Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Układ doładowujący - odświeżanie

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie Układ doładowujący - odświeżanie

    Witam,

    Przed napisaniem tego tematu przez 2 dni dużo czytałem na te tematy także źle ze mną nie jest, a pomocy i tak potrzebuje.


    Chce teraz zająć Cię układem doładowującym tj wszystkie węże od wejścia, przez Turbo, IC, aż do kolektora ssącego (jeśli dobrze napisałem drogę).
    Ogólnie auto ostatnio zaczeło czasem nawet bardzo kopcić i straciło troche mocy... okazało się że popękał mi wąż który idzie od Intercolera do silnika (kolektora ssącego <-- chyba tak się to poprawnie nazywa) więc muszę go wymienić... martwiło mnie tylko to że na pęknięciach widziałem rozbrysk oleju... przeczyściłem i już olej się nie zbiera ale i tak mnie to zmartwiło.

    Chce się upewnić i dokładniej dowiedzieć jak leci układ doładowujący w moim aucie? wejściowa rurka ---> filtr powietrza ----> Turbo ---> IC ---> kolektor ssący ?


    Co proponujecie sprawdzić? i jakie dokładnie części polecacie? Napewno muszę wymienić popękaną rure lecz gdy byłem w hurtowni kazali podać jakiś numer tej rury niestety nie mam możłiwości wyjęcia jej bo akurat rozpadalo się strasznie... a miejsca zamkniętego nie posiadam.


    Rura idąca z IC do Turbo jest tak jakby spoconna olejem... ale przeczytałem dużo postów że takowa może być bo zawsze zbiera się w niej olej...

    Co jeszcze polecacie odrazu porobić bo chce odświeżyć cały układ?
    Przeczyszczenie przepustnicy czy czegoś takiego przy zaworze ssącym? zaślepenie EGR? (jak tak to gdzie znajdę takową zaślepke do mojego auta)

    Dodam jeszcze, że miesiąc temu robiłem cały układ chłodniczy (wymiana chłodnicy, termostatu, płynu, pompy wody + sprawdzenie szczelności) i wtedy też zrobili mi diagnostykę dokładną i powiedizeli żę Turbo mam zdrowe ale podobno daje o 0.5 bara więcej
    Podaję wydruki z AXAMINERplus jakie dostałem:

    Obroty silnika 799 RPM
    Ilość gazolu 5.45 mg/wtrysk.
    Poczat.wtrysk.glownego 1531.55 Stopn./Kata
    Poczat.wtrysku pilotowan. 8.37 Stopn./Kata
    Otwarcie zaworu EGR 1 %
    Temperatura wody 76.40 Stopn.Celsi.
    Napiecie akumulatora 14.30 Wolt

    Bledy też były dwa:
    Sygnal sprzegla
    Cisnienie doladowania

    oczywiście skasowane



    Dziękuje za każde propozycje i pomysły.

    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 KM 04/2000

    Pozdrawiam
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Dziękuje Maciek napewno powolutku zrobię każdy krok tylko znajdę pomieszczenie na to ... Adam$ może się zgodzi

    A jeszcze jak można odpowiedzieć na pytania typu:

    - jaki dokładnie to wąż który idzie od Intercolera do silnika (kolektora ssącego) w moim aucie? jakieś numery czy coś? bo nie wiem jaki zamówić.

    - skąd do mojego silnika 10v 2.4 JTD 136 KM wezmę żaślepke do EGR? jakieś linki lub coś jeśli można prosić


    - dane diagnostyczne są dobre które wypisałem z EXAMINER'a?

    TO wszystko co mi potrzeba jeszcze do szczęścia chyba


    Pozdrawiam
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Cytat Napisał Izane Zobacz post
    A jeszcze jak można odpowiedzieć na pytania typu:

    - jaki dokładnie to wąż który idzie od Intercolera do silnika (kolektora ssącego) w moim aucie? jakieś numery czy coś? bo nie wiem jaki zamówić.
    Czy to ta?

    http://www.allegro.pl/item830711682_...6_2_4_jtd.html

    Cytat Napisał Izane Zobacz post
    - skąd do mojego silnika 10v 2.4 JTD 136 KM wezmę żaślepke do EGR? jakieś linki lub coś jeśli można prosić
    Moze ktos potwierdzi lub nie, ale prawdpodobnie mozna wyciac odpowiedni profil z blachy po rozebraniu tego i zaslepic. Calkiem elegancko byloby wyciac laserem z kwasówki - wtedy przezyje auto.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Krajok to nie ten wąż (ta aukcja dotyczy węża miedzy intercoolerem a kolektorem ssącym, kolega potrzebuje węża miedzy turbina a intercoolerem do dostania tylko w ASO po nr VIN (te węże są różne w różnych silnikach) - koszt ok 300zł
    Zaślepke możesz tu kupic:
    http://www.allegro.pl/item838119309_...iat_pelna.html
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Seferiel
    Gość

    Domyślnie

    Tak to ta... Wczoraj rozmawiałem ze sprzedawcą motojaro2008 i moja jest już w drodze... Zadzwoń do niego i podaj mu numer VIN potwierdzi Ci że to ta rura

    Ja doładowanie miałem na poziomie 1.5 bara muszę po wymianie rury jeszcze raz na kompa się wybrać... Mam nadzieje że teraz wróci do 2.3

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To nie jest rura między turbiną a intercoolerem
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Seferiel
    Gość

    Domyślnie

    to jest od intercoolera do silnika taka jaką on potrzebował

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Byłem przekonany że pyta o ta rurę
    Cytat Napisał Izane Zobacz post
    ...
    Rura idąca z IC do Turbo jest tak jakby spoconna olejem... ...
    bo ta od intercoolera do kolektora ssącego już wymienił...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Seferiel
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Izane Zobacz post
    A jeszcze jak można odpowiedzieć na pytania typu:

    - jaki dokładnie to wąż który idzie od Intercolera do silnika (kolektora ssącego) w moim aucie? jakieś numery czy coś? bo nie wiem jaki zamówić.
    To ja już nie wiem o co mu chodzi

Podobne wątki

  1. Odświeżanie podszybia
    Utworzone przez MatiMatteo w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-05-2015, 09:19
  2. Odświeżanie lakieru - Poznań
    Utworzone przez beriba w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-06-2012, 13:00
  3. Odświeżanie wnętrza
    Utworzone przez Sakulec w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-09-2011, 06:37
  4. Odświeżanie lakierów oraz spawanie zderzaków.
    Utworzone przez Izane w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-03-2010, 16:13
  5. odświeżanie zderzaków
    Utworzone przez bobryt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-03-2007, 21:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory