Układ doładowujący - odświeżanie
Witam,
Przed napisaniem tego tematu przez 2 dni dużo czytałem na te tematy także źle ze mną nie jest, a pomocy i tak potrzebuje.
Chce teraz zająć Cię układem doładowującym tj wszystkie węże od wejścia, przez Turbo, IC, aż do kolektora ssącego (jeśli dobrze napisałem drogę).
Ogólnie auto ostatnio zaczeło czasem nawet bardzo kopcić i straciło troche mocy... okazało się że popękał mi wąż który idzie od Intercolera do silnika (kolektora ssącego <-- chyba tak się to poprawnie nazywa) więc muszę go wymienić... martwiło mnie tylko to że na pęknięciach widziałem rozbrysk oleju... przeczyściłem i już olej się nie zbiera ale i tak mnie to zmartwiło.
Chce się upewnić i dokładniej dowiedzieć jak leci układ doładowujący w moim aucie? wejściowa rurka ---> filtr powietrza ----> Turbo ---> IC ---> kolektor ssący ?
Co proponujecie sprawdzić? i jakie dokładnie części polecacie? Napewno muszę wymienić popękaną rure lecz gdy byłem w hurtowni kazali podać jakiś numer tej rury niestety nie mam możłiwości wyjęcia jej bo akurat rozpadalo się strasznie... a miejsca zamkniętego nie posiadam.
Rura idąca z IC do Turbo jest tak jakby spoconna olejem... ale przeczytałem dużo postów że takowa może być bo zawsze zbiera się w niej olej...
Co jeszcze polecacie odrazu porobić bo chce odświeżyć cały układ?
Przeczyszczenie przepustnicy czy czegoś takiego przy zaworze ssącym? zaślepenie EGR? (jak tak to gdzie znajdę takową zaślepke do mojego auta)
Dodam jeszcze, że miesiąc temu robiłem cały układ chłodniczy (wymiana chłodnicy, termostatu, płynu, pompy wody + sprawdzenie szczelności) i wtedy też zrobili mi diagnostykę dokładną i powiedizeli żę Turbo mam zdrowe ale podobno daje o 0.5 bara więcej
Podaję wydruki z AXAMINERplus jakie dostałem:
Obroty silnika 799 RPM
Ilość gazolu 5.45 mg/wtrysk.
Poczat.wtrysk.glownego 1531.55 Stopn./Kata
Poczat.wtrysku pilotowan. 8.37 Stopn./Kata
Otwarcie zaworu EGR 1 %
Temperatura wody 76.40 Stopn.Celsi.
Napiecie akumulatora 14.30 Wolt
Bledy też były dwa:
Sygnal sprzegla
Cisnienie doladowania
oczywiście skasowane
Dziękuje za każde propozycje i pomysły.
Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 KM 04/2000
Pozdrawiam