Jutro zmieniam kompletny rozrząd. Ciekawe ile mi to zajmie?:D
Printable View
Jutro zmieniam kompletny rozrząd. Ciekawe ile mi to zajmie?:D
mi wyminiali 3 h
hmmm tyle, że będę to robił samodzielnie:P
A kolega oczywiście wie o co chodzi tak?
wie, wie:cool: postaram się udokumentować pracę, chciałbym też zrobić foto manual, bo nie spotkałem się jeszcze z takim (JTD 16v)
"Why don't you knock it off with them negative waves?" :P
Część prac zrobiona. Nieoczekiwana przeszkoda- nie mam odpowiedniej gwiazdki, żeby odkręcić wspornik silnika(ten od drążka reakcyjnego). Silnik na blokadach, stary pasek zsunięty na bok(nie można zdjąć przez wspornik). Znaki na paskach się pokrywają;) Napinacz zastałem na minimalnym naciągu... jakiejś nieznajomej mi marki... ma luz i hałasuje, więc wymiana w samą porę:P Rolka prowadząca była źle przykręcona- jakiś as dał podkładkę zamiast pod śrubę, to pod rolkę przez co była oddalona od bolku, wycinając w osłonie plastikowej piękny rowek... poza tym pasek pasek jeździł przy samej jej krawędzi... jutro spuszczę płyn wymienię pompę wody i mam nadzieję że zaopatrzę się w nieszczęsną gwiazdkę. Powinienem skończyć. Potem dostanę paraflu i napełnię układ.
A więc powodzonka i pochwal się w działach-co dziś zrobiłem dla swojej... albo co dziś zepsułem... żart! Ważne, że o blokadach pamiętałeś...
Wczoraj niestety nie udało mi się skończyć. Ukręciłem śrubę przy dokręcaniu rolki prowadzącej. Musiała być wadliwa (SKF), bo używałem dobrego klucza dynamometrycznego. Efekt- część gwintu śruby została w bloku i nic nie wystawało... Na szczęście gwint ten utkwił na głębokości ~ 22mm. Z pomocą ojca i jego kolegi ślusarza dorobiliśmy odpowiednią szpilkę, którą następnie wkręciliśmy na klej w gwintowany (samodzielnie) blok. Obyło się bez konieczności wyciągania silnika, a "nowa", znacznie twardsza szpilka jest znacznie mocniejszym rozwiązaniem niż fabryczna śruba. :P Teraz rolka prowadząca jest nakładana na szpilkę i dokręcona nakrętką samokontrującą.
Przed wieczorem założyłem nowy pasek. Znaki na nim idealnie się pokryły z tymi na kołach, bez konieczności luzowania koła wałków;) Właściwie nie będzie już żadnych problemów z resztą czynności. No może założenie wieloklinu w pojedynkę nie będzie łatwe, ale...:cool:
Zwróc tylko uwage że to co twardsze jest bardziej kruche. Producent nie bez powodu daje określone twardości materiału na poszczególne elementy silnika. Ale miejmy nadzieję że nic się nie stanie :)
No trochę przesadziłem z tym "znacznie twardsza". Fabryczna miała 8.8 a obecna 10.0, poza tym teraz trzyma się w bloku na gwincie 12 (i kleju), a nie 8. Będzie dobrze;)
HA! rozrząd wymieniony. Test w miejscu bez uwag:cool: Wszystko jak trzeba.
No i gites :)
Dopne sie do tematu kolegi a wiec jaki koszt rozrzadu do Ar 1,9 jtd 98r ? musze zrobic na gwalt bo mechanik okreslij ze piszczenie z pod maski jest to scieranie mechaniczne rolek rozrzadu
Musisz poszukać odpowiednich części na allegro, tak jak ja. Wybrałem pasek dayco, napinacz dayco, rolka prowadząca skf, i (osobno kupiłem) pompę wody bugatti. Stary pasek (gates powergrip) okazał się być troszkę grubszy od nowego. Stara pompa faktycznie po wyjęciu piszczy i ma malutki luz. Stary napinacz (made in canada??) grzechocze, też z minimalnym luzem. Stara rolka (skf) właściwie, w bardzo dobrym stanie. Porównałem z nową identyczną, wyszło że ma o 0,1mm mniejszą średnicę- bardzo mało się starła. Przeczytaj wyżej o zerwanej śrubie. Stara była identyczna tylko czarna, a nie srebrna. Nie mogłem uwierzyć, że można zerwać fabrycznie nową śrubę, a jednak trafił się bubel. Widocznie już każda marka schodzi na psy.
Innym źródłem piszczenia może być np. rolka prowadząca paska wieloklinowego.
napinacz,pasek , regeneracja alternatora byla robiona przestalo piszczec na miesiac i teraz piszczy i tak jak wyzej napisana podobno przyczyna to rozrzad
albo łożysko prowadzące paska wielorowkowego...
Ja mogę Ci sprzedać rozrząd za 358pln komplet skf.
Sprawdź, czy jak zdjemiesz wieloklin to też piszczy bo to częso mylone przez mechaników...
A koledze gratuluje pomysłu z rozwiercaniem i gwintowaniem bloku, który ma spore naprężenia... ''oby służył Ci przez lata''
Nigdzie nie napisałem, że rozwiercałem blok. Może najpierw przeczytaj 2 razy, a potem komentuj. Ciekawe jak miałbym to zrobić bez wyciągania silnika? 10. centymetrową wiertarką? Gwint (8) w otworze pod śrubę rolki zaczyna się na głębokości około 24mm od czoła, a wcześniej te 24mm są gładkie (10). To właśnie ten fragment zagwintowałem na rozmiar 12.
Kolego Macieju co z obiecanym manualem ?
Jakich blokad używałeś ? Na allegro jest pare aukcji i zastanawiam się co najlepiej zakupić. Po nowym roku chce się zabrać za rozrząd pompe i termostat.
Jak można napisz co i jak robiłeś krok po kroku :d Specem nie jestem raz wymieniałem rozrząd w pasku B5 ale tam to inna bajka.
Jeśli masz trochę pojęcia o mechanice to zrobisz ten rozrząd bez blokad w wersji 16V jest łatwiej o nie trzeba sciągać koła wałka rozrządu aby wymienić pompę wody jak potrzebujesz pomocy co to pisz na pw chętnie ci pomogę Pozdrawiam
Ok po nowym roku zakuie części to się odezwe. Widze że kolega z moich okolic. Ja jestem z chojnowa a pracuje na SW-1, wcześniej robiłem pod samym Głogowem na SG-1 :D
Pojęcie o mechanice no zależy poprostu lubie sobie pogrzebać. Przy autach podstawowe rzeczy sobie sam robie, przy moto 2T też wymieniałem tłok itp ale to chyba każdy by zrobił. Jak już wszystko będe miał to zgłosze się po rady. Czyli w blokady się nie bawić ? W sumie w pasku i T4 wymieniałem bez zadnych blokad tylko na znaki.
Pozdrawiam
Nie kupuj blokad odezwij się to ci pomogę pozdrawiam