Jutro zmieniam kompletny rozrząd. Ciekawe ile mi to zajmie?![]()
Jutro zmieniam kompletny rozrząd. Ciekawe ile mi to zajmie?![]()
mi wyminiali 3 h
hmmm tyle, że będę to robił samodzielnie![]()
A kolega oczywiście wie o co chodzi tak?
wie, wiepostaram się udokumentować pracę, chciałbym też zrobić foto manual, bo nie spotkałem się jeszcze z takim (JTD 16v)
"Why don't you knock it off with them negative waves?"![]()
Ostatnio edytowane przez mac!ek ; 10-07-2011 o 19:35
Część prac zrobiona. Nieoczekiwana przeszkoda- nie mam odpowiedniej gwiazdki, żeby odkręcić wspornik silnika(ten od drążka reakcyjnego). Silnik na blokadach, stary pasek zsunięty na bok(nie można zdjąć przez wspornik). Znaki na paskach się pokrywająNapinacz zastałem na minimalnym naciągu... jakiejś nieznajomej mi marki... ma luz i hałasuje, więc wymiana w samą porę
Rolka prowadząca była źle przykręcona- jakiś as dał podkładkę zamiast pod śrubę, to pod rolkę przez co była oddalona od bolku, wycinając w osłonie plastikowej piękny rowek... poza tym pasek pasek jeździł przy samej jej krawędzi... jutro spuszczę płyn wymienię pompę wody i mam nadzieję że zaopatrzę się w nieszczęsną gwiazdkę. Powinienem skończyć. Potem dostanę paraflu i napełnię układ.
A więc powodzonka i pochwal się w działach-co dziś zrobiłem dla swojej... albo co dziś zepsułem... żart! Ważne, że o blokadach pamiętałeś...
Wczoraj niestety nie udało mi się skończyć. Ukręciłem śrubę przy dokręcaniu rolki prowadzącej. Musiała być wadliwa (SKF), bo używałem dobrego klucza dynamometrycznego. Efekt- część gwintu śruby została w bloku i nic nie wystawało... Na szczęście gwint ten utkwił na głębokości ~ 22mm. Z pomocą ojca i jego kolegi ślusarza dorobiliśmy odpowiednią szpilkę, którą następnie wkręciliśmy na klej w gwintowany (samodzielnie) blok. Obyło się bez konieczności wyciągania silnika, a "nowa", znacznie twardsza szpilka jest znacznie mocniejszym rozwiązaniem niż fabryczna śruba.Teraz rolka prowadząca jest nakładana na szpilkę i dokręcona nakrętką samokontrującą.
Przed wieczorem założyłem nowy pasek. Znaki na nim idealnie się pokryły z tymi na kołach, bez konieczności luzowania koła wałkówWłaściwie nie będzie już żadnych problemów z resztą czynności. No może założenie wieloklinu w pojedynkę nie będzie łatwe, ale...
![]()
Zwróc tylko uwage że to co twardsze jest bardziej kruche. Producent nie bez powodu daje określone twardości materiału na poszczególne elementy silnika. Ale miejmy nadzieję że nic się nie stanie![]()
http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA