy użyciu Tapatalka
Skoro można bez konsekwencji zdjąć wtyczkę to jeszcze lepiej.
a jak odepne wtyczke, to jest ryzyko, ze wyskoczy check engine?
podpowiedzcie która to wtyczka?
Nieraz odpiecie wtyczki nic nie daje, bo zawór może być zawieszony w pozycji otwartej tak miałem w MiTo 1.6, ktoś wywalił EGR z tablicy błędów a ten dalej sobie działał. Ile ja się namęczyłem żeby auto odpaliło po odpięciu wtyczki. Jak usunąć błąd którego nie widzi kabel diagnostyczny :D
Wysłane z mojego P2 przy użyciu Tapatalka
czyli co? Lepiej nie ryzykowac z wtyczką? To jak inaczej zdiagnozowac to szarpanie?
Lepiej włożyć blaszkę, bo jak pisałem odepniesz wtyczkę a zawór i tak zostanie otwarty bo się na przykład przywiesił w pozycji pół otwartej.
Wysłane z mojego P2 przy użyciu Tapatalka
Tak jak koledzy piszą,zakładaj blachę a później wywal to z kompa,miałem identycznie,szarpanie w okolicach 2000,najgorzej w korku lub przy dojeżdżaniu do świateł,myślałem że mnie ...uj strzeli. Nie pomogło czyszczenie,po konsultacji z kolegami z forum zainwestowałem 250 w Conmir i jest ok,do tego auto szybciej się zbiera z dołu,dpf ma większe interwały i co mnie zdziwiło pali mniej o jakieś 0,4 litra,chociaż sam niewiem co ma piernik do wiatraka,ale generalnie same plusy.
Wyskoczy, choć podczas pierwszych paru kilometrów może się nic nie świecić.
Po ponownym podpięciu kontrolka zniknie ale pozostanie ślad w sterowniku.
Wtyczka:
Załącznik 255473
Dzięki za rady - na razie sie wstrzymam - dzis podczas jazdy w wyższej temperaturze ( w Krakowie ponad 10 st) przestało szarpać...
no i znowu szarpie...na dodatek wyskoczył check...błędy 01131 i 0130 od sondy lambda. Czy to może być przyczyną szarpania?